Kam chodíme dovolenkovať 2.

vy 0

No tak decká, je to naozaj všehochuť. A tak to má byť. Niekoho baví ležať u svokrovcov na záhrade , niekto potrebuje móóóóre, a niekto má za sebou historku s ovrackaným autobusom. Tak nech sa páči – toto sú vaše dovolenkové story.

Nebojte sa dovolenkovať s deťmi v arabských krajinách!

Minulý rok sme sa prvý krát rozhodli ísť s našim 2-ročným synom na letnú dovolenku k moru do Tuniska cez CK Kartago. Starý rodičia nás odhovárali. Opisovali nástrahy, ktoré nás určite čakajú s malým dieťaťom na letisku, v lietadle a aj v Tunisku.

Pred pobytom som si prečítala príspevky a postrehy rodičov na Vašej stránke ,ktoré mi pomohli hlavne v lietadle. Nikdy nesmieme zabudnúť, že zmena tlaku v lietadle spôsobuje nielen u dospelých, ale hlavne u detí problémy s uškami. Preto je dobré, keď dieťatku dáte pri štartovaní a pri pristávaní cumeľ, alebo fľašu na pitie, aby mu nezaľahlo v uškách.

Ubytovaní sme boli v hoteli Golden beach oblasť Monastir. Vrelo odporúčam spomínaný hotel, ktorý je vo všetkom prispôsobený deťom. V jedálni nájdete stoličky na jedenie pre deti, vynikajúci animačný program, veľmi dobrá strava, ochotný a hlavne milí presonál.

V areáli hotela je veľmi pekné detské ihrisko, detský bazén, malá ZOO a hlavne veľa zelene.

Najväčšiu obavu som mal zo stravy pre syna, ale moje obavy boli neopodstatnené. Lukáško nebol hladný ani chvíľu, lebo strava sa podávala celý deň. Nebojte sa dovolenky s dieťaťom v arabských krajinách. Čistota v hoteli aj v areáli je stopercentná a žalúdočných problémov sa tiež nemusíte obávať, pokiaľ sa budete stravovať s rozumom.

Alena

Vracká celý autobus

Minulého roku sme boli v Taliansku , oblasť Lido. Cesta tam bola veľmi únavná ,keďže sme mali rodinku s dievčatkom , ktoré malo asi dva roky . Po vyrazení autobusu z Bratislavy mu prišlo zle ,začalo vracať, potom strácalo dych. Na veľké naliehanie cestujúcich nám vodiči zastali na benzínke niekde v Rakúsku. Neprajem nikomu takúto cestu , každého naťahovalo, celý autobus páchol po zvratkoch a to sme boli ešte len na začiatku. Po týchto peripetiách sa dievčatko ukľudnilo po 5 hodinách a ráno o 6 hod sme boli radi že sme na konci našej cesty.

Na druhý deň nášho pobytu prišla prietrž mračien, voda bola po kolená, more bolo také rozbúrené, že ani domorodý obyvatelia také dačo nezažili, do hotelov sa valila voda , mi sme boli na druhom poschodí a cez bočné dvere sa valila voda do izieb. Chyžné nestíhali dávať handry pod dvere a nie to utierať vodu. Vyzeralo to na potopu. Trvala asi dve hodiny , potom sa počasie umúdrilo a prestalo pršať. Večer už nebolo po daždi nič vidieť. Napriek takému zlému začiatku sa pobyt celkom vydaril.

Dana

S 2,5 mesačnou dcérkou v Chorvátsku

My sme tento rok strávili dovolenku s našou vtedy 2,5 mesačnou dcérkou v Chorvátsku na ostrove Krk. Bolo úplne úžasne. Cestovali sme v noci v aute s klimatizáciou. Malú som kojila a ešte ju aj stále kojím, takže s papkaním nebol problém. V Chorvátsku bolo teplo ale žiadne veľké horúčavy, takže sa v pohode dalo. Cez obed sme aj tak chodili na apartmán ale inak sme celé dni trávili vonku. Malá bolo dobručká, prespinkala a tiež sme ju kúpali v mori. Teda nie celkom v mori ale sme jej napustili vodu do malého bazénika a tam sme ju člapotali, čo sa jej nesmierne páčilo. Večer sme ju okúpkali a ešte sme sa prechádzali pri mori, inhalovali a chodili na pizzu. Malej to vôbec nevadilo, potom sme ju len preniesli a pokračovala v spánku pokojne ďalej aj na izbe. Bolo to super. Určite doporučujem. Aj keď nás mnohí odhovárali, náš doktor to odporučil a som fakt rada, že sme išli.

