Zo životaDovolenky s deťmi

Tri tajomstvá super-úžasných dovoleniek s deťmi

 kika/redakcia   10.08.2015   9

„Boli sme na dovolenke s deťmi a ako to povedať... prišli sme rozbití a týždeň sa dávali dokopy. Potrebovali by sme dovolenku po dovolenke...“

Spoznávate sa? Máte obdobné myšlienkové pochody po návrate z dovolenkového „peklíčka?“ Že už nikdy viac? Alebo aspoň, kým nepôjdu na vysokú školu?

Lebo veď ako inak sa to dá prežiť a vôbec, užiť si to?

Ingimage

 

Vybrali sme z diskusií na babetku.sk tri príspevky, ktoré odhaľujú tajomstvá rodinnej dovolenky, zn.: zvládli sme to aj bez opiátov a diazepamu.

A teda, ako málo stačí na to, aby sme sa vrátili z dovolenky prekypujúci nadšenými výkrikmi?

1/ Do kufra zabaľte aj svokrovcov

"Naše deti (5,5 a 3,5 r.) boli na dovolenke úplne perfektné. Jedli sme v hotelovej reštaurácii a veľmi sa im páčili švédske stoly, starší syn zvládol nakladanie na tanier sám a jedol aj zeleninu, ktorú bežne nejedáva (preto, že si ju sám vybral a naložil), mladšej dcére som pomáhala, ale tiež chcela byť samostatná a ku koncu sa už obslúžila takmer sama.

Zvládli aj celodenný výlet prenajatým autom, dopredu sme ich motivovali, čo ideme pozerať a hlavne syn si odniesol aj veľa nových poznatkov z našej cesty. Na pláži sa dokázali zabaviť dlhé hodiny v piesku, v bazéne sa im tiež veľmi páčilo a my sme si mohli len tak ležať a relaxovať, hoci sme deti neustále pozorovali. Deti dostali bezpečnostné pokyny (nie príkazom, ale vysvetlením, čo by mohlo byť nebezpečné a prečo), ktoré viac-menej dodržiavali, takže k žiadnemu úrazu nedošlo.

Večer sme sa viac prispôsobili deťom, chodili sme s nimi na detské animačné programy. Ale najviac nám pomohli svokrovci, ktorí boli s nami a vďaka nim sme si mohli s manželom ukradnúť aj čas pre seba.

Prečítajte si tiež: 15 vecí, čo so sebou, keď ideme s deťmi k vode

 

Hračky sme nebrali žiadne, vzhľadom na hmotnostný limit batožiny, okrem dvoch malých vedierok a lopatiek do piesku, a vôbec ich nepotrebovali, stále bolo čo robiť. Hlavne ich tešila prítomnosť iných detí, s ktorými sa mohli hrať. Synovi sa páčilo, že ľudia nehovoria našim jazykom, čo ho motivovalo osvojiť si niektoré základné výrazy v angličtine. Bolo super!" (Zuzka)

2/ ... deti sa musia prispôsobiť aj nám

"Jedna vec je pravdou, s malými deťmi si na dovolenke neoddýchneme, alebo nie tak ako sme boli zvyknutí, keď sme dovolenkovali sami...zato sa pobyt dá spríjemniť. Neprispôsobujeme sa len my deťom, ale aj  oni nám. Napr. doobeda pláž a poobede spoznávanie nejakého mestečka, dedinky či inej oblasti. Alebo naopak.

Zásadne sa ubytovávame v apartmánoch, najlepšie s dvoma spálňami a s terasou, aby deti mali svoju izbičku, kde sa hrajú a svoj priestor. Keď obedujeme v reštaurácii, vyberáme miesto tak, aby nebola na blízku cesta a aby decká, keď sa najedia, mohli okolo nás či v blízkosti pobehovať.

