Vie byť len spokojné, alebo nespokojné
Bábätko nerozoznáva takú širokú škálu pocitov ako dospelý človek. Nepozná radosť, smútok, bezmocnosť, veselosť apod. Pozná len pocit spokojnosti a nespokojnosti.
Aj pomocou zrkadlenia a pomenovania pocitov („To je radosť, že!“, „Jojój, teraz sme smutnučkí.“) ho učíme pocity rozoznávať a odlišovať.
Je dôležité, aby mamička bola vnímavá k celej škále pocitov dieťatka. Stáva sa, že v prípade ak je mama depresívna, alebo veľmi unavená, nedokáže vnímať radostné pocity u seba, ani u svojho okolia, a preto ich ani nezrkadlí u svojho dieťaťa.
Touto komunikáciou ho okrem toho učíme, že má vplyv na to, čo sa stane. Je to základ dôvery vo svoje schopnosti. S týmto súvisí aj umenie mamy reagovať na signály, ktoré bábätko vysiela.
Umenie reagovať na signály
Niekedy mamičky v snahe vytvoriť pre bábätko čo najväčší komfort, menia plienky, dávajú papať, berú dieťa na ruky, hrkajú mu s hrkálkou ešte pred tým, ako ono prejaví túto potrebu. Teda snažia sa spraviť všetko ešte pred tým, ako to dieťaťu skutočne chýba. V dobrej viere, že robia pre dieťa to najlepšie, mu vlastne nechtiac ubližujú. Nenaučia dieťa rozoznávať svoje priania a potreby a dávať ich najavo. Výsledkom býva vyčerpaná matka a bezmocné dieťa.