Deti si statočne umývajú ruky a nedočkavo vyzerajú, kedy sa objavia ich obľúbené postavičky Nany a Krištof. Po vstupe dnu sa nechajú obliesť do zásterok a udivene hľadia na Krištofovu zázračnú lepiaci pásku, ktorá pozná mená všetkých detí.
Nany vysvetľuje
Za tónov maškrtníckej hudby Nany vysvetľuje, čo sa udialo v tvarohovej krajine a ako by si mohli poradiť s posledným snehom. Šikovne vovedie deti do deja a už si sami a aj s pomocou rodičov miešajú vo svojich miskách tvarohovovaječné cesto. Podľa Naninho návodu vyváľajú z cesta tri gule v syrovom snehu a už aj modelujú snehuliaka. Martinke sa akosi nechce, čosi sa jej nedarí. Nazlostí sa sama na seba aj na cesto.
Krištof povzbudzuje
Krištof ju ale povzbudí, pomôže, a tak sa opäť vráti k modelovaniu a ide to veselšie. Z vydlabanej paradajky nasadia snehuliakovi čiapku, z farebných slnečnicových semienok gombíky, nos a oči, z tyčiniek metly. Nany deti nabáda, aby dali svojmu snehuliakov aj meno. Medzi Snežiačikom, Jankom aj Guľkom sa našiel aj snehuliak menom Neviem, Hm a Ach. A bol z toho smiech a zábava.
Deti sa učia za sebou aj upratať. Väčšinou sa do utierania podložiek chytajú usilovné maminky. Ale Krištof ich láskavo zastaví, mamičky, máte šikovné deti, ktoré to isto zvládnu, nechajte ich upratať si stôl, aby sme mohli urobiť snehuliakovi kamaráta do zimnej nepohody.
Ostávame v téme rozprávky.
Teraz nás naviguje Krištof. Robíme zajaca z ovocia, Nany krája a vysvetľuje, Krištof ukazuje ako zajkovi rastú uši, líca, bruško a chvostík. Deti sa tešia, pomenujú aj svojich zajačikov a potom sa môžu do svojich výtvorov s chuťou pustiť. Niekto ich zlupne s čerstvou žemličkou, iné deti berú kúsok snehuliaka v krabičke domov aj pre ocka, pre bračeka. Napokon sa všetci spolu odfotia, ešte sa rozprávajú. Robko si dá podpísať pamätník. Je tu spolu s bratrancom Kubkom. Darilo sa im výborne. Robko vysvetľuje, že on má na modelovanie gúľ trik, lebo on robieva doma podobné koláče s čokoládou.
Robkova mama je nadšená:
„On Maškrtníkov tak miluje. Každú nedeľu je nalepený na televíznej obrazovke.“ Ani teraz poriadne nedýcha. Chlapci sú v skupine dievčat jediní, ale ich mamy dodávajú: „Aj chlapci by mali vedieť niečo o varení, aby sa vedeli o seba postarať“ Iná mama pritaká: „Presne tak, musíme vychovávať aj dobrých mužov pre naše dievčatá.“ A to je presne ono. Nejde o to, aby mali deti dokonalých snehuliakov, alebo aby sa dobre najedli. Ide o cestu, zážitok skúsenosť, uspokojenie, možnosť vidieť výsledok svojej práce .