Po ceste späť z dovolenky v Chorvátsku sme sa stavovali v Slovinsku v jednom termálnom stredisku (www.terme3000.si) . Fakt super. Doporučujem! Super vybavenie pre detičky, atrakcie, bazéniky.

Elia

Dovolenka zadarmo

My sme 5-členná rodina, deti- 9, 3 a 1 rok. Keďže peniaze na dovolenku nemáme, dovolenkujeme u mojich rodičov v malom mestečku. Majú dom so záhradou, neďaleko les a v lete sa každý rok na záhrade stavia veľký bazén. Vedľa neho nafúkneme deťom malý bazén a dovezieme piesok do pieskoviska.
Ideálna dovolenka skoro zadarmo. Len manžel si tej dovolenky veľa neužije, pretože na dome je stále čo opravovať, vylepšovať…

Tatiana

„Suprová“ stanovačka v Taliansku

My sme tento rok nikde neboli ale vrelo odporúčam Taliansko – Martinsicuro (tuším sa to tak nepíše ale nevadí). Je tam nádherne. Boli sme v stanoch, samozrejme na madracoch. 10 metrov od pláže – krásnej pieskovej s nádhernými vlnolamami čo znamená superne kľudné pobrežie pre detičky s málom vody.

V kempe sú suprové hygienické zariadenia – dokonca aj pre deti zvlášť a aj pračky tam majú. No proste ideálna dovolenka pre rodiny s malými deťmi. Dajú sa robiť odtiaľ aj fakultatívne výlety po okolitých historických pamiatkach Rím, Assisi, Loreto, a tiež aj vychádzka na miestnu horu či do vodného sveta. Chcem tam ísť znova s deťmi (2 a 3 ročnými)bez obavy čo si tam počneme. Mali sme plnú penziu – naši kuchári. Proste super, super dovolenka pre rodiny s malými deťmi. Túto lokalitu robí napr. cestovka Tiptur. Vrelo odporúčam pre „ľudové“ ceny.

Kačena

Rakúsky Kärchen, alebo Gaderská dolina

My sme boli tento rok so 6-mesačnou dcérou v Rakúsku v Kärtnen, konkrétne pri jazere Klopein. Viacero ľudí nás odhováralo od dovolenky s takým malým bábom, vraj to ani nie je dovolenka. My si nemôžeme sťažovať, bolo vynikajúco. Hlavne, že sme boli ako rodina spolu a k tomu vynikajúce prostredie a hlavne služby, kde sa myslí aj na deti. Stolička na jedenie, vanička a postieľka je samozrejmosťou.

Ešte by som chcela odporúčať jedno miesto, kde sme boli, keď som bola ešte tehotná. Je to Gaderska dolina, kde sa dá v prírode prechádzať aj s kočíkom, lebo časť trasy je vyasfaltovaná – tam by sme sa chceli vrátiť v septembri aj s našou dcérou.

Katrin

Namiesto letného tábora nemocnica

Som na MD ako väčšina z vás, no nemám odvahu ísť s drobcom na zahraničnú dovolenku. Keďže však máme okrem drobca aj puberťáka, rozhodli sme sa umožniť aspoň jemu prežiť letné dobrodružstvo v tábore. Nástup má 11.7., ale okolnosti sa zvrtli tak, že už „táborovú“ atmosféru prežíva.
Moji svokrovci ho v dobrej vôli vzali počas štát. sviatku 5.7. na výlet. Táto generácia starých rodičov však nerešpektuje zásady zdravej výživy a zabúda aj na pitný režim detí. Syn skoro vôbec nepil a na obed mu v horúčave dopriali zemiakové placky. Večer syn ozvracal, čo sa doma dalo a okolo 22-tej už z neho tieklo aj zdola.

Skolaboval, keď som ho sprchovala. Zavolali sme záchranku…..infúzie, popraskané cievy, odbery, plač….. Z tábora nebude nič, je hospitalizovaný s prísnou diétou, lebo má ťažkú dehydratáciu s katarom žalúdka.
A tak miesto pichancov od komárov má dopichané telo od injekcií, miesto táborových vedúcich spoznáva rôzne typy sestričiek a lekárov (vrátane ich rôzneho prístupu) a miesto táborových nástupov má vizity. Spoznáva nových kamošov – spolupacientov a domov posiela uplakané SMS ako mu chýbame. No skoro ako v tábore. Nemyslíte? Teraz vážne, dúfam, že bude rýchlo OK a budeme mať tohto leta ešte čas mu tento nepríjemný zážitok nahradiť. Majte sa a krásne zážitky vám praje

Zuzka

Gréci majú radi deti, ale ideme do vojenskej zotavovane

No my sa o pár dní chystáme na dovolenku. Pôjdeme na Zemplínsku Šíravu, do vojenskej zotavovne. Zatiaľ to všetci chvália. Tak dúfam že sa nám tam bude páčiť. Ak vás to zaujíma, tak pozrite ich internetovu stranku : www.vzsirava.sk.

