Naši prváčikovia už majú za sebou prvé naozajské vysvedčenie, prvé zimné prázdniny, a môžu sa už tešiť na tie jarné. Poznajú už takmer všetky písmenká a hrdo prechádzajú na druhú učebnicu šlabikára.
Aďka
Jakub
Lucka
Davidko
Peťko
Peťko
Simonko
Zuzanka
Karin
Toto sú odpovede, ktoré ste mi poslali na anketovú otázku:
„Aké je to byť školákom?
Predstavoval/a si si školu takto? Alebo inak?
Vrátil by si sa do škôlky?“
Peťko:
Ahojte všetci. Mne sa v škole celkom páči až na to, že ráno mi je ťažké sa rozlúčiť s mamou. Mám rád matematiku a čítanie a písanie nemám rád a ani diktáty. Do škôlky sa nechcem vrátiť, ja chcem byt doma s mamou!
Lucka:
Vysvedčko bolo super, oslávili sme ho v “Mekáči”. Do škôlky by som sa nevrátila, ale škola je nuda, stále sa len učíme.
Simonko:
Mne sa v škole páči, len niekedy sa mi nechce čítať. Písanie ma baví viac. A v škôlke sa mi tiež páčilo, len sme tam museli spávať a to sa mi nepáčilo. Teraz by sa mi tam páčilo, len keby som tam nemusel spať. Ale v škole mám spolužiakov zo škôlky, tak sa poznáme.
Evka:
Radšej som chodila do škôlky, keby som sa tam mohla vrátiť…
Eliška:
V škole je blbé, že tam stále musíme nad všetkým akože rozmýšľať sami. V škôlke nám to jednoducho povedali a hotovo.
Pavlínka:
Na škole je dobré, že som sa naučila čítať už skoro všetky písmenká. Konečne si môžem prečítať tie reklamy na billboardoch. To som doteraz nemohla, a dosť ma to hnevalo. Inak – v škôlke bolo lepšie, mohli sme sa viacej hrať, a tu sa musíme len učiť. Ale asi by som sa nevrátila.
Simonko:
Školákom je byť dobré, ale predstavoval som si to ináč – myslel som že budeme mať viacej kníh, domácich úloh a hodín. Hlavne zo začiatku mi dosť vadilo, že sme boli len do 10.00 a nič ťažké sme sa neučili – chcel som mať 7 hodín. Do škôlky by som sa nevrátil, pretože tam sme museli spať a neučili sme sa.
Samuel:
V škole sa mi veľmi páči. Som tam rád. Keď prídem domov zo školy, spravím si s mamičkou úlohy a potom sa môžem hrať. Rád sa hrám na počítači. Mamička mi často číta knihy, už to skúšam s ňou. Páči sa mi tam. A navyše, netreba spať ako v škôlke.
Ľubkova mama:
Nakoľko sa vôbec do školy netešil celkom mu to ide. Veľmi pekne píše z čoho máme všetci radosť. No najradšej má piatok, tak ako aj jeho dvaja starší bratia. Sedí tu pri mne a vraví, že musím ešte napísať ako rád kreslí.
Peťkova mama:
Včera ich boli v škole navštíviť bývalí kamoši zo škôlky aj s pani učiteľkou a prišiel domov celý nadšený a pusa sa mu nezavrela, kým nám dôkladne neporozprával, akí sú malí a ako sa všetkému čudovali a ako si “pokecal” aj s bývalou pani učiteľkou, ktorá skonštatovala, že VEĽMI narástol. Ďakujem osudu, že sme doteraz naozaj mali šťastie na učiteľky, pre ktoré je táto práca nielen zamestnaním, takže náš syn si aj zo škôlky a aj zo školy doniesol kopec krásnych zážitkov. Zo začiatku ho trocha “neposlúchala” ruka pri písaní, ale dnes je všetko v poriadku, krásne číta do školy sa naozaj teší a pre pani učiteľku a “vychošku” si chystá niečo na Valentína…
Ajkova mama:
Dobrý deň, na úvod presné, ale úplne stručné odpovede nášho prváčika Ajka.
Byť školákom je dobré. Predstavoval si to takto. Nevrátil by sa do škôlky, lebo sa v škole viac naučí. Keď som mu povedala, nech mi odpovie, čo si naozaj myslí a nie ako z múdrej knihy, povedal, že to si naozaj myslí.
