Aktivity na rozvoj grafomotorických zručností detí

Mária Kopčíková 0

Možno ako dôsledok dnešnej doby, kedy vídame skôr dieťa s tabletom, než s kusom papiera a farbičkami, nastáva oneskorovanie vo vývine, resp. opomínanie prirodzených vývinových procesov, ktoré by dieťa zvládlo, keby malo na to príležitosť, vhodný materiál a ponuku zo strany dospelého.

ingimage

Ako môžete svoje deti podporiť v rozvoji grafomotoriky?

Vek

Názov

Cieľ

Pomôcky

Postup

2-3

Kreslenie do škrobu

Kresliť veľkými grafickými pohybmi. Kresliť prstom línie rôznymi smermi do škrobového podkladu.

Temperové farby, tekutý škrob, výkresy.

Zmiešať škrob s temperovou farbou a pokryť celú plochu výkresu. Kresliť prstom a pozorovať vznikajúce línie. 

2-3

Akú stopu majú kolesá?

Správne držať grafický materiál a používať primeranú intenzitu tlaku na podložku. Tvoriť línie rôznych smerov a tvarov.

Temperové farby, baliaci papier, autá

Autíčkom s hrubšími kolesami prechádzať cez zriedenú farbu a pohybovať po celom formáte papiera. Plochu môžeme dotvoriť  kolážou, montážou mesta, krajiny a pod.

3-4

Tlač temperou z papierovej matrice. 

Používať primeranú intenzitu tlaku na podložku pri používaní rôznych techník.

Pripravené šablóny tulipánov, štetce, výkresy, temperové farby.

Na kartón nakreslíme jednoduchý námet (tulipány) a vystrihneme. Matrice natrieť temperovou  farbou hustejšej konzistencie.Výkres priložiť zhora na temperovú vrstvu a tlakom ruky matricu otlačiť.  

4

Prepletanie povrázkov cez dierkovaný papier. 

Využívať koordináciu zraku a ruky.

Kartónový rámik, dierkovač, prírodný ohybný špagát.

Po obvode rámika urobiť dierkovačom dierky. Cez ne rôznymi smermi preťahovať špagát a pozorovať jeho línie. 

4

Vytrhávanie a nalepovanie tvarov. 

Posilniť svalstvo rúk, spresniť koordináciu zraku s pohybom ruky.

Výkres, farebný papier, ceruzka, pravítko,  lepidlo

Na výšku farebného papiera nakresliť čiary. Po čiarach vytrhávať papierové pásy. Postup zopakovať, tento krát vytrhávať pásy po šírke farebného papiera. Na výkres naliepať pásy papiera do dohodnutého tvaru (rebrík). 

5

Muchláž

Posilňovať dominantnú ruku a rozvíjať fantáziu.

Biely papier, ceruzka, pastelky, názor.

Papier pokrčiť do gule a opäť vystrieť. Po vzniknutých líniách na papieri kresliť ceruzkou a hľadať v nich vzniknutý tvar/y. Tie následne vyfarbiť pastelkami a dotvoriť.

5-6

Naša ulica, naše mesto

Poznať, pomenovať geometrické tvary.

Výkresy, suché pastely, temperové farby, geom. tvary  z kartónu.

Natrieť výkres suchým pastelom. Vystrihnúť rôzne geometrické tvary z kartónu a natrieť ich temperovou farbou zmiešanou so škrobom a otlačiť na výkres. Detaily dokresľovať pastelom.

Inšpirujte sa: S čím kresliť, maľovať, tvoriť s deťmi.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (4 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...
Author image

Mária Kopčíková

Povolaním som psychologička a psychológií sa aj venujem vo svojej praxi v CPR KVAPKA.  Ako lektorka kurzov sa s rodičmi stretávam pred pôrodom, v podpore dojčenia, či príprave detí na školu. Prinášam témy, ktoré mi v praxi pripadajú dôležité.

články autora...

Pridaj komentár