Minulý rok sme boli na ostrove Corfu v Grécku. Bolo tam perfektne, Gréci majú veľmi radi deti. Všade sú detské stoličky, donesú vám ich aj keď si ich nevyžiadate. Snažia sa vyjsť rodinám s deťmi v ústrety .Určite sa tam vyberieme ešte aspoň raz. Ja by som chcela ísť do Egypta, ale podľa informácii známych je tam dosť otrasná hygiena. Takže určite to nieje vhodné pre rodiny s deťmi. Prajem všetkým krásne leto.

Aďa

Ak zabudnete „náradíčko“ na depiláciu…

Keďže som už písala o našej dovolenke v Štúrove, tak toto sa mi stalo tam v spojitosti s touto temou-holenie noh. Vsetky pripravy na odchod do Sturova sa tocili okolo nasej 5mes. dcerky. Nic som nechcela zabudnut, tak som si vsetko pisala-nechcela som zabudnut nic pre potreby malej a akosi som zabudala na seba a moje potreby. Ked sme dorazili na miesto urcenia, vyhlasilo sa , ze sa este v ten isty den vykupeme a tak som sa obliekla do plaviek. No ako to zeny poznaju, kt. maju male dietatko, doma som sa zabudla vydepilovat. A kedze mojou prioritou bola dcerka, zabudla som si pribalit aj nacinie na depilaciu. Este ze mam manzela, kt. ma hlavu na krku a on si nezabudol zobrat svoj strojcek. Tajne som ho zobrala a ……..nebolo to nic moc, ale aj to pomohlo. Manzel sa potom divil, preco na tak zaneseny strojcek a ja som sa len milo tvarila , ako nejake neviniatko.

Natália

Ako chutia kaktusy v Tunisku

Našu rodinnú dovolenku sme tento rok strávili v Tunisku, v stredisku Hammamet. Máme dve deti – dcéra má 5,5r. a syn 2r. a 5m. Dovolenka bola super, deťom sa more veľmi páčilo a naučili sa aj trochu plávať. V našom turnuse sa stretla super skupina ľudí – väčšinou rodičov s deťmi a keďže deti boli v približne rovnakej vekovej kategórií, nebolo nám treba chodiť do mini-klubu s animátormi, deti sa zabávali navzájom. Nikto neochorel, nemali sme žiadny úraz a doniesli sme si „len“ pekné zážitky a kopec fotiek. Hlavným aktérom našej dovolenkovej story však neboli deti – ako som si ja pôvodne myslela – ale môj manžel a náš „Daddy“ (manžel je z USA a deti ho nevolajú „ocko“, ale „Daddy“). Boli sme aj s deťmi na výlete s karavánou tiav – dcéra jazdila s otcom, my sme so synom išli v kočiari ťahanom koňmi. Súčasťou programu bolo aj kŕmenie tiav kaktusovými výhonkami. Ako prvého „kŕmiča“ si vybrali domorodci môjho manžela a podali mu kus kaktusu do rúk. No a on – namiesto toho, aby ten kúsok kaktusu dal tej „svojej“ ťave, ktorá ho viezla – si z toho kaktusu schuti odhryzol. Netreba, myslím vysvetľovať akú salvu smiechu tým manžel spôsobil, smiali sa všetci – spolu turisti, domorodci, naše deti a hádam ešte aj tie ťavy. Treba podotknúť, že nám nikto nič nevysvetlil, ale možno to domorodci urobili úmyselne. Manžel dodnes tvrdí, že ten kaktus bol veľmi chutný. Neviem to potvrdiť, v každom prípade bolo o srandu postarané.

Prajeme všetkým príjemnú dovolenku, krásne počasie a spokojné detičky.

Monika

Do Talianska s nakrájanými jabĺčkami

Tento rok sme boli v Taliansku v mestečku Lignano. Mám dvoch synov, 6 a 4 ročného. Dovolenka dopadla výborne (už dvakrát sme boli v Taliansku s deťmi a vždy to bolo OK), deti boli spokojné a aj my rodičia. Najviac sa mi osvedčilo na cestu nabaliť (cestovali sme vlastným autom) veľký kelímok jabĺk nakrájaných na mesiačiky. Zaženie to hlad aj smäd, deti sa až tak nezašpinia a aspoň niečím sa zabavia. A taktiež sójové alebo musli tyčinky odporúčam brať so sebou do auta. Zdravím všetkých dovolenkárov.