Aspoň doteraz sme s deťmi nemali žiadne problémy, zaspia bez problémov, zjedia všetko a radi cestujú a spoznávajú nové miesta, aspoň môj skoro päťročný syn. Dcérka je ešte maličká, ale doteraz sme s ňou nemali pri cestovaní žiadne problémy. A precestovali sme toho naozaj veľa." (Dadka)

Thinkstock

 

3/ Viac rodín a kopa detí spolu

"Zažili sme fantastickú dovolenku s deťmi - tajomstvo úspechu - viac rodín a kopa detí spolu. Ubytovanie v jednom apartmánovom dome, ideálne so záhradou a grilom.

V praxi to vyzeralo asi takto: deti sa hrali spolu celý deň na pláži alebo doma - raz sa hrali v byte u jednej rodiny, raz u druhej, takže ostatní rodičia mali "voľno" - u tej rodiny, kde sa práve hrali, sa aj najedli. Pri vode samozrejme stačilo, aby bol vo vode 1 - 2 rodičia so všetkými deťmi.

Jedenie v reštaurácii - dospelí pri jednom stole, deti pri druhom, v strede stola mali spoločné jedlo, z ktorého si každý odobral, na čo mal chuť. Tak sa najedla aj naša najmenšia, s ktorou sedieť pri stole a nútiť ju jesť, je inak dosť náročné.

Dokonca sa podaril aj príjemný večer v plážovom bare (samozrejme v decentnom ponímaní tak 2 pivká na hlavu :) Opäť deti pri inom stole ako rodičia, mali svoje nápoje, keď ich to prestalo baviť, hrali sa v našom dohľade na pláži s loptou a pod. Najmenšia cestou zaspala, tak spinkala na plážovom lehátku hneď vedľa nás.

V iný večer sa jedným rodičom chcelo ísť von a druhým nie, tak ostali u nich spať všetky deti. No a spoločný príjemný večer pri vínku na terase opäť dopadol pre deti úplne fantasticky, lebo mohli všetci spoločne spať pri nás na terase, z čoho mali samozrejme obrovskú radosť.

Alebo v jeden deň sme išli len 2 maminy so všetkými deťmi na výlet na neďaleký kopec a ostatní rodičia mohli oddychovať, variť na apartmáne. Deti vytvorili super partiu a stále chceli byť spolu a dospelým tiež ostal čas na seba. Proste dokonalé, odteraz s deťmi na dovolenku už iba takto!" (Marcela)

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 5.0 z 5. Celkom 6 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
Najčítanejšie
Komentáre k článku
Letitia napísané 13.08.2015 09:42

Ja pokojne priznám, že my sa teda vraciame z dovolenky s pocitom, že by sme potrebovali ďalšiu dovolenku na zotavenie. Ale to je len naša "vina". Na dovolenke si zažijeme viac zážitkov, viac vnemov, viac aktivít, viac športu, turistiky, vybočenie zo zaužívaného stereotypu, zmena prostredia... To všetko je záťaž. Fyzická, ale aj emocionálna. Pre všetkých zúčastnených. Ale príjemná. Je to únava a zároveň odpočinok. S deťmi, alebo bez detí...

K Luciinmu komentáru - chapem ju. Už to, že stále má niekto potrebu radiť rodičom, ako "prežiť" dovolenku, alebo čokoľvek s deťmi. Je to všade, v rádiách, časopisoch, na internete. Pritom by to malo byť to najprirodzenejšie. Tiež sa mi nepáči, keď sa z detí (a ich prirodzenosti) robí problem.

Možno by stačilo zmeniť nadpis článku, prípadne úvodné slovo a bolo by to jedno (vlastne tri) krásne svedectvá o tom, ako sa da prežiť a užiť si dovolenka s deťmi. Ktora bude (aj) pre deti hodnotným zazitkom na ktorý budú dlho spomínať. Či už je to čas strávený so starými rodičmi (prípadne krstnými, ako u nás), či si užijú jedinečné chvíle vrámci detskej partie, alebo prežívajú čas intenzívne len so svojimi rodičmi.

kika/redakcia napísané 13.08.2015 12:45

aha, takže jediný problém tohto článku sú iba všetky moje úvodné kecy okolo zwinker

No ja by som to aj zmenila za niečo znesiteľnejšie, ale to je tak, niekoho zase bude iritovať moderný výraz "užívať si" deti, že aký otrasný hedonizmus.. povie na to.

