Pre batoľatá neexistujú cudzie jazyky

Katalin Deak 3
Helen Doron 1

Pre batoľatá a malé deti neexistujú žiadne cudzie jazyky. Melódiu, rytmus a štruktúru jazyka sa učia ešte dlho predtým, ako sú vôbec schopné hovoriť. To, že sa ide o „cudzí jazyk“ sa vlastne dozvedia až o mnoho neskôr.

Učenie sa angličtiny ako druhého jazyka v ranom období života poskytuje deťom významný náskok oproti ich vrstovníkom. Tento náskok bude skutočnou výhodou vtedy, keď budú používať jedinú medzinárodne uznávanú vyučovaciu metódu ranej angličtiny, ktorá umožňuje to, že deti absorbujú anglický jazyk rovnakým spôsobom akým sa učia svoj rodný jazyk – so sebavedomím a s ľahkosťou. Ako sa deti učia jazyky?

Spočiatku dieťa počuje slová, ktorým nerozumie. Postupne mu rodičia pomáhajú pochopiť význam zvukov, ktoré už absorbovalo. Vždy, keď dieťa vysloví správne slovo alebo preukáže porozumenie, povzbudia ho pochvalou, objatím či pobozkaním.

Za nejaký čas si tak prirodzene a v prostredí domova osvojí zvuky, slová i gramatické štruktúry anglického jazyka. A aký bude ďalší krok?

Ďalším krokom je naučiť dieťa významu zvukov, ktoré už absorbovalo a ktoré sú pre neho známe. A ak naše dieťa ešte nnehovorí svojím vlastným jazykom, má nejaký zmysel ho učiť druhý jazyk?

 

Samozrejme, že áno! Zdá sa, že ideálnym časom na to, aby sa dieťatko začalo učiť druhý jazyk je to isté obdobie, v ktorom sa začína učiť svoj materinský jazyk. Dieťatko, ktoré počuje a reaguje na dva jazyky, bude rozumieť obom jazykom, keď vyrastie. Skúsenosť nám ukázala, že malé deti dokážu jazyky bez problémov rozlišovať. Učenie sa rôznym jazykom v ranom veku rozširuje mentálnu kapacitu dieťaťa, a tým im pomáha pri rôznych aktivitách a učení sa.

Nenechajte si ujsť toto jedinečné obdobie vývinu vášho dieťaťa a začnite včas s výučbou angličtiny. Nezabudnite – Nikdy nie je priskoro.

 

 

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (3 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

    1. kedže toto nie je plateny PR -reklamny clanok, konkretne informacie o sukromnej jazykovej skole, ktora pouziva konkretnu metodu vyucby, sme z clanku vypustili. Autorka pise o metode, ktoru sama vo svojej praxi pouziva. Ale ved hodte si ju do googlu, urcite najdete

  1. Váš komentár

     

    Nedavno som sa zucastnila prednasky Doc. Zelinkovej /logopedicka/ z Prahy, ktora vyucbu cudzieho jazyka u deti predskolskeho veku na zaklade svojich dlhorocnych skusenosti a vyskumov, neodporuca. Ine je, ak dieta vyrasta vo viacjazycnom domacom prostredi, ale umelo do neho “pchat” nieco, co je akurat in, nemusi znamenat vzdy uspech. Odzrkadlit sa to moze v neskorsom skolskom veku /10-12 rokov/ v podobe vyukovych problemov. Som učitelka MS a mozem zodpovedne povedat, ze vacsina našich deti do 6 rokov ma problemy s materskou slovencinou – vyslovnostou, gramatickou spravnostou a suvislym vyjadrovanim.

Pridaj komentár