ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
štvrtok 17.08.2017 | meniny má Milica  
Pre oteckovPre oteckov

Otcovia nie sú babysitteri

 Annie   21.06.2015   14

Keď som sa narodila, môj otec bol práve na týždňovke. Mama sa pekne krásne zviezla do pôrodnice sanitkou. A ktovie, kedy sa dozvedel, že už som na svete, žiadne mobily neboli.

Ale dnes je iná doba. Otec sa nestačí čudovať, keď si kolega z práce berie voľno, lebo „idú rodiť,“ potrebuje dovolenku, lebo „idú s malým k doktorovi,“ nadčasy žiadne, "musí utekať domov k malému."

Thinkstock

 

Ako taká stará škola, prevracia otec očami.

Moja mama bola na všetky tie pôrody, pediatrov, škôlky, rodičovské združenia,... väčšinu času sama. Až kým sa nenarodilo tretie dieťa, kedy mu to možno nejako doplo, že aj v noci vedel vstať, prebaliť, nakŕmiť, uložiť do postieľky, vraj bez toho, aby si mama všimla, že bábätko zamrnkalo. A konečne si to rodičovstvo aj „užíval.“

Myslím si, že nie je sám, že by sa dnes našlo dosť chlapov, ktorí by chceli byť viac fyzicky prítomní doma, nielen vidieť spiace dieťa ráno, keď odchádzajú do práce a večer, keď sa z nej vracajú.

Nielen ženy, ale aj oni sú konfrontovaní otázkou vybalansovania pracovného a rodinného života. Lenže druhá vec, o ktorej sa možno toľko nerozpráva, ak už si konečne nejaký čas pre deti urvú, častokrát sme tu za prekážky ešte my. Matky.

Matky majú patent

Ak s deťmi trávime celé dni, noci, môžeme mať pocit, že aj tú „jeho pol hodinu“ musíme mať situáciu pod kontrolou. Na všetko máme patent, všetko vieme lepšie ako oni.

Neexistuje nechať ich robiť niečo po svojom, teda bez poznámok. Montujeme sa im do toho, kibicujeme. A keď už sú všetky zúčastnené strany dosť znechutené, naostatok sa utvrdzujeme v zúfaní, že bez nás si nikto neporadí, na nikoho sa nemôžeme spoľahnúť, na všetko sme samé...

Postráž mi deti

Veľa chlapov – otcov fakt nevie, čo sa od nich vlastne očakáva. Či preto, že ako ženy si azda namýšľame, že úlohou našich mužov je zastúpiť nás, keď ideme niekam od detí preč. Hoci len schovať sa pred nimi do druhej izby, lebo je treba dopísať tento článok.

A ono sa to nedá, lebo keď otec ukladá deti na poobedný spánok, zaspí ako prvý a deti tu kľudne po byte chodia, samozrejme, že na mňa majú servisné požiadavky.

Môj hnev sa stupňuje, vykričím mu kadečo, on sa tiež neštíti, chrstne mi do očí len jednu poznámku pod čiarou: že nie je žiaden „babysitter.“ A to je celá tá holá pravda lopatou po čele.

Thinkstock

 

Nie, otcovia nie sú babysitteri. Sú to otcovia.

Áno, v prvom rade očakávam od svojho muža, aby bol otcom, aby dal našim deťom to, na čo ja nemám. Vôbec to nie je o nejakej súťaži, kto navarí deťom lepší guláš, nakreslí krajšie traktory, postaví koľajnice, zabije klince do steny.

Myslím skôr na to, na čo my, matky nie sme od prírody celkom nastavené. Vystaviť deti nebezpečenstvu a zároveň im dať pocítiť, že sú v bezpečí, že sa môžu na neho spoľahnúť.

Keď otec vyhadzuje deti do vzduchoprázdna a ony padnú do jeho náručia, keď ich hojdá vysoko na hojdačke, keď ich povzbudzuje, aby šliapali do pedálov čo najrýchlejšie, hoci to vyzerá, že už-už spadne... nie, niekedy sa na to nedá dívať, človeku z toho môže ostať až fyzicky zle. Teda nie človeku, matke.

A ešte jednu vec som si všimla: muž neočakáva, aby som ho zastúpila v tom, na čo boli stvorení iba otcovia. A nechce si to za nič na svete ujsť. Ešte že tak.