Uvedomujem si, že v článkoch vypúšťam plno ironicko-sarkastických poznámok na materstvo a s tým súvisiace veci, darmo mi je bojovať s genofondom, keď už to mám v krvi. Ale nech už ofrflem hocičo, veď to ja len z lásky smile Inak by som túto prácu nerobila s takým nadšením.

Letitia napísané 13.08.2015 21:39

Myslím, že hlavný problém je nastavenie spoločnosti (práve na to uspokojovanie "svojich vlastných potrieb").

Tento článok bol len povestnou poslednou kvapkou. Aspoň myslím. smile

kika/redakcia napísané 13.08.2015 23:20

Poslednou kvapkou? V čom? Čo? Ako? Ozaj nerozumiem, v čom je môj príspevok taký iritujúci, kde sa snažím podsúvať ostatným návody, ako si to majú užiť bez detí alebo uľahčiť alebo že dovolenka s deťmi nie je dovolenka...

sú rodičia, ktorí prídu z dovolenky s deťmi zničení, že to ledva prežili (dôvody môžu byť rôzne, nemusí to byť len o ich egoistickom nastavení, napríklad ich počas dovolenky skolí črevná chrípka.. čokoľvek) a potom sú takí, ktorí prídu nadšení, ako si to užili, tak príklady tých som v článku uviedla..

Keď je niekto nastavený, že všade vidí iba to, ako sa haní materská dovolenka, ja mu to neberiem. Rada sa nechám poučiť pri mojich čoskoro školopovinných deťoch, ktoré sú so mnou ešte stále doma, ako si to mám s nimi užiť zwinker

Letitia napísané 14.08.2015 00:09

Nie, netráp sa. Nehľadať výčitky, kde nie sú. Problém je inde - v celej našej spoločnosti. (napr. včera celý deň v rádiu riešili ako obrovský problém, "ako prežiť cestu na dovolenku s dieťaťom". Je škoda, že sa k podobným otázkam staviame ako k problému. Dieťa je taký istý človek ako my. Len má trošičku iné potreby - hlavne potrebu mať mamu blízko seba, nejakú tú zábavu, jedlo, spánok v správnom čase a trocha pohybu. Toho je v aute nedostatok, to chápem. Ale ostatné veci sa dajú zvládnuť s trochou zdravého rozumu. smile )

A tvoj článok (možno náhodou) brnkol na notu, ktorá už v našich hlavách znie... Posledná kvapka je len kvapka, nie viac. Nie je hrozný. Ale keď predtým bolo tých kvapiek (a možno aj obrovských kváp) veľa, pohár sa práve naplnil, a vytiekol žiaľ práve na teba.

Verím, že si to myslela dobre. Určite sú čitatelia, ktorým tento článok pomohol. My konkrétne už sme za týmto vekom a užívame si pre zmenu dovolenku s tínedžerom - uvidíme dokedy bude ochotný s nami chodiť. A v detstve sme mali aj sólo dovolenky (vydarené aj také náročnejšie), a tiež také, kde bola s nami babička, alebo krstná mama... a tie boli asi pohodovejšie - jednoducho preto, že bolo po ruke viac dospelých, s ktorými sa mohlo dietko zabávať. A užilo si ľudí, s ktorými nie je tak často a majú k nemu iný (nie tak zodpovedný?) vzťah.

(Tie spoločné dovolenky viacerých detí sme žiaľ nezažili - ani ja ako dieťa, ani s malým. O tento zážitok ostal ochudobnený.)

