Z chladiarenskeho pultu nášho obchodu na mňa vyskočilo úprimné kura. Fajnové kuracie páročky, zabalené v rozprávkovom kuriatkovom obale, ktorý hlása:
Som čerstvé kuracie mäso, bez lepku, bez konzervantov a som tu pre deti.
Hľadať, čítať, myslieť Ak patríte k tým, ktorí nečítajú etikety so zložením na výrobkoch a hádžu – aj pre prítomnosť detí na nákupe – náhlivo všetko do košíka, skúste otočiť tento obal na druhú stranu.
Aj pri dobrom počte a slabej známke z matematiky vám nevyjde toho úžasného čerstvého kuracieho mäsa viac, ako čosi nad polovicou. Zvyšok, pri všetkej úcte, tvorí ďalšia položka: kuracie kože.
Osobitnou kapitolou je maltodextrín, ktorý síce dospelákom paseku nerobí, ale pre malé deti do troch rokov (a trošku zodpovednejší rodičia si od neho odstup dajú aj na dlhšie) sa vyslovene neodporúča.
Skontrolovať, či množstvo soli, korenín a konzervačných látok (pre alergikov by stačilo len vedomie, že príchute sú so zelerom ) je presne také, ako zodpovedá potrebám a vývojovému štádiu malých detí, je z popisu ingrediencií úloha pre detektíva. Asi nie náhodou tí, ktorí rozumejú detskej výžive, hovoria o nulovom príjme údenín, teda aj párkov, pre deti až do predškolského veku!
Samostatnou kapitolou je obsah dusitanov a dusičnanov v párkoch a údeninách, ktoré robia párečkom tú správnu farbu. Lenže – sú podozrivé z karcinogénnych účinkov a len pre ilustráciu, u detí vyvolávajú vážnu chorobu methemogloginémiu – modranie kojencov.
A keď už sme pri čítaní etikety na zadnej strane obalu párkov pre deti: nevhodné pre deti do troch rokov.
Je podstatný rozdiel hovoriť o výrobkoch pre všetky deti – podľa výrazného názvu z vrchnej časti obalu a o výrobkoch pre deti od troch rokov. Kto z rodičov to ustriehne?
Nuž, úprimné kura nie je celkom úprimné, ak má obavu priamo , jasne a viditeľne priznať , že okrem iného to deti do troch rokov jesť nemajú.
A tak budem úprimná ja Možno by HYZA nestála o takú public relation v podobe sťažnosti na Rade pre reklamu už len z dôvodu klamlivej reklamy , že? Lebo táto párková nie je až taká úprimná, ako by sa od úprimného kuraťa očakávalo. Ani zodpovedná voči spotrebiteľovi a ani nebuduje našu dôveru vo výrobcu. A možno si myslia, že nám rodičom, je to v podstate jedno , čo tým deťom dáme na tanier.
… Kikiríkí, to si radšej dajme špenát.
Napriek priezvisku spracovala
Mária Kohutiarová
Loading...