Ajko je veľmi spokojný a my tiež, veď plynule číta, počíta príklady z druháckej matematiky, angličtina ho baví, len kreslenie a písanie nemá rad. Pani učiteľka to však vie (netrvalo jej ani týždeň aby to zistila). Hneď sa ma opýtala, či Ajko nemá rad kreslenie, na čo som jej povedala, že ho neznáša. Odpovedala mi: “Dobre, zmením prístup.” A je naprosto perfektná. Veľa ho chváli a zdôrazňuje, že na ľaváka je to v pohode. Dieťa máme spokojné, vyrovnané a šťastné. Opisujem moju pozitívnu skúsenosť, ktorá je pre mňa teraz mimoriadne dôležitá, keďže 19.2.2007 mám termín pôrodu nášho druhého dieťatka a určite by to bolo náročnejšie aj pre Ajka aj pre nás rodičov, keby tento prvý a tak dôležitý rok v škole nebol taký pohodový. Prajem pekný deň. Daniela
Alica:
v škole sa mi veľmi páči, už viem skoro všetko prečítať aj napísať. Najviac sa mi páči čítanie ale aj matematika. Nevrátila by som sa do škôlky, tam som sa nudila. Som rada že som už v škole.
Davidko:
V škole je dobre, hlavne, že tu nemusím spať a že sa učíme a že sa niečo naučíme, teším sa, že si sa ma na túto otázku opýtala a neviem ako som si to predstavoval. Určite som tam spokojný viac ako v škôlke, do škôlky by som sa už určite nechcel vrátiť, tam bola nuda, baví ma škola a hlavne čítanie ale aj matematika.
Simonka:
Do škôlky by som sa už nikdy navrátila!
V škole je teraz všetko super. Najviac som sa bála, aká bude pani učiteľka a že ma nepustí na WC a ja sa počurám, lebo sú tam krátke prestávky a dlhé hodiny budem len sedieť, ale vôbec to tak nebolo.
Otília:
Moje prvé vysvedčenie je super, mamka vám ho celé môže opísať.
Slovné hodnotenie Otílie Márie Ferenčíkovej žiačky 1.A. triedy ZŠ- Čs. armády za 1. polrok šk. roka 2006/2007.
Otília je veselé a milé dievčatko. Je temperamentná, družná, otvorená a v kolektíve obľúbená. Do nového kolektívu sa zapojila veľmi rýchlo. Na vyučovaní pracuje usilovne a svedomito, samostatne a rýchlo. Občas nedáva na hodinách pozor. Číta pekne, chápe zmysel prečítaného textu. Zaujíma sa aj o nové texty, ktoré zvláda bez chýb, stredne rýchlym tempom. Svoje myšlienky dokáže pekne formulovať a vyjadriť. V poslednej dobe sa zlepšilo jej písmo a úprava zošitov. Pod priamym vedením dokáže písať veľmi úhľadne. Snaží sa pracovať čo najrýchlejšie a preto úprava jej prác nie je vždy najlepšia. No po upozornení sa vždy snaží zlepšiť a darí sa jej to. Diktáty píše isto, skoro bez chýb.
Jej matematické vedomosti sú výborné, bez problémov sčíta a odčíta, porovnáva čísla, rieši slovné úlohy, nerovnice či rozklad čísel.
Zaujíma sa o prvouku, v diskusii je aktívna. Pekne spieva, kreslí, cvičí. Celkove sa dá hodnotiť, že Otília v tomto polroku obstála výborne a má všetky predpoklady úspešne pokračovať ďalej.
Myslím si, že moja pani učiteľka Ivetka Molčanová to napísala dobre, trochu aj to horšie, čo sa mi nedarí, aj ma dosť pochválila. Som rada že ma ona učí, lebo ma má rada a ja ju. Aj som dva krát klamala, ale to tam nenapísala, lebo sme sa dohodli že už klamať nebudem. Dúfam že to dodržím. Do školy chodím rada, aj rada spomínam na škôlku vo Vranove. V lete sme sa presťahovali do Prešova. V škole je lepšie, lebo nemusíme spať a viac sa učíme ako sme sa učili v škôlke.
Zuzanka:
V škole sa mi veľmi páči. Takto som si to aj predstavovala. Som rada, že už za chvíľu budem vedieť všetko prečítať a napísať. Aj matematika ma veľmi baví. Do škôlky by som sa už nechcela vrátiť.