 

Takže áno, v pohode - tipy sú to strašne fajn a určite nasledovaniahodné. A netráp sa našimi komentármi. smile

lucia napísané 09.08.2015 20:56

Suhlasim s corky, vo vsetkom, co napisala. Len som akosi viac nabrusena uz tymto clankom, lebo sa vo mne akosi vyvrcholila tendencia tolerovania podobnych prispevkov. Preco v poslednom case je vsade len to, ako treba ist na dovolenku bez deti, alebo si ju takto "ulahcit"? Preco sa vsade pise, ake to maju matky tazke a ako materska nie je vobec dovolenka? preco sa hovori len o tom, ktora matka je ta "matka roka", lebo vari bio, dodrziava rezim, cita vsetky clanky, studuje vsetky navody, v zivote nema zlu naladu, na dieta nikdy nezakrici a podobne. ako je mozne, ze tisice rokov pred nami zeny zvladali materske aj bez navodov? a my to uz nevieme a nevieme s detmi travit cas, ani si s detmi uzit dovolenku? ak to takto pojde dalej mile damy, tak tisice rokov po nas uz nebude co vychovavat... zalezi totiz aj na tom, aku generaciu vychovame my. tak zahodte stres, trochu viac intuice do vychovy a dovolenku si uzivajte aj so svojimi detmi. budu vam za to vdacne...

Takakika napísané 12.08.2015 13:50

Ahoj Lucia,

ďakujem za obidve reakcie. I keď môj subjektívny pocit je, že sa tu nikde nespomína ani jednou vetou návod - chcete úžasnú dovolenku - tak potom choďte bez detí.

Tiež nejako nevnímam z tých troch príspevkov, ktoré som vybrala do článku, že by tí rodičia oslavovali, akú skvelú dovolenku si užili, lebo si to nejakým spôsobom "uľahčili."

Tým, že zobrali so sebou babku s dedkom? Veď je fajn, že sú starí rodičia, ktorí nejdú radšej na dovolenku sami, ale so svojimi vnúčatami a že si môžu užiť všetci spoločný čas.

Že ide niekto aj s inou rodinou s deťmi? Veď je fajn, keď sa dokáže prispôsobiť toľko ľudí navzájom, že nekvitne individualizmus a otrávenie z toho, aká to bola zlá dovolenka, lebo každý mal vlastný režim a nevedeli sa zladiť navzájom. To nie všetci dokážeme.

A tretí príspevok bol o tom, ako to robia rodičia, ktorí idú s deťmi na dovolenku sami a vôbec nie do nejakého rezortu, kde sa o nich 24 hodín budú starať animátori.

Lebo takéto "odľahčené" návody by som určite nedávala. Tu je môj článok spred 4 rokov na tú tému:

babetko.rodinka.sk/zo-zivota/dovolenky-s-detmi/deti-vs-dobytok-a-dovolenky/

Zhodou okolností - neviem prečo smile v ňom takisto spomínam kravy, ako v dnešnom článku o zvládaní materskej ľavou zadnou v minulosti.

corky napísané 09.08.2015 17:25

my chodíme na dovolenku s deťmi od začiatku a úplne najradšej sami. Je to čas, keď sa sebe aj deťom venujeme na 100% a určite nemám náladu sa na dovolenke komukoľvek prispôsobovať - či už starým rodičom, alebo iným rodinám s deťmi. Predsa len, každý má svoje zvyky, iný režim, nálady, uprednostňuje iné činnosti atď. Deti sú na dovolenke zvyčajne lepšie ako doma, máme ich tak naučených, že keď sa cestuje, tak nepreberáme v jedle a zjeme čo v hoteli ponúkajú. Na druhej strane, neriešila som, keď dcéra týždeň na dovolenke jedla len špagety s kečupom Cool O rok z toho už vyrástla a zjedla všetko. Program dňa sa prispôsobuje deťom v tom ohľade, že kým potrebovali cez obed spať, tak sme spávali, a potom boli dlhšie vonku večer. Pár dovoleniek sme prežili aj s kočíkom. Hotely sme vyberali baby-friendly, podľa možnosti s animačným programom, alebo aspoň nejakými preliezkami na pláži, hoci nefandíme veľkým rezortom typu "zlatá klietka". Skôr malé hotely rodinného typu a vyberáme si family room, teda 2 prepojené izby, aby sme mali každý aj kúsok súkromia. Neženiem sa za tým, aby som mala na dovolenke nejako extra čas "pre seba", veď deti tak rýchlo rastú ... práve nám naša 14-ročná povedala, že ona by s nami na dovolenku už ani nešla, radšej s kamošmi ...

