Nemecká TV Reklama Propaguje Deti „ako Milovanú Samozrejmosť“

redakcia (pozor, článok so zvukom) 7

„Ideme sa z vás zblázniť. Revete celú noc. Cikáte do postele,“ hovorí nový nemecký TV spot, a vypočítava množstvo rôznych nepríjemností, malých i veľkých, ktoré vyplývajú z toho, že máte deti. Reklama ďalej pokračuje, „Áno, ideme sa z vás zblázniť. Šťastím.“

Kampaň roku 2007, „Du bist Deutschland“ (Ty si Nemecko), ktorú zaplatili súkromné spoločnosti a ktorá bola šírená ako služba verejnosti médiami a hviezdami zo sveta športu, pozostávala z jednej dvojminútovej televíznej reklamy a z dvoch tlačených reklám. Ich cieľom bolo podporiť myšlienku mať deti v európskom národe, ktorý trpí nedostatkom detí.

Nedávno TV reklamu v nemčine doplnili titulky v angličtine a španielčine a dostala sa na YouTube.

Prostredníctvom reklamy chceli jej sponzori rozbehnúť živú verejnú diskusiu o katastrofálne nízkej pôrodnosti v ich krajine, „s jediným cieľom obnoviť myšlienku mať deti, ako milovanú samozrejmosť.“ Tvorcovia kampane povedali, že reagujú na problém narastajúcich negatívnych pocitov voči deťom v Nemecku. „Túžba ľudí mať deti je v Nemecku nižšia než v ktorejkoľvek inej členskej krajine EU,“ píše sa na webstránke tejto kampane. 

Jedna z tlačených reklám predstavuje dieťa s dawnovým syndrómom a textom, „Úplne nám ničíš životy. Odkedy si sa zjavil na scéne je to tu okolo ako Piccadilly Circus. Každý deň nás učíš niečo nové: ako mihnutím oka rozosmiať tvoju malú sestričku. Ako premôcť ocka s rukami na zemi v 100 metroch voľným štýlom. Alebo ako odpovedať na pohoršené pohľady okoloidúcich s jednoduchým úsmevom. Pomaly začíname vidieť svet tvojimi očami. A odrazu to všetko dáva zmysel.“ 

Reklamy boli najväčšou sociálnou marketingovou kampaňou v súčasnej histórii Nemecka a odhaduje sa, že ich videlo asi 42 miliónov osôb. Tlačené reklamy sa objavili v 46 časopisoch a 21 denníkoch. Video a audio spoty sa objavili na dvanástich televíznych kanáloch, 148 rádio staniciach a v 766 kinách v niečo menej ako 200 mestách.  

Sponzori tvrdia, že sa snažili využiť predsudky, ktoré mávajú často bezdetní, že „deti sú hlučné, kruté a náročné a všetko rozbijú“, aby pripomenuli bezdetnej verejnosti „radosť, ktorú môžu deti prinášať: milovať a byť milovaný, smiech a prekvapenia.“  

„Ukazujeme týmto ľuďom všetko to, čo obyčajne zatláčajú do kúta svojho vedomia, čo však reálne prináša radosť. Autentická láska, ktorá môže dokonca obmäkčiť srdcia bezdetných ľudí.“

Hlas v pozadí videa hovorí, „Dokazujete nám, že nikdy nie je nevhodná chvíľa prijať vás. Máte matku a otca a potrebujete celú krajinu, aby ste mohli šťastne vyrásť. Nieste sami. Ste našou najhodnotnejšou úlohou.“  

Odkedy sa reklamy rozšírili, pôrodnosť sa v Nemecku mierne zvýšila, z najnižšej v Európe, s priemerom 1.37 dieťaťa na ženu a 30 percent bezdetných žien v roku 2005, na 1.41 dieťaťa na ženu v 2008.

Že by sme spravili podobný spotík pre SK? 🙂

zdroj: LifeSiteNews.com ,

preložila a spracovala : Martina Koyšová

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Mne sa tá reklama veľmi páči, myšlienka je pekná a aj sa to dobre počúva. Jasné, je to emotívne, zamerané na city. Ale vždy lepšie ako ostatné reklamy na iné hlúposti.