Alžbetka:
Je super chodiť do školy, nikdy by som nepovedala, že to bude také perfektné. Vždy som si myslela, že v škole bude nuda, ale maminka ma zapísala do Narnie, kde sa nikdy nenudím. Stále vymýšľame nejaké nové veci, už sme nacvičili aj muzikál pre rodičov, ktorý sa im veľmi páčil.
A do škôlky by som sa už nikdy nechcela vrátiť. Tam bola nuda.
Marianna:
Celkom fajn je byť školákom, trošku som si to predstavovala inak, ale do škôlky by som sa nevrátila lebo tam som musela spať.
Mama Cecília:
Bol sklamaný z vysvedčenia, očakával niečo iné. Pod pojmom vysvedčenie si predstavoval, že dostane niečo hmatateľné napr. hračku.
Katarína:
Byť už “veľkým” školákom je niekedy pekné, ale niekedy smutné a práve vtedy, keď sa nám tí starší smejú, že idú do školy prváci, krpáni… Ale maminka mi vysvetlila, že takto to chodí nielen u nás, ale aj všade vo svete. Ale do škôlky by som sa aj tak vrátiť nechcela, je pekné učiť sa nové písmenka, chodiť na telesnú výchovu, sedieť v lavici… a mať svoje prvé vysvedčenie!
Jakub:
Školákom je byť dobré, ja sa tam dobre cítim a máme najlepšiu pani učiteľku Zuzanu, ja som si to takto predstavoval a nevrátil by som sa do škôlky.
Aďka:
Byť školákom je dobré. Aj keď som si to predstavovala troška inak. V škole mi je dobre, učím sa rôzne nové veci, mám veľa nových kamarátok. Teraz si už dokážem prečítať takmer všetko sama. Akurát si musím zvykať na to, že musím dodržiavať disciplínu – nemôžeme sa s kamarátkami kedykoľvek porozprávať a smiať sa na všetkom čo nás napadne. Ale je to fajn.
Do škôlky by som už nechcela chodiť, pretože som neznášala obedňajší spánok.
Maťkova mama:
Maťkovi sa v škole bohvieako nepáči, ale učí sa rád, len keby nemusel chodiť do školy. Na vysvedčko sa veľmi tešil, a ukázal ho celej rodine, povedal že aj keď sa mu tam veľmi nepáči, chce sa naučiť všetky písmenká, aby si mohol sám čítať knižky o vojakoch.
Peťko:
V škole sa mi veľmi páči, a aj vysvedčko bolo veľmi dobré. Už viem písať a prečítať všetky písmenká a počítať do 10. Ale najviac sa mi páčia hodiny informatiky, kde nás pán učiteľ čí pracovať s počítačom a na internete.
Jakub:
V škole sa mi páči, moje predstavy sa naplnili. Najradšej mám matematiku, náboženstvo. Horšie je to s písaním a angličtinou. Pani učiteľka je fajn. Dúfal som, že budem mať lepších kamarátov. V škôlke bolo fajn, ale už jej bolo dosť.
Zuzka:
Do školy sa teším, hlavne na pani učiteľku Janku. Myslela som si, že to bude niečo také, ale nevedela som si to celkom predstaviť. Predtým som si myslela, že pani učiteľka bude na nás dávať pozor, ale teraz viem, že nás musí najskôr všetko naučiť. Nie, do škôlky by som už nešla, museli sme tam spať a už som sa tam veľmi nudila. V škole nie je taká nuda.
Miriam:
Hoci nemám prváčika, viem, čo by asi všetci povedali. Učím totiž na prvom stupni a nikdy sa žiadny prvák nechcel vrátiť do škôlky. Odôvodnili to tým, že v škole sa nemusí spať a že majú telesnú…
ziadna
Aj tu sa vela prvacikov ako aj moj syn sa stazovali na skolku pre povinny obedny spanok. To ozaj nemozu skolky zaviest pre predskolakov iny rezim?! Ved aj dospely ma problem lezat 2 hodiny cez den v posteli, ked mu nic nie je.
Moja dcera dostala slovne hodnotenie, obsirne rozpisane jednotlive predmety, anglictina, pocitace, matika, atd…
u nas tiez dostali len taky diplomik
kde dostavaju prvaci vysvedcenie,lebo moju dceru najviac mrzelo,ze prvaci ziadne vysvedcenie nedostavaju ,dostali obrazok s pochvalou