Miriam napísané 09.08.2015 15:55

Presne tak, buď si k deťom niekoho zoberiete navyše (babku, sesternicu z druhého kolena) alebo vás ide viac rodín, aby sa deti animovali samé. Ale najviac sa mi páči dvojka, zaobísť sa bez barličiek-svokričiek a ďalších 10 detí, s tým, že nebudeme sa celý čas prispôsobovať iba deťom, ale utrhneme si niečo aj pre seba. Netočí sa celý svet iba okolo detí.

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Náš TIP
Komentáre k článku
Letitia napísané 13.08.2015 09:42

Ja pokojne priznám, že my sa teda vraciame z dovolenky s pocitom, že by sme potrebovali ďalšiu dovolenku na zotavenie. Ale to je len naša "vina". Na dovolenke si zažijeme viac zážitkov, viac vnemov, viac aktivít, viac športu, turistiky, vybočenie zo zaužívaného stereotypu, zmena prostredia... To všetko je záťaž. Fyzická, ale aj emocionálna. Pre všetkých zúčastnených. Ale príjemná. Je to únava a zároveň odpočinok. S deťmi, alebo bez detí...

K Luciinmu komentáru - chapem ju. Už to, že stále má niekto potrebu radiť rodičom, ako "prežiť" dovolenku, alebo čokoľvek s deťmi. Je to všade, v rádiách, časopisoch, na internete. Pritom by to malo byť to najprirodzenejšie. Tiež sa mi nepáči, keď sa z detí (a ich prirodzenosti) robí problem.

Možno by stačilo zmeniť nadpis článku, prípadne úvodné slovo a bolo by to jedno (vlastne tri) krásne svedectvá o tom, ako sa da prežiť a užiť si dovolenka s deťmi. Ktora bude (aj) pre deti hodnotným zazitkom na ktorý budú dlho spomínať. Či už je to čas strávený so starými rodičmi (prípadne krstnými, ako u nás), či si užijú jedinečné chvíle vrámci detskej partie, alebo prežívajú čas intenzívne len so svojimi rodičmi.

kika/redakcia napísané 13.08.2015 12:45

aha, takže jediný problém tohto článku sú iba všetky moje úvodné kecy okolo zwinker

No ja by som to aj zmenila za niečo znesiteľnejšie, ale to je tak, niekoho zase bude iritovať moderný výraz "užívať si" deti, že aký otrasný hedonizmus.. povie na to.

Uvedomujem si, že v článkoch vypúšťam plno ironicko-sarkastických poznámok na materstvo a s tým súvisiace veci, darmo mi je bojovať s genofondom, keď už to mám v krvi. Ale nech už ofrflem hocičo, veď to ja len z lásky smile Inak by som túto prácu nerobila s takým nadšením.

Letitia napísané 13.08.2015 21:39

Myslím, že hlavný problém je nastavenie spoločnosti (práve na to uspokojovanie "svojich vlastných potrieb").