     

    My tiež už 1 dieťa máme a chceli by sme druhé. A tiež mám strach, ako by sme sa potom uživili. Počas prvej materskej sme na tom boli hrozne a takto by som to už nechcela zažiť – z toho mám strach. Ale ono to väčšinou ide, aj keď je to ťažké. Deti sa nám väčšinou nikdy nehodia a nikdy sa necítime dosť bohatí, aby sme ich mali. A bohaté rodiny ani nemajú veľa detí. V čom je teda tá nechuť/obava/strach/opatrnosť mať deti? Možno je to v tom, že viac premýšľame, je to možno aj o zodpovednosti. A v tom, že pre naše deti chceme viac, ako bol štandard kedysi. A vôbec nemusí ísť o peniaze. Napríklad sa im chceme venovať, rozvíjať ich talent, vytvárať im pocit bezpečia, byť s nimi.A to naozaj nejde, keď doba a celý systém núti ženy aj mužov pracovať od nevidím do nevidím….

  2. Váš komentárJA SI MYSLIM,ZE TO ANI NIE JE TAK V SOCIALNOM SYSTEME,VED NAJVIAC DETI SA RODILO VACSINOU V UPLNEJ ABSENCII AKEHOKOLVEK SOCIALNEHO SYSTEMU A V KRAJINACH 3 SVETA A PODOBNE. MYSLIM,ZE JE TO SKOR NASIM NABEHOM NA INY SYSTEM MYSLENIA,PROSTE SA ZMENILA MENTALITA,SME POHODLNI A LAKADIEL JE NEUREKOM,LEN SA NAM TAK LEPIA PRSTY A MUSELI BY SME SA VZDAT A TROSKU OTVORIT…VIEM O COM HOVORIM.TROSKU S TYM BOJUJEM.MAME JEDNO DIETATKO A CHCEME DRUHE…ALE STALE SA NEJAK BOJIM,ZE POTOM NEBUDE CAS NA X A Y A SNAD TO X A Y ESTE PREDTYM STIHNEM A PODOBNE BLBOSTI. A TAK UTEKA CAS A POTOM SI TAK ZVYKNES NA POHODLNY ZIVOT,ZE SA TO TAZKO ZNOVA ROZBIEHA. UPRIMNE,TAKTO TO VIDIM. jANA

  3. ja neviem Milan, ja mam deti pre to, ze som po nich tuzila, nie preto aka je spolocnost okolo mna. Casto sa na mna pozeraju ludia a krutia hlavou nad poctom mojich deti s komentarom “ no v dnesnej dobe….“.

    Ale zijem v tejto dobe. Mala by som ich aj v prvotnopospolnej spolocnosti , aj v dobe kamennej, keby som to bola, tak by som po detom tuzila bez vplyvu „spolocnosti“.

    1. Ivona – Na Orave sú normálne mnohodetné rodiny a predsa ani tamojší najvyšší úhrnný index plodnosti V SR v okr Námestovo / 1,9 / nestačí na čo len obyčajnú obnovu populácie a je to pod záchovnou hodnotou. Inak povedané, podstatné je, ako to cíti väčšina spoločnosti a tam je jednoznačný príklon k čo najmenej deťom v rodinách,také ako ty – teda tie, ktoré budú mať deti bez ohľadu na situáciu v spoločnosti – to nevytrhnú.Je to presne tak, že ak spoločnosť vytvorí podmienky – tie indexy rastú, ak nie, klesajú.

  4. Množstvo nepresností .

    Tie čísla nehovoria o pôrodnosti ale o úhrnnom indexe plodnosti.

    A najnižší úhrnný index plodnosti v EU má práve Slovensko a nie Nemecko, v SR je to 1.25.

    No a absolútne nič to nehovorí o túžbe mať deti. Susedné Francúzsko má ten úhrnný index plodnosti jeden z najvyšších v EU, je to 2,0 a imigrantov podobne ako Nemecko. A opačne, geograficky nie príliš vzdialené Taliansko má rovnako ako Nemecko ten index tiež veľmi nízky, pod 1,4.

    V čom je rozdiel, že škandinávske krajiny a Francúzsko majú podstatne vyššie hodnoty ako Nemecko, Taliansko,Švajčiarsko a Rakúsko ?

    V nastavení socialneho systému.Zlyhávajú tradičné modely / muž pracuje a živí rodinu, žena je doma s deťmi / Je to v možnosti sklbiť pracu a rodinu a v prorodinnej atmosfére v spoločnosti. Nie v túžbe mať deti.

Pridaj komentár