Dovolenka v hoteli na slovenský spôsob

Mišo 18
Slovensko_Mala_Velka_Krajina

Najprv úvod.

Vybrali sme sa viacero rodín s dvomi až tromi deťmi na dovolenku do hotela Avena v Liptovskom Jáne.

 

Prvý šok bol, že hoci hotel prezentuje funkčnú reštauráciu, voľný predaj majú iba od 15tej do 17tej hodiny, takže ak ste si vopred neobjednali aspoň polpenziu máte smolu. Tiež nie je možné objednaním z jedálneho lístka raňajkovať ani obedovať. Máme vraj prísť až na raňajky. Aspoň nám veľkoryso dovolili objednať večeru na ďalší deň, hoci normálne je to treba urobiť už deň vopred a už ráno.

 

PONAUČENIE PRVÉ: spýtajte sa vopred či je možné sa v reštaurácii stravovať podľa jedálneho lístka v normálnych časoch.

 

Poučení sme sa všetci unavení z cesty presunuli do iného hotela na večeru, tešiac sa na raňajky, pretože v reklamnom texte hotela sa píše: „Raňajky sú podávané formou švédskych stolov (studená a teplá kuchyňa, šaláty, nápoje, pomazánky, müsli, slané a sladké pečivo, káva, mlieko, čaj, ovocie, čerstvá zelenina a iné)“. Nuž, to možno mali, ale maximálne 20 minút po otvorení jedálne. Po trištvrte hodine už nemali takmer nič, dokonca ani kávu, ani nič piť pre deti, ktoré tam zmätené a smädné pobehovali s prázdnymi pohárikmi pomedzi stoly.

 

PONAUČENIE DRUHÉ: ak si chcete užiť ozajstné švédske stoly, privstaňte si a postavte sa pre istotu pred jedáleň aspoň štvrť hodiny pred otvorením.

 

Ďalší šok nastal, keď nám povedali, že raňajky samozrejme nie sú v cene, a na jednu rodinu stoja takmer 500 Sk. Ups, pri pohľade na prázdne stoly je to situácia zrelá pre nervy zamestnancov Slovenskej Obchodnej Inšpekcie, a nie viacdetných rodín ktoré prišli dovolenkovať. Mimochodom, tá vopred objednaná večera bola tak štiplavá, že deti sa jej takmer nedotkli. Stravu sme samozrejme začali postupne odhlasovať.

 

PONAUČENIE TRETIE: neverte recepčnej že máte niečo v cene, radšej si skontrolujte cenník, alebo nechajte vystaviť písomné potvrdenie, to bude platiť aj v ďalších častiach, príbeh sa stupňuje:

 

Ubytovali nás vcelku vkusne, izby sú novo zrekonštruované, všade progresívne kartové otváranie dverí a zapínanie elektriky na izbách. Niektoré izby mali síce úplne plesnivé kúpelne, iné zase nemohli otvoriť okná kôli smradu z hotelovej kuchyne, ale inak boli pekné. Kartový systém sa ukázal pre rodiny s deťmi ako veľmi nepraktický, izby sa totiž nedajú v noci zavrieť zvnútra a tak nemáte istotu že niektoré dieťa omylom neskončí na chodbe. Okrem toho rodičia nemôžu večer opustiť izby pretože by sa nesvietilo ani na toalete…

 

PONAUČENIE ŠTVRTÉ: izbu si pred nasťahovaním skontrolujte, aj keď nemám žiadnu radu čo robiť keď nebudete spokojný.

 

Záverečný nápor na adrenalín prišiel posledný večer, pri pokuse vyúčtovať ubytovanie. Hoci nás vnímali ako skupinový zájazd (nad 12 dospelých) a riaditeľ nám sľúbil 10% zľavu, z červeného športiaka vyskočil majiteľ a povedal že žiadna zľava nebude, lebo sú s nami iba problémy! Dovolili sme si odhlásiť stravu (nikdy sme ju neprihlásili) a naši deti sú nevychované, lebo behajú pomedzi stoly (áno, hľadali džús, ale opakovať sa nemusím)

 

PONAUČENIE PIATE: takzvaným slovenským podnikateľom neverte ani nos medzi očami, všetko treba mať písomne a najlepšie naformulované od právnika.

