Konzumujú naše deti reklamu?

Lýdia Mrázová, publicistika 1
Reklama napis

To vieš, mami, láska je láska – hovorí so šibalským, nefalšovaným detským úsmevom na celú obrazovku zlatý chlapček, ktorého mamička perie košele v tom správnom pracom prostriedku. Nie každá reklama je taká milá, nie každá môže ovplyvniť dieťa pozitívne.

Ovplyvňuje reklama deti?

Anketa:

 

  • Rozhodne. Deti by mali sledovať krásne a poučné filmy a hlavne poznávať našich predkov.

     

  • Myslím si, že ovplyvňuje, a to vo veľmi zlom svetle. V rodinách sú finančné rozdiely, niektoré rodiny majú na kúpu propagovaných výrobkov, iní nie. Deti začínajú kradnúť.

     

  • Pôsobí na deti negatívne, my ju vypíname.

     

  • Ani ja nemám dobrý názor na reklamy. Určite vplývajú na deti aj negatívne.

    Napríklad sladkosti. Mali by reklamovať viac vitamínov.

     

  • Nás reklama neovplyvňuje. Čo je vhodné deťom kúpim, ale vedia si všetko vážiť. Nie sú bezočiví, že by všetko chceli. Sú skromní, lebo vidia, že rodičia im kúpia to, čo je potrebné.

     

     

    Ako môže reklama vplývať na psychický vývin dieťaťa?

    Dr. Katarína Trlicová zo Slovenského výboru UNICEF

    Reklama je dosť silný fenomén, ktorý pôsobí na dieťa hlavne cez elektronické médiá. Považujeme to za silný komunikačný kanál, ktorý s dieťaťom vedome i podvedome komunikuje.

    Čo ovplyvňuje prijatie reklamy u dieťaťa?

    Reklama pôsobí na dieťa vždy. Rozdiel je v tom, či je to v pozitívnej alebo negatívnej rovine. Častokrát má dieťa zapnutý televízor alebo rozhlasový prijímač len ako spoločenskú kulisu. Cielene nepočúva, ale podprahovo vníma veľa informácií, oslovuje ho dynamika reklamy, hudba, výrazne použité slová. Vplyv na dieťa reklama vždy má.

    Čo je dobrý a čo zlý vplyv reklamy na dieťa?

    Reklama môže pre dieťa znamenať určitý zdroj informácií o rôznych kultúrnych podujatiach, časopisoch, knihách, produktoch, ktoré sa ponúkajú a sú pre neho vhodné. Môže byť aj impulz k charitatívnemu cíteniu. Sú to reklamy, v ktorých sa uvádzajú potreby ľudí, napríklad pri živelných pohromách. Je to silný fenomén pre dieťa – uvedomenie si, že nie je dôležité „mať“ – čo je typická reakcia na reklamu – ale potrebné je aj „dať“. Pozitívne môže pôsobiť aj reklama, ktorá je estetická a môže motivovať dieťa k správnej starostlivosti o svoj výzor.

    Odznelo v pravidelnej relácii Slovenského rozhlasu DOMÁCA LINKA. Vypočujte si niečo zaujímavé aj tento týždeň. Zapnite si Slovenský rozhlas, alebo reagujte na aktuálne témy na záznamníku 02/572 73 700 alebo mailom na adrese: radioslovensko@slovakradio.sk. Viac na www.slovakradio.sk

    Témy domácich liniek na tento týždeň:

  • 17.10. Je jednoduché ručiť pri pôžičkách?

  • 18.10. Je potrebné hovoriť pravdu do očí?

  • 19.10. Sú oriešky a ďalšie „tv“ pochúťky hrozbou pre naše telo?

  • 20.10. Je pre nás zaujímavý život na vidieku?

  • 21.10. Prečo sa stali kuchyne srdcom slovenských domácností?

     

     

  • 1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
    Loading...

    Komentáre k článku

    1. U nás je jediná prevencia pred nežiaducou reklamou a inými vtieravými reláciami NEZPÍNAŤ TELEVÍZOR. A to je najúčinnejší prostriedok ako sa vyhnúť vnucovaniu životného štýlu.

    Pridaj komentár