Projekt: Blízko pri človeku – Pomoc matkám v núdzi
Slovenská katolícka charita (SKCH) v máji 2007 odštartovala kampaň „Matka nie je robot“, ktorá je zameraná na pomoc matkám v núdzi. Osamelým rodičom a ich deťom už piaty rok pomáha aj Krízové centrum v Košiciach.
Krízové centrum Košice – pomoc v ťažkej
Krízové centrum v Košiciach (KC) je kombinovaným zariadením sociálnych služieb, svoje služby poskytuje ako domov pre osamelých rodičov (DOR) a útulok. Mnohé klientky KC sa stretli s násilím v rodinách vo forme psychického i fyzického týrania, sexuálneho zneužívania ale i so zanedbávaním výchovy. V krízovom centre je im umožnené prechodne na niekoľko mesiacov vyriešiť otázku prístrešia. Deti klientok môžu pokračovať v návšteve školy či škôlky. V súčasnosti (jún 2007) je v časti DOR 62 klientov, z tohto počtu 40 klientov predstavujú maloleté deti od 1 mesiaca do 18 rokov veku. Klientky sú ubytované v 23 bytových jednotkách budovy KC. Starostlivosť o klientov zabezpečuje 6 sociálnych pracovníkov. Prioritou je citlivý prístup ku klientom, poskytovanie sociálneho poradenstva a špeciálnej odbornej pomoci. V priestoroch KC sú pre klientov prostredníctvom pracovných dielní (krajčírska dielňa, hrnčiarska dielňa, tkáčska dielňa) zabezpečené možnosti na vytvorenie pracovných návykov a následné zapojenie sa do pracovného života.
Plány na najbližšie obdobie
V blízkej budúcnosti sa plánuje KC viac orientovať na nácvik a upevňovanie pracovných zručností v pracovných dielňach a tak formou pracovnej terapie napomáhať k zvýšeniu zamestnateľnosti klientok. V KC majú klientky vytvorené možnosti na samostatnú prípravu stravy. Matky, ktoré nemajú dostatočné vedomosti alebo skúsenosti s varením, sú usmerňované sociálnym pracovníkom. Takýmto spôsobom sú vedené k osamostatneniu sa a k vytvoreniu možnosti umiestniť sa na pracovnom trhu v oblasti pomocných kuchynských prác. Pre tento účel plánuje KC doplniť a rozšíriť štandardné kuchynské vybavenie o rýchlovarnú kanvicu, mikrovlnnú rúru a ďalšie kuchynské pomôcky, ktoré by klientkam pomohli pri nadobúdaní zručností s varením. KC plánuje zakúpiť aj osobný počítač s príslušným vybavením. Pomocou PC budú môcť klientky nadobudnúť základnú PC gramotnosť, čím sa taktiež zvýši ich šanca na uplatnenie sa na trhu práce. Okrem vyššie uvedeného by v najbližšej dobe malo KC obnoviť a doplniť aj svoje zariadenie – najmä zariadenie spoločenskej miestnosti, čím sa zvýši komfort ubytovania klientok.
Ako môže verejnosť podporiť činnosť Krízového centra Košice
SKCH vyhlásila na obdobie 15. máj – 30. november 2007 verejnú zbierku na pomoc matkám v núdzi. Výťažok z tejto zbierky bude rozdelený medzi 3 zariadenia, ktoré pomáhajú matkám v núdzi: Krízové centrum v Košiciach (pre osamelých rodičov s deťmi), Dom Charitas Sv. Jozefa v Spišskej Novej Vsi (pre ženy čakajúce svoje prvé dieťa) a Farská charita Lučenec, 984 01 Lučenec (pomoc viacpočetným rodinám). Číslo účtu vyhradené pre zbierku je: 0176875345/0900 VS 153. Názov účtu je Slovenská katolícka charita. Príspevky je možné posielať aj zaslaním ľubovoľnej SMS správy v hodnote 30 Sk na krátke číslo 830 v sieti Orange Slovensko. Suma 30 Sk za SMS správu je konečná. Orange Slovensko ju odvedie na zbierku v plnej výške a jej zaslanie zákazníkom nespoplatňuje. Krízové centrum v Košiciach je možné podporiť aj materiálnym darom, napr. trvanlivými potravinami, z ktorých môžu mamičky variť, zachovalými a funkčnými hračkami pre bábätká a menšie deti, čistým nezničeným detským oblečením a pod. Adresa, na ktorú je možné dary posielať: Krízové centrum Košice, Alejová 2, 040 11 Košice. Za všetky dary úprimne ďakujeme.

Srdecne pozdravujem, mala by som zaujem pracovat vo vasej organizacii ak je to mozne na plny pracovny uvazok, mam bakalarske studium prveho stupna odbor socialna praca, prosim Vas o odpoved dakujem a ostavam s pozdravom
Srdecne pozdravujem, mala by som zaujem pracovat vo vasej organizacii ak je to mozne na plny pracovny uvazok, mam bakalarske studium prveho stupna odbor socialna praca, prosim Vas o odpoved dakujem a ostavam s pozdravom
Váš komentár
hm, Alzjova 2 – mile, no na ruhej strane musim dodat, ze velmi dobre poznam tzv. socialnych pracovnikov na danom kriz.centre 🙂 skandaly, chatovanie v pracovnej dobe, a radsej uz ani nenapisem nic – pretoze inac by to ani nezverejnili. Mile ak sa ludia skladaju na to, aby tzv.soc. pracovnici pocas svojej sluzby chatovali a zneuzivali internet na osobne ucely. Odniest tam saty ? Prosim Vas, ako prvy si horuci tovar rozoberu nasi pracovnici. Teda myslienka je dobra, ale realita je uplne ina -zial uz nikdy viac by som neprispel ani centom.
iesi to vobec niekto ?