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.8 z 5. Celkom 27 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
Komentáre k článku
Kristína napísané 17.06.2017 20:36

Ahojte,

Necitala som celu Vasu diskusiu pod clankom takze neviem o com sa presne hadate ale ja som momentalne v nemocnici s hroziacim predcasnym porodom (resp. potratom) a o nasho 20 mes syna sa bude musiet starat hlavne tatko s pomocou rodiny a opatrovatelky kedze chodi do prace. Sme spolu "len" tri roky ale velmi rychlo som pochopila ze niektore veci jednoducho nespravi uplne tak ako si zelam a ako by som ich urobila ja ale zastupit ma vie nastastie vo vsetkom smile takze som vdacna ze sa vie postarat aj v takejto nelahkej situacii a nemenila by som ho za nic na svete, nedajboze mu vycitala dake nepodstatne hluposti. Mame stastie ze ho mame smile

Stano napísané 24.06.2015 21:52

Mile damy

Nie je lahke byt otcom a ani matkou. Rodicom sa nestavas, ale musis si to zasluzit. Nie tym, ze otec bude matkou a matka otcom, superenim, alebo kto viacej komu vykrici. Pokial ste s tym vstupovali do manzelstva, alebo partnerstva a zakladali si s takym idealom rodiny, ste na omyle. Vazim si pracu zien aj muzov. Vazim si vsetkych pracujucich. Kazda praca ma svoje benefity a aj tu horsiu stranku. Ked nechcete kojit, vstavat v noci, utierat zadky, varit ... nemajte deti. Ja som sa stal otcom s vedomim, ze budem makat a nikdy nezbohatnem, lebo som sa rozhodol pre rodinu, nebudem mat jachtu a nevyberem sa na 2 roky prazdnim hladat seba v Tibete. Namiesto toho budem pocuvat debilnu sefovu, chodit robit to iste 42 rokov, rozmyslat ci vystacime s peniazmi, ake to bude ak ma prepustia a budem sa vracat domov, kde ma bude cakat vystresovana zena ( bez toho stresu sa to jednoducho neda )od ktorej dostanem neprijemnu sprsku casto krat nezmyselnych vycitiek a vyhrazok.No berem to, lebo som chcel byt otcom. V dobrom aj zlom.

LindaN napísané 24.06.2015 08:35

Annie teraz to vyznie asi hnusne, ale naozaj je asi potrebne aby s stalo chlapom to co tomu tvojmu aby nedostali tuleniu nemoc a vedeli sa postavit aj k robote doma. Lebo vacsina z nich je mamkou zhyckanych a rozmaznanych tvorov co je lenivych co i len rozok si namazat. O tom ze by sa postarali o deti v pripade potreby, keby sa mamke nieco vazne stalo, ani nehovorim.

Milan1 napísané 24.06.2015 11:25

Toto bol článok ku Dňu otcov , ja som otec a páčil sa mi,vyjadrujem sa tu pod týmto článkom ako tuším jediný otec a ďakujem za ten článok.

Misa napísané 22.06.2015 15:58

Áno, je to pekná oslava otca. Takého otca, akým má otec byť. Ďakujem.

Lindan napísané 21.06.2015 20:52

Annie, na co by bol zene taky chlap ktory ju nevie zastupit? Ona napriklad ochorie a domacnost je hore nohami lebo chudacik chlap nevie co ma robit a ani sa nesnazi lebo ved on je chlap a to nie je jeho robota ulozit deti alebo navarit. Lebo to je zenska robota. Je vela slobodnych matiek, ktore boli nutene si za kazdych okolnosti poradit si same. Kde by dosli s fnukanim ze to alebo ine nedokazu. Situacia ich primala robit dvoch rodicov, napriek tomu ze rozkrajat sa nemozu, ani naklonovat. A Annie napise do clanku ze je absolutne v poriadku ze ved chlap nie je babysitter. Potom je takisto v poriadku ho poslat do haja zeleneho, ze si hravo poradim aj bez jeho babysitterskych a kucharskych "zrucnosti". Pretoze to nie je o tom, ze neviem to lebo som chlap, ale nechcem zene pomoct, nechcem sa naucit pomoct a nemam o to zaujem. Ci su v tom vzory z rodiny alebo vychova, je jedno.

