“Ideme sa z vás zblázniť. Revete celú noc. Cikáte do postele,” hovorí nový nemecký TV spot, a vypočítava množstvo rôznych nepríjemností, malých i veľkých, ktoré vyplývajú z toho, že máte deti. Reklama ďalej pokračuje, “Áno, ideme sa z vás zblázniť. Šťastím.”
Kampaň roku 2007, “Du bist Deutschland” (Ty si Nemecko), ktorú zaplatili súkromné spoločnosti a ktorá bola šírená ako služba verejnosti médiami a hviezdami zo sveta športu, pozostávala z jednej dvojminútovej televíznej reklamy a z dvoch tlačených reklám. Ich cieľom bolo podporiť myšlienku mať deti v európskom národe, ktorý trpí nedostatkom detí.
Nedávno TV reklamu v nemčine doplnili titulky v angličtine a španielčine a dostala sa na YouTube.
Prostredníctvom reklamy chceli jej sponzori rozbehnúť živú verejnú diskusiu o katastrofálne nízkej pôrodnosti v ich krajine, “s jediným cieľom obnoviť myšlienku mať deti, ako milovanú samozrejmosť.” Tvorcovia kampane povedali, že reagujú na problém narastajúcich negatívnych pocitov voči deťom v Nemecku. “Túžba ľudí mať deti je v Nemecku nižšia než v ktorejkoľvek inej členskej krajine EU,” píše sa na webstránke tejto kampane.
Jedna z tlačených reklám predstavuje dieťa s dawnovým syndrómom a textom, “Úplne nám ničíš životy. Odkedy si sa zjavil na scéne je to tu okolo ako Piccadilly Circus. Každý deň nás učíš niečo nové: ako mihnutím oka rozosmiať tvoju malú sestričku. Ako premôcť ocka s rukami na zemi v 100 metroch voľným štýlom. Alebo ako odpovedať na pohoršené pohľady okoloidúcich s jednoduchým úsmevom. Pomaly začíname vidieť svet tvojimi očami. A odrazu to všetko dáva zmysel.”
Reklamy boli najväčšou sociálnou marketingovou kampaňou v súčasnej histórii Nemecka a odhaduje sa, že ich videlo asi 42 miliónov osôb. Tlačené reklamy sa objavili v 46 časopisoch a 21 denníkoch. Video a audio spoty sa objavili na dvanástich televíznych kanáloch, 148 rádio staniciach a v 766 kinách v niečo menej ako 200 mestách.
Sponzori tvrdia, že sa snažili využiť predsudky, ktoré mávajú často bezdetní, že “deti sú hlučné, kruté a náročné a všetko rozbijú”, aby pripomenuli bezdetnej verejnosti “radosť, ktorú môžu deti prinášať: milovať a byť milovaný, smiech a prekvapenia.”
“Ukazujeme týmto ľuďom všetko to, čo obyčajne zatláčajú do kúta svojho vedomia, čo však reálne prináša radosť. Autentická láska, ktorá môže dokonca obmäkčiť srdcia bezdetných ľudí.”
Hlas v pozadí videa hovorí, “Dokazujete nám, že nikdy nie je nevhodná chvíľa prijať vás. Máte matku a otca a potrebujete celú krajinu, aby ste mohli šťastne vyrásť. Nieste sami. Ste našou najhodnotnejšou úlohou.”
Odkedy sa reklamy rozšírili, pôrodnosť sa v Nemecku mierne zvýšila, z najnižšej v Európe, s priemerom 1.37 dieťaťa na ženu a 30 percent bezdetných žien v roku 2005, na 1.41 dieťaťa na ženu v 2008.
Že by sme spravili podobný spotík pre SK? 🙂
zdroj: LifeSiteNews.com ,
preložila a spracovala : Martina Koyšová

Mne sa tá reklama veľmi páči, myšlienka je pekná a aj sa to dobre počúva. Jasné, je to emotívne, zamerané na city. Ale vždy lepšie ako ostatné reklamy na iné hlúposti.