 

Ale či vám to bude stáť za pokazenú dovolenku zvážte sami, napíšte s kým máte aké skúsenosti vy.

 

Peknú dovolenku v malej veľkej krajine Slovensko Vám praje,

Mišo.

 

P.S.: Rozmýšľam čo znamená byť zariadenie priateľské k deťom. Či to, že existuje niekde v budove detský kútik, alebo naozaj rozumejú deťom, napríklad tomu že ráno zjedia maximálne jeden rožtek s medíkom a už o desiatej sú hladné…

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Včera sme sa vrátili z hotela Avena a chceme napísať svoju skúsenosť. Od začiatku nášho pobytu sme boli prekvapení z ochotného a milého personálu. Hotel bol čistučký, útulný, bolo v ňom veľa zelene, taký útulný ideálny na oddych a relax. Izba bola veľká, pekne zariadená, jedine, čo som tu vnímala ako nedostatok – menšia kúpeľňa, ale mne to až tak nevadilo. Strava bola veľmi dobrá, ako domáca. Polievky veľmi chutné, nie vodové, ako sme mali skúsenosti inde, tiež sme toho už dosť ponavštevovali. Aj švédske stoly stále dokladali a v prípade, že sa niečo minulo, po upozornení, v priebehu niekoľkých minút ochotne to doplnili. Bola tam dobre vybavená posilňovňa, krytý bazén, aj keď menší, aj tak veľmi sa nám tam páčilo a tiež sme dosť nároční. Jedine, čo nám skutočne vadilo, že tie štyri dni ubehli veľmi rýchlo a všetko sme ani nestihli využiť, takže nabudúce musíme prísť na dlhšie.

  2. My si zasadne vyberame hotely, ktore ponukaju ubytovanie apartmanoveho typu, teda sucastou izby je aj vlastna kuchynka. Toto sa nam velmi osvedcilo, pretoze clovek nie je zavisly na miestnom stravovani, ma moznost si vybrat, ked sa mu chce nakupi si a navari sam, ak nie, naje sa priamo v restauracii daneho hotela, alebo v podnikoch v okoli. Toto leto sme boli v hoteli Antares, v Zap. Tatrach – Rohacoch. Hotel pekny, za Zubercom uz priamo pod horami, krasny vyhlad z izby od Osobitej az po Sivy vrch. V Zuberci vela moznosti ako sa prestravovat, alebo si nakupit potraviny aj do neskorsich hodin (21), ale aj v okoli nasho hotela, ked sme si dopredu par hodin neobjednali stravovanie priamo tu, je napr. este hotel Tatrawest (500m od Antaresu), kde maju okrem restauracie aj posedenie vonku pri detskom ihrisku (hojdacky, pieskovisko..) a tam maju velmi bohaty jedalny listok. Cize sme mali velku variabilitu na vyber. Na izbe sme pripravovali kasicky pre maleho, ohrievali a tak, co nam velmi vyhovovalo. Prostredie krasne, kopa cucoriedok, moznost tur (turisticky bus az k Tatliakovmu plesu!)….Nieco podobne aj Penzion pri vezi v Borovom, panenska priroda, ubytko v moderne zariadenej novuckej drevenici.

  3. Mišo, ja verím všetkému, čo si napísal, realita na Slov.je bohužiaľ taká. Je dobré, že si na to upozornil nás všetkých, aspoň vieme, kde nemáme chodiť.

    Ja Ti môžem poradiť jeden výborný hotel, AKO STVORENÝ na pobyt s deťmi, viacmenej vhodnýý na letný pobyt. Boli sme tam v júli, bohužiaľ len na 4 dni a naše 5 ročné dieťa ešte doma smútilo za hotelomsmile Je to v Piešťanoch, HOTEL LINEA, raňajky a večere švédske stoly, 2h.dopĺňajú jedlá, najedli sme sa do popuku, zohriali nám aj mlieko, dokonca na obed, keď sme si šli mlieko kúpiť, lebo obedy sme nemali, nechceli peniaze! Je tam vonkajší bazén so šmýkačkou, detský bazén, lehátka, slnečníky, ale čo je hlavné, zvieratká!!! Deti sa šli zblázniť! Chodí tam veľa starších Nemcov kvôli liečeniu, Poliaci a Češi s deťmi. Sú tam zajkovia , vtáčiky, morské prasiatka, vodná korytnačka, kt.má svoje jazierko a drevený domček, zvieratká majú chutné drevené “obydlia”, všetko späté s prírodou, deti zajov vyberali a hladkali. JE tam aj jazierko, dnu detský kútik so žinenkou,kriedami, pastelkami, omaľovánkami. Pre zlé počasie sme chodili aj na výlety, do blízkeho aquaparku v Senci, atď. Vrelo odporúčam, aj keď je to drahšie, ale mali sme zľavusmile

