Chcete mať dieťa v reklame? Nič nie je nemožné…

Veronika Nováková 34

„Ten váš chlapček je taký krásny, mali by ste ho dať do reklamy!“ alebo „Ona je hotový talent, určite z nej bude herečka!“

Počúvate aj vy podobné lichôtky na vaše deti, alebo si myslíte, že by mohli uspieť v tejto brandži? Zisťovali sme pre vás, ako to funguje v skutočnosti a aj to, čo pre to vy, rodičia, budete musieť urobiť.

Mnoho mamičiek sa mylne domnieva, že stačí poslať pár fotiek do agentúry a ono to už pôjde samo. Nuž, povieme vám pravdu, nepôjde.

Kvalitná agentúra, do ktorej sa prídete zaregistrovať, si vaše dieťa nafotí a zaradí ho do svojej databázy. Potom sa často nedeje vôbec nič. Až keď agentúra dostane zákazku, podľa ktorej vyhodnotí, ktoré deti by sa tam mohli hodiť, pozve ich na kasting. A tak budete čakať, kým vás oslovia a príde spomínané pozvanie.

Na kastingu potom drobec predvedie niečo, čo sa od neho očakáva, a až potom je reálna šanca, že sa stane tvárou reklamnej kampane. Takže, ešte než sa do toho pustíte, ubezpečte sa, že budete mať čas sprevádzať vaše dieťa na kastingy, že mu neprekáža byť stredobodom pozornosti a nemá problém komunikovať a spolupracovať s neznámymi ľuďmi.

A ešte niečo je dôležité – mala by to byť pre vaše dieťa zábava, nielen splnenie vášho detského sna…

 

Výber správnej agentúry je kľúčový

„Kvalitná agentúra od vás nebude pýtať žiadne registračné poplatky ani nevyžaduje profesionálny fotobook,“ hovorí Zorka Husarčíková z najznámejšej slovenskej kastingovej agentúry Charlie Brown.

„Prvým krokom je registrácia, ktorá trvá asi 15 – 20 minút, a u nás je bezplatná. Rodičia vyplnia dotazník, na ktorom sú kontaktné a ďalšie údaje ohľadom dieťaťa (vek, výška) a my si ho nafotíme.

Talent dieťaťa dokážeme často spozorovať už pri registrácii, avšak stane sa, že sa dieťa hanbí alebo nechce spolupracovať. Vtedy ho ani nenútime, to skôr ambicióznejšie mamy nechápavo krútia hlavou, a snažia sa presvedčiť dieťa aj nás, že doma sa predsa tak rado fotí a predvádza.“

Nuž áno, doma je doma, ale ak chcete, aby vaše dieťa išlo do sveta reflektorov, tak by malo byť komunikatívne a nehanbiť sa aj na verejnosti.

Svoje dieťa registrujte len v overenej agentúre, v žiadnom prípade nevoľte takú, ktorá chce od vás nafotenie „bookov“ za nemalé peniaze, či nejaké vstupné poplatky.

Rovnako sa neregistrujte ani cez internet alebo prostredníctvom tretích osôb. Zmluvu uzatvára seriózna agentúra iba so zákonnými zástupcami dieťaťa.

Ako to funguje?

Keď ste sa úspešne zaregistrovali a ste v databáze, nastáva fáza čakania a môžete len dúfať, že budú hľadať práve váš typ dieťaťa.

„Máme dva typy projektov,“ pokračuje Zorka z Charlie Brown: „Keď dostaneme od klientov zadanie, buď realizujeme online kasting, čo znamená, že pošleme fotky a preveríme dostupnosť tých, ktorých si klient vybral.

Druhou možnosťou je realizácia kastingu, kde zavoláme deti, aby prišli k nám do agentúry osobne. Podľa zadania nám zahrajú nejakú akciu, my všetko natočíme, spracujeme a pošleme klientovi.

Na jednu rolu pozývame viac detí, z ktorých urobíme užší výber. Overujeme termínovú dostupnosť, rodičom odkomunikujeme inštrukcie od produkcie a následne uzatvoríme zmluvu.

Agentúry, ako je tá naša, fungujú vo všeobecnosti tak, že si berú províziu zo sprostredkovaného projektu. Dĺžka nahrávacieho dňa závisí od veku dieťaťa, čo produkčný tím vie. Deti sa dokážu sústrediť maximálne dve hodinky, po nich si môžu dať pauzu. Ak ide o malé detičky, môžu si ísť aj pospať, aby sa vrátili na nahrávanie oddýchnuté a vysmiate.

Produkcia sa snaží, aby bol pre deti celý proces zábavný a nenáročný. Menšie deti mávajú často aj svojho kouča alebo animátora, ktorý im pomôže, vysvetlí, zabaví ich. Hlavne, keď sa točí reklama s viacerými deťmi, býva to pre ne ozajstná zábava.“

A kde sa najčastejšie vyrábajú reklamy? „Väčšina našich kampaní je v rámci Slovenska, ale máme veľa klientov aj v Prahe, vo Viedni. Najďalej sme na fotenie posielali dievčatko s rodičmi do Turecka.“

 

Ktoré deti sú v kurze?

Blonďavé deti s modrými očami, či tmavé exotické typy, prípadne ryšavé a pehavé?

„Všetko závisí od zadania, ktoré príde do agentúry. Nie vždy sa však hľadajú konkrétne typy, a vtedy je výber pestrejší. Zvyčajne platí, že volíme tie bezprostrednejšie deti. Práve na kastingoch môžeme odpozorovať, ako jednotlivé dieťa reaguje na objektív či na kameru, a veľmi dôležitý je práve jeho výraz a spontánnosť.

V žiadnom prípade by to nemalo byť pre deti stresujúce, preto ak sa nejaké zahanbí alebo sa zľakne, netreba ho nútiť. Najlepšie je, ak deti celý kasting berú ako hru, bez ohľadu na to, či sa to podarí alebo nie.

Na kastingy voláme deti zvyčajne od 5 – 6 rokov, ak potrebujeme menšie, občas vypíšeme konkurz aj cez sociálne siete. A keďže deti neustále rastú a vyvíjajú sa, snažíme sa mať v databáze vždy aktuálne fotky a je fajn, ak sa k nám prídu aspoň dvakrát za rok prefotiť.“

A ako deti pripraviť na fotenie? „Mali by byť slušne oblečené, povedzme ako do školy, čisté a upravené. Jednofarebné oblečenie je na fotenie najideálnejšie.“

Osobná skúsenosť mamy

Dianka (12) sa vo svete reklamy objavila len nedávno. Po prvýkrát išla na kasting, keď mala 11 rokov. Má za sebou dve kampane, prvý kasting na módnu značku (Macy´s) a druhý úspešný kasting do televíznej reklamy Lidl.

O tom, ako si svet reklamy užíva, nám porozprávala jej mama Blanka Dujsíková.

Ako prežívate Diankine kastingy? Je to radosť alebo občas aj stres?

Závisí to najmä od ľudí, ktorí majú výber adeptov na starosti, lebo každá spoločnosť vyžaduje niečo iné. Takisto to závisí aj od počtu uchádzačov. Keď ste tretí v poradí, kasting je vybavený za krátku chvíľu, ale keď je pred vami ďalších dvadsať detí, je to na dlho. Určitý stres a nervozita, než sa dcérka dostane na rad, tam je, ale Dianka to nejako zásadne neprežíva, väčšinou sa teší na novú skúsenosť.  

Ako prebiehal „pracovný“ deň?

Točenie reklamy, ktoré bolo v Prahe, trvalo dva dni. Prvý deň prebiehali kostýmové skúšky, na ktoré sme čakali tri hodiny. Druhý deň sa išlo naostro. Mojou celodennou úlohou bolo len čakať, kým sa to celé skončí. Dianka si to však veľmi užívala, aj keď na konci dňa už bola dosť unavená.

Druhú reklamu nahrávala v Bratislave, čo už nebolo také náročné na čas a cestovanie. Prebiehalo to celkom rýchlo. Začalo sa ,,točiť“ okolo ôsmej hodine ráno a hneď poobede sme skončili. Dianka bola z tohto natáčania nadšená a užívala si to viac ako to v Prahe.

Inak oba natáčacie dni prebiehali v priateľskej atmosfére, od kostymérov až po fotografov či kameramanov. Celý tím bol veľmi priateľský. V tomto smere si nemôžeme na nič sťažovať.

Čo ak to po náročnom kastingu nevyjde? Ako to s dcérkou zvládate?

Z troch kastingov, ktoré sme absolvovali, boli dva úspešné. Po tom treťom nemala hlavu v smútku, že to nevyšlo. V jej veku už chápe, že to nemusí vyjsť a nemá z toho nejaké negatívne emócie.

Nechcem tým povedať, že to neberie vážne. Skôr to berie ako novú skúsenosť. Rozhodne sa neupla na to, že modeling alebo herectvo v reklamách bude jej vysnívanou prácou. Viac-menej je to v jej veku zábava a vybočenie z denného stereotypu.

Vládne na kastingoch priateľská atmosféra alebo skôr súťaživosť?

Zatiaľ sme sa nestretli s nejakou súťaživosťou alebo nepriateľskou atmosférou. Práve naopak, všetci boli veľmi milí a aj medzi rodičmi vládla pohodová atmosféra.

Ovplyvnilo nejakým spôsobom váš život Diankino účinkovanie v reklame?
Bolo milé a zároveň zvláštne sledovať dcérku v televízii a tak isto aj ohlasy známych či rodiny boli veľmi pozitívne. Vždy sme sa potešili, keď sme ju videli v televízii.

A ako svoju slávu vníma Dianka?

O nejakej sláve sa hovoriť nedá. Jasné, že jej lichotí, keď jej spolužiaci povedali, že ju videli v reklame, pochválili ju. Ona je však veľmi skromná a nezakladá si na tom, že sa objavila v médiách.

Čo by ste odporučili ostatným mamám, ktoré váhajú, či svoje dieťa zaregistrovať v agentúre?

Určite nenútiť dieťa do niečoho, s čím nie je stotožnené alebo ak si chce mama cez dieťa splniť svoje neuskutočnené sny. Každá matka pozná svoje dieťa, aby vedela vyhodnotiť, či je tento spôsob „práce“ vhodný pre jej potomka. Ale za skúšku to stojí, netreba sa toho báť. My to určite neľutujeme.

+ Exkluzívne interview s kanadskou reklamnou fotografkou Emily Kornya si môžete prečítať v májovom vydaní MAMA a ja.

Aj deti s Downovým syndrómom patria do základnej školy. Spoznajte príbeh malého Samka a jeho rodičov, ktorí to dokázali!

Kiahňová párty! Áno alebo nie? Priviesť dieťa, ktoré ešte nemalo kiahne ku kamarátovi s kiahňami náročky? Pomôže to? Čo si myslia pediatričky a aké sú skúsenosti mamičiek?

TESTOVALI sme: Detské čajíky Ktorý dopadol najlepšie? Chutia našim drobcom?

Zahrajte si o odrážadlo Zooter, zn. Zopa!

Tipy:

Čo darovať mamičke k sviatku?

Šikovné rúčky môžu mamke krásne srdiečko veľmi jednoducho vyrobiť

Módne „májovky“ – šaty, v ktorých budete šik

Naše recepty zo špargle chutia aj malým stravníkom

SLADUČKÉ receptíky pre dojčatá

Poradne odborníkov – pediatra, psychológa, mediátora i pôrodnej asistentky

PREDPLAŤTE SI MAMA a ja za zvýhodnenú cenu 16,80 € a budete zaradení do žrebovania o LEGO® DUPLO® VEĽKÝ LUNAPARK!!!

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 1,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Moja dcéra sa rada predvádza a miluje reklamné šoty, všetky napodobňuje.

    Skúsili by sme nech sa realizuje.

  2. Moja dcéra sa rada predvádza a miluje reklamné šoty, všetky napodobňuje.

    Skúsili by sme nech sa realizuje.

  3. Dobry den, lekarka dcerku od narodenia chvali aka je rozkosna, minule povedala, ze ako do reklamy na mliecko smile Dcera ma 4 mesiace.

Pridaj komentár