Ak je pečivo balené a označené etiketou, môžeme sa orientovať podľa informácie o zložení výrobku.
Výrobca musí suroviny uvádzať podľa množstva, v akom sa v potravine nachádzajú. Ak ide o celozrnný produkt, na prvom mieste by mala byť uvedená celozrnná múka, ak je ale na prvom mieste hladká múka, a celozrnná až na ďalšom, nejde o celozrnný výrobok.
Zaujímavý je aj údaj o obsahu vlákniny, čím jej výrobok obsahuje viac, tým lepšie.
Pri nebalených druhoch chleba a pečiva nám pomôže pri výbere ich názov a vzhľad. Celozrnné výrobky sú zrnité a keď ich prelomíme, drobia sa. Ich farba je svetlohnedá, pripomína bielu kávu alebo orechy.
Veľmi tmavé „čierne“ chleby, ktoré často vnímané ako zdravé, nebývajú celozrnné. Tmavá farba je docielená pražením obilia, prímesou karamelu, melasy, či medu.
Celozrnné, viaczrnné, extrudované
Ako celozrnné sa môžu označovať výrobky, ktoré obsahujú najmenej 70 % celozrnnej múky. Grahamová múka je tiež z celých zŕn. Od celozrnnej múky je hrubšia.
Pečivo sa označuje ako viaczrnné, ak obsahuje aspoň 5 % múky z iných obilnín ako pšenica alebo raže. Viaczrnné pečivo teda nemusí byť celozrnné.
Ražná múka, biela aj celozrnná, majú vyšší obsah hodnotných živín než ich pšeničné „sestry“. Pečivo s obsahom raže možno teda považovať za výživovo hodnotnejšie než pšeničné.