  4. My sme boli nedávno v penzióne Ždiar v Ždiari. Majiteľ veľmi milý a ústretový, zamestnanci tiež – ale len do chvíle, kým majiteľ nevytiahol päty.

     

    Sadli sme si do reštaurácie, kde nás okázalo ignorovali asi 15 minút. Po opýtaní sa sme dostali odpove´d, že môžeme raňajkovať len ak si zaplatíme švédske stoly, z jedálneho lístka sa nedá… tak sme sa bránili, poukazujúc na to, že majiteľa sme sa na toto priamo pýtali a tvrdil, že nie je nutné si objednať raňajky vopred, dá sa najesť z jedálneho lístka. Nakoniec ustúpili, ale museli sme čakať, kým sa zavrie jedáleň pre švédske stoly, hoci reštaurácia bola úplne prázdna a až potom nám priniesli raňajky – podotýkam, že káva a čaj, chlieb, maslo a džem a chlapom klobásku – doslova hodené na stôl.

     

    Na druhý deň bola obsluha iná (majiteľ sa vrátil), bez problémov nám priniesli jedlo a vtedy sme zistili, že deň predtým nám priniesli polovičné porcie za plnú cenu… no nič, nabudúce budeme múdrejší. V každom prípade keď sme za raňajky pre štyroch platili 200 Sk aj s tringeltom, nebudeme si predsa objednávať švédske stoly za dvojnásobok, keď ráno jeme ako vrabce.

     

    Inak ubytovanie pekné, parkovisko k dispozícii zadarmo, len nám trochu chýbala možnosť nejakých aktivít – pršalo nám celý čas a vnútri nebolo okrem TV nič.

  5. Tak rada by som aj ja prispela do tejto diskusie aspon kratko. Zamyslam sa nad tym co znamena byt problemova skupina… Z toho co tu bolo napisane mi vyplyva: ste problemovi, ked chcete dostat plnohodnotne ranajky aj o pol deviatej hoci ste za ne zaplatili 160,- Sk na osobu, ste problemovi ked chcete aby niekto dodrzal slova, ktore vam prislubil pri objednavke, ste problemovi ked vam dieta stoji pred hotelom na parkovisku kde ziadna cesta nie, ste problemovi lebo sa zle spravate k personalu, ste problemovi ked chcete aby vam aspon raz za tyzden povysavali izbu a kazdy den vyniesli smeti… Takze moja rada, ak nechcete byt na Slovensku v hoteli Avene problemovi hostia rozhodne budte spokojni so vsetkym a rozhodne sa nestazujte!!!

  6. do takejto diskusie by nemali prispievat zamestnanci dotknutej firmy, darmo -nadarmo sa snazia vylepsovat obraz svojho chlebodarcu, menit meno, zatajovat e-mail, podla IP adresy sa daju vypatrat.

  7. do takejto diskusie by nemali prispievat zamestnanci dotknutej firmy, darmo -nadarmo sa snazia vylepsovat obraz svojho chlebodarcu, menit meno, zatajovat e-mail, podla IP adresy sa daju vypatrat.

  8. Boli sme v Avene v zime. Ked sme prisli nebolo odhrnute parkovisko, a na nasu otazku ze kde mame zaparkovat jednoducho mykli plecami ze nevedia… uz sa tam veru nevratime.