My tiež už 1 dieťa máme a chceli by sme druhé. A tiež mám strach, ako by sme sa potom uživili. Počas prvej materskej sme na tom boli hrozne a takto by som to už nechcela zažiť – z toho mám strach. Ale ono to väčšinou ide, aj keď je to ťažké. Deti sa nám väčšinou nikdy nehodia a nikdy sa necítime dosť bohatí, aby sme ich mali. A bohaté rodiny ani nemajú veľa detí. V čom je teda tá nechuť/obava/strach/opatrnosť mať deti? Možno je to v tom, že viac premýšľame, je to možno aj o zodpovednosti. A v tom, že pre naše deti chceme viac, ako bol štandard kedysi. A vôbec nemusí ísť o peniaze. Napríklad sa im chceme venovať, rozvíjať ich talent, vytvárať im pocit bezpečia, byť s nimi.A to naozaj nejde, keď doba a celý systém núti ženy aj mužov pracovať od nevidím do nevidím….
Váš komentárJA SI MYSLIM,ZE TO ANI NIE JE TAK V SOCIALNOM SYSTEME,VED NAJVIAC DETI SA RODILO VACSINOU V UPLNEJ ABSENCII AKEHOKOLVEK SOCIALNEHO SYSTEMU A V KRAJINACH 3 SVETA A PODOBNE. MYSLIM,ZE JE TO SKOR NASIM NABEHOM NA INY SYSTEM MYSLENIA,PROSTE SA ZMENILA MENTALITA,SME POHODLNI A LAKADIEL JE NEUREKOM,LEN SA NAM TAK LEPIA PRSTY A MUSELI BY SME SA VZDAT A TROSKU OTVORIT…VIEM O COM HOVORIM.TROSKU S TYM BOJUJEM.MAME JEDNO DIETATKO A CHCEME DRUHE…ALE STALE SA NEJAK BOJIM,ZE POTOM NEBUDE CAS NA X A Y A SNAD TO X A Y ESTE PREDTYM STIHNEM A PODOBNE BLBOSTI. A TAK UTEKA CAS A POTOM SI TAK ZVYKNES NA POHODLNY ZIVOT,ZE SA TO TAZKO ZNOVA ROZBIEHA. UPRIMNE,TAKTO TO VIDIM. jANA
ja som len reagovala na tu tvoju vetu, ktora chce nejako doskriminovat zo zapasu ” tuzbu mat deti”
ja neviem Milan, ja mam deti pre to, ze som po nich tuzila, nie preto aka je spolocnost okolo mna. Casto sa na mna pozeraju ludia a krutia hlavou nad poctom mojich deti s komentarom ” no v dnesnej dobe….”.
Ale zijem v tejto dobe. Mala by som ich aj v prvotnopospolnej spolocnosti , aj v dobe kamennej, keby som to bola, tak by som po detom tuzila bez vplyvu “spolocnosti”.
Ivona – Na Orave sú normálne mnohodetné rodiny a predsa ani tamojší najvyšší úhrnný index plodnosti V SR v okr Námestovo / 1,9 / nestačí na čo len obyčajnú obnovu populácie a je to pod záchovnou hodnotou. Inak povedané, podstatné je, ako to cíti väčšina spoločnosti a tam je jednoznačný príklon k čo najmenej deťom v rodinách,také ako ty – teda tie, ktoré budú mať deti bez ohľadu na situáciu v spoločnosti – to nevytrhnú.Je to presne tak, že ak spoločnosť vytvorí podmienky – tie indexy rastú, ak nie, klesajú.
Množstvo nepresností .
Tie čísla nehovoria o pôrodnosti ale o úhrnnom indexe plodnosti.
A najnižší úhrnný index plodnosti v EU má práve Slovensko a nie Nemecko, v SR je to 1.25.
No a absolútne nič to nehovorí o túžbe mať deti. Susedné Francúzsko má ten úhrnný index plodnosti jeden z najvyšších v EU, je to 2,0 a imigrantov podobne ako Nemecko. A opačne, geograficky nie príliš vzdialené Taliansko má rovnako ako Nemecko ten index tiež veľmi nízky, pod 1,4.
V čom je rozdiel, že škandinávske krajiny a Francúzsko majú podstatne vyššie hodnoty ako Nemecko, Taliansko,Švajčiarsko a Rakúsko ?
V nastavení socialneho systému.Zlyhávajú tradičné modely / muž pracuje a živí rodinu, žena je doma s deťmi / Je to v možnosti sklbiť pracu a rodinu a v prorodinnej atmosfére v spoločnosti. Nie v túžbe mať deti.
uasne, krasne, takuto reklamu by som chcela vidiet v telke