Martina

Vyhrala to tento rok Tatralandia

U nás to tento rok vyhrala Tatralandia, síce je tam vysoké vstupné, ale je tam dosť atrakcií, od tých pre najmenšie detičky – boli tam aj bábätká v nepremokavých plienkach – po šmýkaľky pre tých najväčších. Voda bola hlavne v detskom bazéniku teplučká. A čo ma milo prekvapilo, neboli tam žiadne stánky so suvenírmi, iba občerstvenie. Uznávam, nie je to zábava na každý deň, ale raz za čas sa oplatí.

Alexa

Uchvátení kúpaliskom v Štúrove

Keďže mám 5mes dcérku, veľa sme sa rozhodovali, či vôbec ísť niekde na dovolenku. Do zahraničia sa nám to zdalo dosť skoro , s takým malým dieťatkom, a tak , keď nám môj otec zavolal, či nechceme pár dní stráviť v Štúrove, povedali sme si, že to skúsime. Obávala som sa hlavne cesty, ako to moje dievčatko zvládne. Keďže sme z východu, cesta nám trvala , aj s prestávkami na kojenie, niečo okolo 6 hod. Musím pochváliť nášho drobčeka, pretože bola ukážkové dieťa, ktoré prespalo skoro celú cestu. Mali sme aj šťastie, že tieto dni, ktoré sme cestovali (tam a späť) neboli také horúce.
Musím priznať , že areál kúpaliska sa nám veľmi páčil. Je tam mnoho atrakcií pre deti. Najviac sa nám páčilo to, ako sa starajú o čistotu a hygienu. Stalo sa , že vymieňali vodu v detskom bazéniku aj počas dňa, aby detičky mali čistučkú vodičku – to ma naozaj uchvátilo. Ešte jedna vec sa mi páčila, že dospelí si nemôžu máčať nohy v tom detskom bazéne, veď je určený deťom !!!

My s manželíkom sme využili bublinkový bazén s teplotou vody nad 36 stupňov. Až sa mi z neho ani nechcelo odísť. Čo sa týka občerstvení, ani s tým sme nemali problém. Je tam veľa stánkov s jedlom , pitím……, ale aj oblečením- napr. plavky, keby sa náhodou prihodila nejaká nehoda. Keď sme tam boli my , práve opravovali námestie, ale to nám až tak nevadilo, pretože je vidieť, že sa zástupcovia mesta starajú o to, čo im prináša peniažky do mestskej pokladne. Ďakujem mestu Štúrovo, že sa stará o blaho a odpočinok nielen pre svojich ľudí, ale aj lúdi z celého Slovenska.

Natália

Pekná slovenská dovolenka pri Kokave nad Rimavicou

Chcem sa „pochváliť“ a dať tip na super dovolenku na Slovensku. Keďže vysnívaná dovolenka pri mori nám nevyšla lebo naši chlapci dostali 2 dni pred odchodom hnisavú angínu, rozhodli sme sa ísť na miesto, kde sme chodili s manželom za slobodna – do penziónu Kerametal pri obci Látky pri Kokave n/Rimavicou.
Každý deň sme plávali v bazéne, ktorý sa denne čistí, voda má cca 28 st. a je v ňom len tá rodina, ktorá si ho rezervuje. Saunu ani posilovňu sme nevyskúšali, keďže chlapci majú len 2 roky a 10 mesiacov. Neďaleko je pár rančov a na jednom z nich sa deti vozili na koníkoch. Penzión je rodinného typu, uprostred ihličnatého lesa, kde sme sa dovôle ojedli čučoriedok, jahôd a našli zopár húb. Pri penzióne je tenisový kurt ,ihriská, miesto na opekanie, pieskovisko. Celé prostredie je pekne upravené, čisté- takisto izby, ktoré sú bez alebo so sociálnym zariadením. Je tam aj apartmán. Varia veľmi dobre, v jedálni sme mali detskú stoličku. Personál tvorili veľmi milí a ochotní ľudia, ktorí nám splnili skoro všetko čo nám videli na očiach. Ich starostlivosť hodnotím na 5 hviezdičiek.V zime sa tam dá aj lyžovať, sú tam vleky.Cenovo je to prijateľné (ubytovanie zhruba 300. Sk a strava -plná penzia cca 300.- Sk/deň/osobu). Na internete majú aj vlastnú stránku. Myslím, že sa tam budeme pravidelne vracať. Máme úžasné spomienky a doslova sme si tam „dobili“ energiu na ďalšie fungovanie.

Janka

Ešte Vás to dovolenkové čítanie neprestalo baviť? TU je článok Kam chodíme dovolenkovať 1

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)