Milí „bábetkári“ ponúkame vám seriál pohybových hier pre našich najmenších cvičencov, ktoré z časopisov Predškolská pedagogika 1986 – 1989 zozbierala Ivica Antalová.
3.ČASŤ
ŤAVA
VYŠLA ŤAVA NA SAHARU,
NAHRBILA HRB.
POĽUTUJTE ŤAVU STARÚ,
STRATILA TAM CHLP.
TERAZ CHODÍ, V PIESKU HĽADÁ,
NEPOMÔŽE INÁ RADA,
IBA HRBIŤ HRB,
POKÝM NENÁJDE TEN CHLP.
(vzpor kľačmo, vyhrbiť a prehnúť chrbát, striedať s uvoľnením)
Pedagogická úloha: Zvýšiť obratnosť a pohyblivosť chrbtice.
Metodické pokyny: Vhodné ako hlavná časť zamestnania z telesnej
výchovy, alebo ako telovýchovná chvíľka.
IDEME DO LESA
IDEME, IDEME, DO LESA,
(chôdza – dlhé kroky)
ZLÁMALI SA NÁM KOLESÁ.
(chôdza v podrepe s predpažovaním a zapažovaním)
IDEME, IDEME AKO VLAK,
(poklus, predpažovať a skrčovať predpažmo)
RÝCHLEJŠIE LETÍME AKO VTÁK.
(beh s upažením)
Pedagogická úloha: Striedať chôdzu s behom, pohyb paží v určitom rytme.
Metodické pokyny: Vhodné na rozohriatie alebo ako telovýchovná chvíľka.
LÍŠKA
IDE LÍŠKA CEZ HORU
(chôdza)
NESIE BATOH TVAROHU.
(chôdza a znázorňovanie nosenia batohu)
JEŽKO ZA ŇOU UTEKÁ,
(beh)
ŽE JEJ VRECE ROZPICHÁ.
(vztýčenými prstami znázorniť pichanie)
LÍŠKA SA MU CHOVALA,
VRECE PICHAŤ NEDALA.
(drep)
Pedagogická úloha: Precvičovať chôdzu a beh.
Metodické pokyny: Vhodné na rozohriatie alebo ako telovýchovná chvíľka.
PRSTY
RAZ SA PRSTY HÁDALI,
AKÚ PRÁCU KONALI.
(stoj spojný, upažiť – striedanie upaženia s predpažením, a voľne krčiť)
PALEC JE TEN SILNÝ,
(stoj spojný – upažiť skrčmo dvakrát)
UKAZOVÁK PILNÝ,
(drep – stoj, dvakrát)
PROSTREDNÍČEK NAJDLHŠÍ,
(chôdza vo výpone)
PRSTENÍČEK NAJKRAJŠÍ
(otáčanie sa o 3600)
A MALÍČEK NAJMENŠÍ.
(chôdza v drepe)
Pedagogická úloha: Precvičenie svalstva chrbtice, horných a dolných
končatín.
Metodické pokyny: Vhodné ako prstové cvičenie na zamestnanie
z výtvarnej výchovy, alebo ako telovýchovná chvíľka.
možte mi prosim vysvetlit čo to tá telovýchovná chvílka znamená?