Milan1 napísané 22.06.2015 11:18

Panebože, članok ku dňu otcov snažiaci sa vyzdvihnúť ulohu otca čoby komplementárneho prvku v rodine a Ty to takto zvozíš ?

Ten konkretny otec o ktorom píše Arnie NIE JE v situacii, aby musel zastúpiť ženu, keby bol nútený, tak to spraví, ale toto NIE JE članok o vynútenom zastupovaní rodičovských rolí, ale o komplementarite rodičovských rolí.Takže to JE v poriadku.

Ale keď si už vytiahla tie slobodné mamičky - dosť krutý pohľad, kto to nahradil otcov a aké to má nasledky poskytol Charles Murray , čo Ty na to ?

www.konzervativizmus.sk/article.php

LindaN napísané 23.06.2015 09:17

Milan, s tym rozhovorom do urcitej miery suhlasim. Avsak za vsetkym treba vidiet pricinu a az potom sa pozerat sa nasledky. Som nazoru ze ak ludia ziju v pare, mali by si zivot navzajom ulahcovat a zeefektivnovat, nie komplikovat.

Milan1 napísané 23.06.2015 12:31

Uvažoval som, či Ti na toto odpovedať, lebo oponovať k tomuto Tvojmu nazoru netreba, súhlasím s ním. Odpovedám ale pretože v poslednom čase sa nahromadili vedecké poznatky z biochémie , epigenetiky a hlavne evolučnej biologie, ktoré davajú zásadne iný obraz o rovnosti pohlaví / vyvracajú gender teóriu / teda zásadne berú feministkam oporu vo vede a to napriek tomu, že neraz tie vedecké poznatky zozbierali prave ženy.

Ponúkam v prvom linku vynikajúci rozhovor s prof Ostatníkovou a v druhom linku pre mňa prekvapivý zvrat pri argumentacii s Oľgou Pietruchovou, viď argumentaciu pjotra v diskusii.

postoy.sk/content/o-tisic-rokov-budeme-mozno-vsetci-autist

blog.sme.sk/diskusie/2361441/16/Rodova-ideologia-Nie-iba-spravodlivost-a-fairplay-pre-nase-dcery.html

LindaN napísané 23.06.2015 16:11

Milan, s pani profesorkou suhlasim, aj s jej vyjadreniami o autizme, precitala som si cely rozhovor, na zaklade ktoreho vyvstava jedina otazka, co dobreho civilizacia doniesla pre ludi a ich vyvoj? To len na okraj.

Spat k teme, nabruseny noz sa mi otvara pri niektorych vyjadreniach a argumentoch. Chlap doma sa nemusi aktivne kazdodenne zucastnovat domacich prac, lebo je chlap a to ho omluva? Dufam ze nie. A argument ze vyhadzuje deticky do vzduchu a fandi im pri sliapani do pedalov je kompletna definicia jeho ulohy v manzelstve, rodicovstve, pripadne domacnosti? Ak ano, v tom pripade chcem byt chlapom, zbalim s prepacenim nejaku sprostu sliepku ktora sa bude o mna starat a som za vodou. Lebo to co Annie opisala ako ulohu otca v clanku zvladnem lavou zadnou aj ja. Nech sa muzi spravaju tak, aby sme ich potrebovali, bohuzial vela zien ich nepotrebuje a nie je to len ich pricinenim.

Annie napísané 22.06.2015 22:18

Linda, sú ženy, ktoré mužov berú ako bremeno, načo im ten muž vlastne je, nepotrebujú ho - ako v tom tvojom komentári. A vieš, prečo ho nepotrebujú? Lebo si myslia, že všetko urobia lepšie ako on, s ničím nie sú spokojné, sústavne sú ufrflané, lebo ON nerobí nič podľa toho, ako si predstavujú.

Mala som známu, ktorá išla v tomto "zastupovaní" až na doraz, striedali sa ešte aj v kojení, teda on samozrejme neposkytoval dieťaťu nič zo svojho prsníka, podával dieťaťu vo fľaši jej materské mlieko, ktoré si odstriekavala na každé druhé kojenie, len aby robili všetko pekne krásne obidvaja rovnako, nič "ženské," nič "mužské." Ale nejako im to nevydržalo, ktovie prečo...