  9. Dobrý deň

     

    Chcem len v stručnosti reagovať na článok skupiny aby nebolo niečo kritizované len z jednej strany. To ako sa celá skupiny správala to Vám už nikto bohužial nenapísal. Pani Koišová ktorá celý pobyt zabezpečovala mala dohodnutú zľavu 10% s tým že budú mať i stravu. Bohužial hneď po nástupe na pobyt bola celá skupina problémová celkovo svojím správaním. Izby ostali po nich ako po 15 ročných pubertiakoch a nie ako po dospelých luďoch. Niekto tu píše a oháňa sa deťmi a pritom s tejto partii sa stratilo 3 ročné dieťa ktoré nikomu nechýbalo a až po našom upozornení sa rodičia zbadali a pritom sa pohybovalo samo po ceste, tak to už hovorí o zodpovednosti a kultúre jeho rodičov. Sám som otcom 3 ročnej dcéry ale keď sme spolu niekde nikdy ju nespustíme z očí lebo vieme aké následky to môže mať. To čo tu je prezentované p. Mišom ani nebudem komentovať nakoľko celá skupina bola vrcholne problematická a ako hostia nemusia stáť o náš hotel, tak hotel nemusí stáť o “vybranú klientelu” medzi ktorú pani Koišová a jej skupina patrila. Máme veľa hostí a mnoho z nich si pamätám v dobrom ale skupina p. Koišovej by mala dostať lekciu slušného správanie lebo i časníci , recepčné a vlastne všetci zamestnanci hotela sú ľudia a nie menejcený plebs ako sa k nim celá skupina správala.

  10. Ja som bola v hoteli Avena 2x a tuto zimu sa tam chystame treti krat, nakolko sme vzdy boli velmi spokojni a v Avene nam vzdy vysli v ustrety aj v nestandardnych situaciach. Minuly rok sme s manzelom dokonca vzali so sebou zopar zahranicnych kamaratov (Anglicanov a Holandanov), trosku sme sa bali ci budu spokojni lebo oni su dost narocni, a velmi sa im tam pacilo. Je pravda ze ranajky na svedskych stoloch sa rychlo minali, ale dokladali to priebezne. Tiez si treba uvedomit ze Avena nie je stvorhviezdickovy luxusny hotel, ale taky ktory sa snazi prilakat aj rodiny ktore si chcu uzit dovolenku v peknom prostredi a nemaju pritom penazi nazvys. Myslim ze podnikatelia v Avene sa snazia najst dobry kompromis medzi cenou, kvalitou sluzieb a spokojnostou zakaznika. Ved kto iny dnes investuje nemale peniaze do celkovej rekonstrukcie a nezvysi pritom ceny? Ja im drzim palce, z vlastnej skusenosti (aj sme sa s majitelom trochu rozpravali o rekonstrukcii) na nich nemozem povedat nic zle.

  11. Hotela Avena sme navstivili v maji tohto roku, s dvoma detmi – necele tri a jeden rok, takze si viete predstavit, co vyvadzali. Napriek tomu mame s hotelom aj personalom len tu najlepsiu skusenost, velmi nam vychdzali v ustrety, nevadil im neporiadok v jedalni po nasich detoch, brali to profesionalne s usmevom, inak strava bola perektna, my sme si dokonca priplatili aj obedy a ranajky na stoly tiez neustali dokladali, tak neviem, ci ste mali nejaku vynimocnu situaciu alebo tak… Dokonca sa mi pri chaotickom chystani sa do bazena podarilo stratit kartu na otvaranie izby, na recepcii mi bez jedineho slova ochotne vystavili novu…. No proste boli sme velmi spokojni a v oktobri tam ideme opat.

    P.S. Inak sme dost narocni hostia, ktori maju radi komfort a precestovali uz aj s detmi kadeco v zahranici, takze to trosku vieme posudit….i

  12. Je mi ľúto Miško, že ste mali na dovolenke tak锚ťastie”. Radím vám ale nezanevrieť na Slovensko pretože existuje jeden super penzión Kerametal pri obci Látky pri Kokave n/Rimavicou. Deti tam môžu “pobehovať”, naše pobehovali, vrieskali a dokonca “kradli” hosťom zo stola servítky, stravu si môžete nahlásiť a odhlásiť aj 4 hodiny pred jedlom.

    Je tam krytý bazén, ktorý sa denne čistí, voda má cca 28 st. a je v ňom len tá rodina, ktorá si ho rezervuje, ďalej sauna a posilovňa. Neďaleko je pár rančov a na jednom z nich sa deti vozili na koníkoch. Penzión je rodinného typu, uprostred ihličnatého lesa, kde sme sa dovôle ojedli čučoriedok, jahôd a našli zopár húb. Pri penzióne je tenisový kurt ,ihriská, miesto na opekanie, pieskovisko. Celé prostredie je pekne upravené, čisté- takisto izby, ktoré sú bez alebo so sociálnym zariadením. Je tam aj apartmán. Varia veľmi dobre, v jedálni sme mali detskú stoličku. Personál tvorili veľmi milí a ochotní ľudia, ktorí nám splnili skoro všetko čo nám videli na očiach. Ich starostlivosť hodnotím na 5 hviezdičiek.V zime sa tam dá aj lyžovať, sú tam vleky.Cenovo je to prijateľné (ubytovanie zhruba 300. Sk a strava -plná penzia cca 300.- Sk/deň/osobu). Na internete majú aj vlastnú stránku.

  13. My sme boli v Liptovskom Jane pred par rokmi v hoteli Akademia a boli sme celkom spokojni. strava sa dala objednat kedykolvek, nemali sme ju predplatenu a izby boli slusne, s peknym vyhladom na ihlicnany. Ceny stravy boli trosku vyssie, no vcelku sme nenasli nic, koli comu by sme nemohli byt spokojni. Urcite sa tam este vratime hlavne koli krasnej prirode a sirovej kadi. Za ten relax v prirode to stoji.

  14. No my sme raz boli v Starom Smokovci a to bola nasa prva a posledna dovolenka s detmi v slovenskom hoteli. Ani nechcem pomyslat ako takyto pristup vnimaju zahranicni turisti (ak tam nejaki aj su). No a po skusenosti nasho znameho (pisal sa rok 2004) uz ani Slovensko nikomu neodporucam… zasiel si do restauracie a zo susedneho stola sa ozvalo: “K…y americke, chodia si tu prachy minat”. On je American (nieco ale po slovensky rozumie), ale jeho manzelka, ktora bola s nim, je Slovenka a ta to pochopila a rozumenla uplne. Ak sa niekto chce zivit poskytovanim sluzieb v turistickom ruchu tak v prvom rade si ma vazit zakaznikov – turistov a o to viac zahranicnych, ktory prisli spoznavat inu kulturu. Na to vsak niektori “podnikatelia” este nedozreli.

  15. Miso, plne ti rozumiem. My kvoli tymto javom na dovolenku na Slovensku nechodime uz roky. Pokial nepochopia, co je to zakaznik, zasluzia si len turistov z Polska a Ruska, ktori im mozu ich ubytovne patricne zdevastovat. Je to skoda, lebo priroda na Slovensku je ozaj krasna, ale bohuzial, to nestaci. Za tie iste peniaze ideme tam, kde si na dovolenke oddychneme a nemusime sa rozculovat. Ale kladiem si otazku, kedy sa to tu konecne zmeni? Budme narocni a cakajme za svoje peniaze adekvatne sluzby.

  16. Miso, plne ti rozumiem. My kvoli tymto javom na dovolenku na Slovensku nechodime uz roky. Pokial nepochopia, co je to zakaznik, zasluzia si len turistov z Polska a Ruska, ktori im mozu ich ubytovne patricne zdevastovat. Je to skoda, lebo priroda na Slovensku je ozaj krasna, ale bohuzial, to nestaci. Za tie iste peniaze ideme tam, kde si na dovolenke oddychneme a nemusime sa rozculovat. Ale kladiem si otazku, kedy sa to tu konecne zmeni? Budme narocni a cakajme za svoje peniaze adekvatne sluzby.

  17. Hotel Avena,som navstivila viackrat, naposledy pred 2 rokmi, uz s 2 rocnym dietatom. Mozno sme mali stastie, alebo novy majitel len zacinal, ale pobyt mozem hodnotit 100%. Izby boli pekne a vkusne zariadene uz pred rekostrukciou, strava dobra, mali sme polpenziu. Svedske stoly dokladali priebezne a aj personal bol mily. Ale na Slovensku zacina asi trend stazovania sa, Janska dolina patri medzi najkrajsie kuty Slovenska a pri troche snahy a porozumenia zo strany navstevnikov aj poskytovatelov sluzieb, by si snad kazdy dovolenkujuci mohol vychutnat krasy prirody k svojej spokojnosti.

Pridaj komentár