Tento článok bol len povestnou poslednou kvapkou. Aspoň myslím. smile

kika/redakcia napísané 13.08.2015 23:20

Poslednou kvapkou? V čom? Čo? Ako? Ozaj nerozumiem, v čom je môj príspevok taký iritujúci, kde sa snažím podsúvať ostatným návody, ako si to majú užiť bez detí alebo uľahčiť alebo že dovolenka s deťmi nie je dovolenka...

sú rodičia, ktorí prídu z dovolenky s deťmi zničení, že to ledva prežili (dôvody môžu byť rôzne, nemusí to byť len o ich egoistickom nastavení, napríklad ich počas dovolenky skolí črevná chrípka.. čokoľvek) a potom sú takí, ktorí prídu nadšení, ako si to užili, tak príklady tých som v článku uviedla..

Keď je niekto nastavený, že všade vidí iba to, ako sa haní materská dovolenka, ja mu to neberiem. Rada sa nechám poučiť pri mojich čoskoro školopovinných deťoch, ktoré sú so mnou ešte stále doma, ako si to mám s nimi užiť zwinker

Letitia napísané 14.08.2015 00:09

Nie, netráp sa. Nehľadať výčitky, kde nie sú. Problém je inde - v celej našej spoločnosti. (napr. včera celý deň v rádiu riešili ako obrovský problém, "ako prežiť cestu na dovolenku s dieťaťom". Je škoda, že sa k podobným otázkam staviame ako k problému. Dieťa je taký istý človek ako my. Len má trošičku iné potreby - hlavne potrebu mať mamu blízko seba, nejakú tú zábavu, jedlo, spánok v správnom čase a trocha pohybu. Toho je v aute nedostatok, to chápem. Ale ostatné veci sa dajú zvládnuť s trochou zdravého rozumu. smile )

A tvoj článok (možno náhodou) brnkol na notu, ktorá už v našich hlavách znie... Posledná kvapka je len kvapka, nie viac. Nie je hrozný. Ale keď predtým bolo tých kvapiek (a možno aj obrovských kváp) veľa, pohár sa práve naplnil, a vytiekol žiaľ práve na teba.

Verím, že si to myslela dobre. Určite sú čitatelia, ktorým tento článok pomohol. My konkrétne už sme za týmto vekom a užívame si pre zmenu dovolenku s tínedžerom - uvidíme dokedy bude ochotný s nami chodiť. A v detstve sme mali aj sólo dovolenky (vydarené aj také náročnejšie), a tiež také, kde bola s nami babička, alebo krstná mama... a tie boli asi pohodovejšie - jednoducho preto, že bolo po ruke viac dospelých, s ktorými sa mohlo dietko zabávať. A užilo si ľudí, s ktorými nie je tak často a majú k nemu iný (nie tak zodpovedný?) vzťah.

(Tie spoločné dovolenky viacerých detí sme žiaľ nezažili - ani ja ako dieťa, ani s malým. O tento zážitok ostal ochudobnený.)

 

Takže áno, v pohode - tipy sú to strašne fajn a určite nasledovaniahodné. A netráp sa našimi komentármi. smile

lucia napísané 09.08.2015 20:56

Suhlasim s corky, vo vsetkom, co napisala. Len som akosi viac nabrusena uz tymto clankom, lebo sa vo mne akosi vyvrcholila tendencia tolerovania podobnych prispevkov. Preco v poslednom case je vsade len to, ako treba ist na dovolenku bez deti, alebo si ju takto "ulahcit"? Preco sa vsade pise, ake to maju matky tazke a ako materska nie je vobec dovolenka? preco sa hovori len o tom, ktora matka je ta "matka roka", lebo vari bio, dodrziava rezim, cita vsetky clanky, studuje vsetky navody, v zivote nema zlu naladu, na dieta nikdy nezakrici a podobne. ako je mozne, ze tisice rokov pred nami zeny zvladali materske aj bez navodov? a my to uz nevieme a nevieme s detmi travit cas, ani si s detmi uzit dovolenku? ak to takto pojde dalej mile damy, tak tisice rokov po nas uz nebude co vychovavat... zalezi totiz aj na tom, aku generaciu vychovame my. tak zahodte stres, trochu viac intuice do vychovy a dovolenku si uzivajte aj so svojimi detmi. budu vam za to vdacne...