LindaN napísané 23.06.2015 11:00

Annie mozno z lenivosti, alebo sa nevedel premoct alebo sa mu nechcelo. A preto ze z rodiny bol nauceny ze zene sa ma vzdy chciet a on nic nemusi. Bohuzial vychova matiek. Postavit sa ku sporaku? Ani za nic to je zenska praca, hlavne doma nic neurobit, lebo ved ja som bol v robote, ja uz nemusim. A to ani nevravim o tom sam od seba nieco spravit, nam babam kto 4 krat otlka o hlavu ze treba fat detom jest a treba ozehlit upratat a pod. Nikto. Svateho za dedinou kto caka kym ho niekto o nieco poprosi, namiesto toho radsej nic.

LindaN napísané 23.06.2015 11:32

Annie, clovek ak sa dostal do situacie ze bol odkazany iba sam na seba a zvladol to, tak ma hadam narok na vlastne predstavy a riesenia. Bez toho aby ich musel komukolvek zdovodnovat a obhajovat ich.

Annie napísané 23.06.2015 22:45

Linda, ja neviem, z čoho sa ti otvára nožík vo vrecku a koho si vlastne projektuješ v predstavách pri čítaní mojich riadkov, ale v každom prípade, trvám si na svojom, že od môjho muža nemám očakávania, aby bol mojím klonom, aby robil veci, ako ja robím a on to po mne tiež nechce. Časom sa u nás utriaslo delenie robôt na také, že robí každý z nás to, čo je mu najmenej proti srsti. On nemá rád vysávanie, radšej perie a vešia prádlo, lebo pri tom môže fajčiť. Varí lepšie ako ja, riad umyje rýchlejšie ako ja, a že sa neštíti do ženských prác, nuž asi preto, že bol v situácii, odkázaný iba sám na seba, mama mu zomrela, ešte keď bol puberťák. A keďže obidvaja pracujeme viac menej z domu, tiež tam odpadáva také to "ja už som bol v robote, ja nemusím..." Ale vyvstávajú iné otázky na usporiadanie životného režimu, o tom potom. Nuž, ako vravím, každý si prečíta niečo "svoje" medzi riadkami a na to potom reaguje, hoci sa to s posolstvom toho, čo chcel niekto povedať, bude míňať účinkom.

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Najčítanejšie
Komentáre k článku
Kristína napísané 17.06.2017 20:36

Ahojte,

Necitala som celu Vasu diskusiu pod clankom takze neviem o com sa presne hadate ale ja som momentalne v nemocnici s hroziacim predcasnym porodom (resp. potratom) a o nasho 20 mes syna sa bude musiet starat hlavne tatko s pomocou rodiny a opatrovatelky kedze chodi do prace. Sme spolu "len" tri roky ale velmi rychlo som pochopila ze niektore veci jednoducho nespravi uplne tak ako si zelam a ako by som ich urobila ja ale zastupit ma vie nastastie vo vsetkom smile takze som vdacna ze sa vie postarat aj v takejto nelahkej situacii a nemenila by som ho za nic na svete, nedajboze mu vycitala dake nepodstatne hluposti. Mame stastie ze ho mame smile

Stano napísané 24.06.2015 21:52

Mile damy

Nie je lahke byt otcom a ani matkou. Rodicom sa nestavas, ale musis si to zasluzit. Nie tym, ze otec bude matkou a matka otcom, superenim, alebo kto viacej komu vykrici. Pokial ste s tym vstupovali do manzelstva, alebo partnerstva a zakladali si s takym idealom rodiny, ste na omyle. Vazim si pracu zien aj muzov. Vazim si vsetkych pracujucich. Kazda praca ma svoje benefity a aj tu horsiu stranku. Ked nechcete kojit, vstavat v noci, utierat zadky, varit ... nemajte deti. Ja som sa stal otcom s vedomim, ze budem makat a nikdy nezbohatnem, lebo som sa rozhodol pre rodinu, nebudem mat jachtu a nevyberem sa na 2 roky prazdnim hladat seba v Tibete. Namiesto toho budem pocuvat debilnu sefovu, chodit robit to iste 42 rokov, rozmyslat ci vystacime s peniazmi, ake to bude ak ma prepustia a budem sa vracat domov, kde ma bude cakat vystresovana zena ( bez toho stresu sa to jednoducho neda )od ktorej dostanem neprijemnu sprsku casto krat nezmyselnych vycitiek a vyhrazok.No berem to, lebo som chcel byt otcom. V dobrom aj zlom.

LindaN napísané 24.06.2015 08:35

Annie teraz to vyznie asi hnusne, ale naozaj je asi potrebne aby s stalo chlapom to co tomu tvojmu aby nedostali tuleniu nemoc a vedeli sa postavit aj k robote doma. Lebo vacsina z nich je mamkou zhyckanych a rozmaznanych tvorov co je lenivych co i len rozok si namazat. O tom ze by sa postarali o deti v pripade potreby, keby sa mamke nieco vazne stalo, ani nehovorim.

Milan1 napísané 24.06.2015 11:25

Toto bol článok ku Dňu otcov , ja som otec a páčil sa mi,vyjadrujem sa tu pod týmto článkom ako tuším jediný otec a ďakujem za ten článok.

Misa napísané 22.06.2015 15:58

Áno, je to pekná oslava otca. Takého otca, akým má otec byť. Ďakujem.

Lindan napísané 21.06.2015 20:52

Annie, na co by bol zene taky chlap ktory ju nevie zastupit? Ona napriklad ochorie a domacnost je hore nohami lebo chudacik chlap nevie co ma robit a ani sa nesnazi lebo ved on je chlap a to nie je jeho robota ulozit deti alebo navarit. Lebo to je zenska robota. Je vela slobodnych matiek, ktore boli nutene si za kazdych okolnosti poradit si same. Kde by dosli s fnukanim ze to alebo ine nedokazu. Situacia ich primala robit dvoch rodicov, napriek tomu ze rozkrajat sa nemozu, ani naklonovat. A Annie napise do clanku ze je absolutne v poriadku ze ved chlap nie je babysitter. Potom je takisto v poriadku ho poslat do haja zeleneho, ze si hravo poradim aj bez jeho babysitterskych a kucharskych "zrucnosti". Pretoze to nie je o tom, ze neviem to lebo som chlap, ale nechcem zene pomoct, nechcem sa naucit pomoct a nemam o to zaujem. Ci su v tom vzory z rodiny alebo vychova, je jedno.

Milan1 napísané 22.06.2015 11:18

Panebože, članok ku dňu otcov snažiaci sa vyzdvihnúť ulohu otca čoby komplementárneho prvku v rodine a Ty to takto zvozíš ?

Ten konkretny otec o ktorom píše Arnie NIE JE v situacii, aby musel zastúpiť ženu, keby bol nútený, tak to spraví, ale toto NIE JE članok o vynútenom zastupovaní rodičovských rolí, ale o komplementarite rodičovských rolí.Takže to JE v poriadku.

Ale keď si už vytiahla tie slobodné mamičky - dosť krutý pohľad, kto to nahradil otcov a aké to má nasledky poskytol Charles Murray , čo Ty na to ?

www.konzervativizmus.sk/article.php

LindaN napísané 23.06.2015 09:17

Milan, s tym rozhovorom do urcitej miery suhlasim. Avsak za vsetkym treba vidiet pricinu a az potom sa pozerat sa nasledky. Som nazoru ze ak ludia ziju v pare, mali by si zivot navzajom ulahcovat a zeefektivnovat, nie komplikovat.

Milan1 napísané 23.06.2015 12:31

Uvažoval som, či Ti na toto odpovedať, lebo oponovať k tomuto Tvojmu nazoru netreba, súhlasím s ním. Odpovedám ale pretože v poslednom čase sa nahromadili vedecké poznatky z biochémie , epigenetiky a hlavne evolučnej biologie, ktoré davajú zásadne iný obraz o rovnosti pohlaví / vyvracajú gender teóriu / teda zásadne berú feministkam oporu vo vede a to napriek tomu, že neraz tie vedecké poznatky zozbierali prave ženy.

Ponúkam v prvom linku vynikajúci rozhovor s prof Ostatníkovou a v druhom linku pre mňa prekvapivý zvrat pri argumentacii s Oľgou Pietruchovou, viď argumentaciu pjotra v diskusii.

postoy.sk/content/o-tisic-rokov-budeme-mozno-vsetci-autist

blog.sme.sk/diskusie/2361441/16/Rodova-ideologia-Nie-iba-spravodlivost-a-fairplay-pre-nase-dcery.html

LindaN napísané 23.06.2015 16:11

Milan, s pani profesorkou suhlasim, aj s jej vyjadreniami o autizme, precitala som si cely rozhovor, na zaklade ktoreho vyvstava jedina otazka, co dobreho civilizacia doniesla pre ludi a ich vyvoj? To len na okraj.

