Sledujte svoje dieťa a keď vidíte jeho únavu, smerujte jeho aktivity radšej ku kľudovým činnostiam, aby ste úrazom predišli. Dieťa môžete viesť k športom – plávanie, bicyklovanie, lyžovanie – už je čas, aby dieťa robilo prvé športové krôčiky.
Zdokonaľuje sa tiež jemná motorika, deti sa stávajú zručnejšími pri sebaobslužných činnostiach – rozopínanie a zapínanie gombíkov, obúvanie topánok, zaobchádzanie s lyžičkou pri jedle, kreslia a maľujú – ak im je to umožnené. Nehľaďte preto na neporiadok, vaše dieťa potrebuje skúšať rôzne materiály, rovnako ako potrebuje aj topánky so šnúrkami, svetre s gombíkmi či bundy s obyčajnými zipsami (nielen topánky na suchý zips, mikiny cez hlavu).
Reč
Deti medzi 3. a 4. rokom sú malí objavitelia. Všetko skúmajú, o všetkom chcú vedieť. Chcú veciam porozumieť. Rozvíja sa ich myslenie a ruka v ruke s ním sa rozvíja reč. Čím viac sa budete s dieťatkom rozprávať, tým lepšie. Musí to však byť vzájomný dialóg, musíte dieťa počúvať a dať mu priestor na vlastné vyjadrenie, ako aj jeho otázky. Ak sa s dieťaťom skutočne rozprávate, obohacujete jeho slovnú zásobu a rozvíjate jeho pochopenie súvislostí.