Takakika napísané 12.08.2015 13:50

Ahoj Lucia,

ďakujem za obidve reakcie. I keď môj subjektívny pocit je, že sa tu nikde nespomína ani jednou vetou návod - chcete úžasnú dovolenku - tak potom choďte bez detí.

Tiež nejako nevnímam z tých troch príspevkov, ktoré som vybrala do článku, že by tí rodičia oslavovali, akú skvelú dovolenku si užili, lebo si to nejakým spôsobom "uľahčili."

Tým, že zobrali so sebou babku s dedkom? Veď je fajn, že sú starí rodičia, ktorí nejdú radšej na dovolenku sami, ale so svojimi vnúčatami a že si môžu užiť všetci spoločný čas.

Že ide niekto aj s inou rodinou s deťmi? Veď je fajn, keď sa dokáže prispôsobiť toľko ľudí navzájom, že nekvitne individualizmus a otrávenie z toho, aká to bola zlá dovolenka, lebo každý mal vlastný režim a nevedeli sa zladiť navzájom. To nie všetci dokážeme.

A tretí príspevok bol o tom, ako to robia rodičia, ktorí idú s deťmi na dovolenku sami a vôbec nie do nejakého rezortu, kde sa o nich 24 hodín budú starať animátori.

Lebo takéto "odľahčené" návody by som určite nedávala. Tu je môj článok spred 4 rokov na tú tému:

babetko.rodinka.sk/zo-zivota/dovolenky-s-detmi/deti-vs-dobytok-a-dovolenky/

Zhodou okolností - neviem prečo smile v ňom takisto spomínam kravy, ako v dnešnom článku o zvládaní materskej ľavou zadnou v minulosti.

corky napísané 09.08.2015 17:25

my chodíme na dovolenku s deťmi od začiatku a úplne najradšej sami. Je to čas, keď sa sebe aj deťom venujeme na 100% a určite nemám náladu sa na dovolenke komukoľvek prispôsobovať - či už starým rodičom, alebo iným rodinám s deťmi. Predsa len, každý má svoje zvyky, iný režim, nálady, uprednostňuje iné činnosti atď. Deti sú na dovolenke zvyčajne lepšie ako doma, máme ich tak naučených, že keď sa cestuje, tak nepreberáme v jedle a zjeme čo v hoteli ponúkajú. Na druhej strane, neriešila som, keď dcéra týždeň na dovolenke jedla len špagety s kečupom Cool O rok z toho už vyrástla a zjedla všetko. Program dňa sa prispôsobuje deťom v tom ohľade, že kým potrebovali cez obed spať, tak sme spávali, a potom boli dlhšie vonku večer. Pár dovoleniek sme prežili aj s kočíkom. Hotely sme vyberali baby-friendly, podľa možnosti s animačným programom, alebo aspoň nejakými preliezkami na pláži, hoci nefandíme veľkým rezortom typu "zlatá klietka". Skôr malé hotely rodinného typu a vyberáme si family room, teda 2 prepojené izby, aby sme mali každý aj kúsok súkromia. Neženiem sa za tým, aby som mala na dovolenke nejako extra čas "pre seba", veď deti tak rýchlo rastú ... práve nám naša 14-ročná povedala, že ona by s nami na dovolenku už ani nešla, radšej s kamošmi ...

Miriam napísané 09.08.2015 15:55

Presne tak, buď si k deťom niekoho zoberiete navyše (babku, sesternicu z druhého kolena) alebo vás ide viac rodín, aby sa deti animovali samé. Ale najviac sa mi páči dvojka, zaobísť sa bez barličiek-svokričiek a ďalších 10 detí, s tým, že nebudeme sa celý čas prispôsobovať iba deťom, ale utrhneme si niečo aj pre seba. Netočí sa celý svet iba okolo detí.

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised