Nie všetko drahé je dobré

Zuzana Hricová (príspevok do súťaže FEJTÓN RODINKA.SK 2007) 20

Kde bolo, tam bolo, za vysokými budovami bánk, hotelov a súkromných firiem, žila v jednom panelákovom byte “kráľovská rodinka”. Dvaja princovia a malá princeznička mali všetko,

po čom túžili. Niektoré želania sa im splnili hneď, na iné museli deti počkať do narodenín, menín, Vianoc, MDD, koniec školského roka…, no na mnohé “túžby” si museli trpezlivo šetriť do svojich pokladničiek. Nazvime deti ako princezná SNEHULIENKA a princovia SNEHUĽKOVIA, lebo majú čistú nevinnú bielu dušu – ako sneh.

A túto krásu im závidela kráľovná svetového obchodu REKLAMA. Bola krásna, ale veľmi prefíkaná. Pod rôznymi maskami (psychologicky premyslenými do detailov) vytrvalo klopkala cez okná televízora na srdiečka Snehulienky a Snehuľkov. Oni zas vytrvalo “bubnovali” do svojich rodičov, kým nebola splnená lákavá ponuka REKLAMY. Občas jej to “nevyšlo”, bola však vytrvalá.

Ak neuspela u detí so sladkým, či frajerským oblečením (farbeným jedovatými karciogennými látkami), tak to skúšala s cukrovinkami “obohatenými” o pestrú zmes É-čok. V ponuke boli aj športové potreby, obuv… No najstrategickejšou zbraňou dotieravej kráľovnej boli HRAČKY. Tejto lákavej ponuke Snehulienka a Snehuľkovia nedokázali odolať a tak sa ich komnata zapĺňala bábikami s príslušenstvom (nemenovanej značky), roztomilými zvieratkami, super autíčkami a dráhami, figúrkami bojovníkov…

Nevinné obete netušili, že napohľad lákavé “jabĺčka” – hračky sú napustené farbeným jedom a obsahujú nebezpečné predmety. Kto by odolal? Jedného dňa však (vďaka TRPASLÍKOM-špiónikom-agentíkom) pravda vyšla najavo a rodičia sa dozvedeli o nebezpečenstve, ktoré číha na deti. Stihnú ich zachrániť? Ako sa rozprávka skončí?

Skúste si záver domyslieť a poradiť nahnevaným rodičom.

Možno pomôže šľachetný princ PSYCHOLÓG, ktorý nájde spôsob, ako deťom bezbolestne vytrhnúť z rúk ich vysnívanú obľúbenú hračku, o ktorej netušia, aká je nebezpečná.

A možno to nebude potrebné. Veď deti konzumáciou nebezpečných potravín, oblečené do jedovato farebných šiat, obuté v topánkach z neznámeho materiálu, hrajúce sa s karciogénnymi hračkami už majú takú IMUNITU (v tomto prípade to bude známa dobrá víla), ktorá ich určite ochráni.

Nakoniec (ak sa možno podarí nájsť všetky bločky – najmä tých značkových drahých hračiek) všetko dobre dopadne…

…a zazvoní zvonec.

Tento článok súťaží v projekte FEJTÓN RODINKA.SK 2007

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Komentáre k článku

  1. neviem, preco ale nepaci sa mi to, musim suhlasit s katou, hoci je dost ostra….je to dost tazkopadne mentorsky napisane, akoby som si citala stare zosity z cias totality…ale snaha sa ceni to je pravda! mozno ze trochu prepracovat – poludstit niektore pasaze a bude to iskrivejsie, nie len poucujuce…

  2. Tento fejton na mna posobi ako kazanie v metaforach tajuplneho kazatela, ktory kaze o zlych veciach a karha ich a vystriha nas pred nimi a vystihuje podstatu zla a

  3. boze moj, ludia sa uz fakt zblaznili. Nie som ziadna spiatocnicka postavicka v dochodcovskom veku, ale co uz dnes ludia neriesia smile

    Volakedy som nafasoval drevene postavicky Vlka z Nu pagadi a Kocura v cizmach z Ruska, boli evidentne natrete lakom na drevo pretoze smrdeli este aj po rokoch, ale nikto neriesil, ze ci ten lak je vhodny pre deti. A ajhla, tu som smile

    Pred dvoma rokmi moj kamarat riesil v obchode, ci detska stolicka do kuchyne je lakovana vhodnym lakom pre deti. Ludia, neblbnite, co ste ovce? Uz ste zabudli z akej prdele ste vyliezli ci co vam je? smile

    Nehovorim, ze mate detom podstrkovat zdraviu skodlive plasty z ciny, ale treba v tom najst aj daku rovnovahu a hlavne pri dostatku komunikacie s detmi aj ta zla reklama sa da vysvetlit… Je vela hraciek ktore som ako dieta nedostal…

  4. presne s tým súhlasím, ako to vysvetliť deťom…kontroly hračiek pre deti by mali byť predtým, než prídu na trh !!!!!

  5. Ďakujem všetkým za reakcie. Pre X-ray mana : snažila som sa túto “krutú” realitu spracovať humorne, čo je jedným zo znakov fejtónu. Nemala by v ňom však chýbať irónia, alebo sarkazmus. Ak si si v ňom tieto prvky nenašiel tak pridám nedávnu osobnú skúsenosť. Kamarátka sa mi natešene chválila, že dcére stihla kúpiť celé sady bábiky Poly tesne pred ich stihnitím z predaja (výrobca Mattel). Je “hotová” z toho, ako jej dcéra bude mať to, čo iné deti nemôžu mať, lebo ich už v žiadnom obchode nekúpite ! Toto sa mi zdá horšie ako keď rodič neúmyselne kúpi nebezpečnú hračku. Nie z prestíže, ale pre radosť svojho dieťaťa.

    Mimochodom, my sme nechtiac bezpečnosť “testovali” na našom psíkovi. Spapkal bábike Poly ruku, niekoľko silikónových kusov oblečenia a magnetiek a jeho vitálne funkcie sú OK. A stála je biely a milý.

    Majte sa a ďakujem !

  6. Myslim, že nad týmito slovami by sa mal zamysliet každý rodič, najmä ten, ktorý má na všetko a chce dopriat svojmu dieťaťu “len to najlepšie”. Veľmi aktuálne!

  7. Pekne napisane- tak by mal vyzerat fejton- clovek aby aj porozmyslel nad napisanym. Trocha ironie, vela pravdy. No co uz, urcita skupina dospelych- ti co robia v reklame- vedia velmi dobre, co na deti zabera. Je to vsade- ci idete nakupit do obchodu, nedostanete sa odtial bez mensieho trucu, alebo velkeho placu- tak sme si to navarili, tak nam treba. Riesime to ako sa da, kazda mamina vie svoje, co zaberie na to ktore dieta. Aj ja uprimne lutujem deti, ktore nemozu mat tie hracky, po ktorych tuzia, a cudujem sa niektorym rodicom, ktori nakupuju pre svoje ratolesti vsetko mozne, a pritom nevidia, ako zabijaju fantaziu vlastnych deti.

Pridaj komentár