Myšlienka zaškoľovania detí už od piatich rokov nie je vo svete nová. Deti v tomto veku sú totiž pripravené a schopné zvládnuť čítanie, písanie i rátanie. Samozrejme, treba pritom brať do úvahy špecifiká tohto veku. Aj novela školského zákona prináša úpravu, ktorej cieľom je zvýšiť pripravenosť detí na školskú dochádzku.
„Prípravný ročník v našej škole existuje už od roku 2004 a máme s ním vynikajúce skúsenosti“, hovorí Zarin Buckingham, zakladateľka medzinárodnej školy Forel v Bratislave a Trnave. „V septembri k nám prichádzajú päťročné deti často aj bez akejkoľvek znalosti angličtiny. Na konci školského roka plynule komunikujú, čítajú a píšu slová s najmenej 3 písmenami a rátajú. Všetko po anglicky“.
Cieľom prípravného ročníka vo Forel International School je naučiť deti hovoriť po anglicky na takej úrovni, aby boli schopné používať cudzí jazyk ako hlavný vyučovací jazyk a pripraviť ich pre medzinárodné učebné osnovy základnej školy. Vyučovacím jazykom je angličtina. Vyučovanie zahŕňa základy matematiky, čítania a písania, rovnako ako spoločenských vied. Denný režim však rešpektuje fyziologické a osobnostné možnosti a schopnosti detí v tomto veku.
Predškolská príprava detí má však mnoho ďalších výhod: deti sa postupne a plynule adaptujú na nové povinnosti, vstup do školy pre nich neznamená stres a školu, kde je učenie viac zábavou ako povinnosťou si rýchlo obľúbia.
Z tlačovej správy www.forel.sk