Spat k teme, nabruseny noz sa mi otvara pri niektorych vyjadreniach a argumentoch. Chlap doma sa nemusi aktivne kazdodenne zucastnovat domacich prac, lebo je chlap a to ho omluva? Dufam ze nie. A argument ze vyhadzuje deticky do vzduchu a fandi im pri sliapani do pedalov je kompletna definicia jeho ulohy v manzelstve, rodicovstve, pripadne domacnosti? Ak ano, v tom pripade chcem byt chlapom, zbalim s prepacenim nejaku sprostu sliepku ktora sa bude o mna starat a som za vodou. Lebo to co Annie opisala ako ulohu otca v clanku zvladnem lavou zadnou aj ja. Nech sa muzi spravaju tak, aby sme ich potrebovali, bohuzial vela zien ich nepotrebuje a nie je to len ich pricinenim.

Annie napísané 22.06.2015 22:18

Linda, sú ženy, ktoré mužov berú ako bremeno, načo im ten muž vlastne je, nepotrebujú ho - ako v tom tvojom komentári. A vieš, prečo ho nepotrebujú? Lebo si myslia, že všetko urobia lepšie ako on, s ničím nie sú spokojné, sústavne sú ufrflané, lebo ON nerobí nič podľa toho, ako si predstavujú.

Mala som známu, ktorá išla v tomto "zastupovaní" až na doraz, striedali sa ešte aj v kojení, teda on samozrejme neposkytoval dieťaťu nič zo svojho prsníka, podával dieťaťu vo fľaši jej materské mlieko, ktoré si odstriekavala na každé druhé kojenie, len aby robili všetko pekne krásne obidvaja rovnako, nič "ženské," nič "mužské." Ale nejako im to nevydržalo, ktovie prečo...

LindaN napísané 23.06.2015 11:00

Annie mozno z lenivosti, alebo sa nevedel premoct alebo sa mu nechcelo. A preto ze z rodiny bol nauceny ze zene sa ma vzdy chciet a on nic nemusi. Bohuzial vychova matiek. Postavit sa ku sporaku? Ani za nic to je zenska praca, hlavne doma nic neurobit, lebo ved ja som bol v robote, ja uz nemusim. A to ani nevravim o tom sam od seba nieco spravit, nam babam kto 4 krat otlka o hlavu ze treba fat detom jest a treba ozehlit upratat a pod. Nikto. Svateho za dedinou kto caka kym ho niekto o nieco poprosi, namiesto toho radsej nic.

LindaN napísané 23.06.2015 11:32

Annie, clovek ak sa dostal do situacie ze bol odkazany iba sam na seba a zvladol to, tak ma hadam narok na vlastne predstavy a riesenia. Bez toho aby ich musel komukolvek zdovodnovat a obhajovat ich.

Annie napísané 23.06.2015 22:45

Linda, ja neviem, z čoho sa ti otvára nožík vo vrecku a koho si vlastne projektuješ v predstavách pri čítaní mojich riadkov, ale v každom prípade, trvám si na svojom, že od môjho muža nemám očakávania, aby bol mojím klonom, aby robil veci, ako ja robím a on to po mne tiež nechce. Časom sa u nás utriaslo delenie robôt na také, že robí každý z nás to, čo je mu najmenej proti srsti. On nemá rád vysávanie, radšej perie a vešia prádlo, lebo pri tom môže fajčiť. Varí lepšie ako ja, riad umyje rýchlejšie ako ja, a že sa neštíti do ženských prác, nuž asi preto, že bol v situácii, odkázaný iba sám na seba, mama mu zomrela, ešte keď bol puberťák. A keďže obidvaja pracujeme viac menej z domu, tiež tam odpadáva také to "ja už som bol v robote, ja nemusím..." Ale vyvstávajú iné otázky na usporiadanie životného režimu, o tom potom. Nuž, ako vravím, každý si prečíta niečo "svoje" medzi riadkami a na to potom reaguje, hoci sa to s posolstvom toho, čo chcel niekto povedať, bude míňať účinkom.

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised