VýživaRecepty

Slovenské rožky

 Anna S.   06.04.2019   48

rozky

Mile bábetkarky.

Vidím, že mnohé z Vás, tak ako aj ja, žijete v zahraničí a možno, tak ako aj mne, aj Vám chýba slovenské pečivo. Recept na Popradský chlieb už určite máte od Svetlany, tak ja Vám chcem ponúknuť recept na obyčajné slovenské rožky, ktorý som našla úplnou náhodou v knihe Pečenie s pôžitkom. Vychádzajú takmer identické. A niekedy snáď aj lepšie.

Takže tu je recept:

500 g múky,

250 ml mlieka,

60 g masla,

pol lyžičky soli,

pol lyžice cukru a

30 g droždia.

Postup:

Preosejeme múku (je to dôležité, aby sa viac nafúkli), urobíme v nej jamku, do ktorej rozdrobíme droždie a zalejeme ho trochou mlieka. Zakryjeme utierkou a necháme 15 minút postáť. Potom pridáme soľ, cukor a zvyšné mlieko a vypracujeme cesto.
Nenechávame ho kysnúť. Rozdelíme ho na 15 kúskov a každý z nich rozvaľkáme do oválneho tvaru. Každý kúsok zrolujeme a dáme na vymastený plech. Potrieme žĺtkom a necháme 15 minút kysnúť. Zatiaľ vyhrejeme rúru na 220 stupňov. Pečieme 15-20 min.
Ak máte chuť, vyskúšajte. Je to veľmi jednoduché.

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 3.2 z 5. Celkom 61 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
Alebo si vyberte iný recept podľa veku vášho bábätka
Najčítanejšie
Komentáre k článku
Evja napísané 05.01.2013 08:44

Rok a pol zijem v zahranici a poctivo vyvaram a vypekam, vela receptov mam z internetu, ale musim povedat, ze ziaden ma tak neuspokojil, ako tento. Pred dvomi dnami sa mi snivalo o klasickych slovenskych rohlikoch, ktore si tu nikde nekupim, tak som hladala recept a tento ma zaujal pre svoju jednoduchost. Skusila som a tie rozky... hmmmm... dokonale! Vcera som z neho urobila zemlicky, naozaj skvele! Este ani raz som nemala potrebu vyjadrit sa v komentari k receptu, ale tentokrat som to nemohla vydrzat od sameho blaha smile Ja osobne som trosku improvizovala, do rozdrobenych kvasnic som dala za lyzicu medu a to som zaliala mliekom, kvasok tak naozaj rastie ako z vody, cukor som uz potom nedavala. A pouzila som chlebovu bielu muku. Rohlicky boli z toho uzasne vlacne a makkucke. Dakujem!

Adriana napísané 26.11.2012 01:58

Myslim, ze v recepte je preklep. Ja som ich po vytvarovani nechala kysnut 45 minut (nie 15) a piect stacilo 10 minut. Takto su vybornee.

Ada napísané 31.03.2011 22:11

ahojte. Velmi som sa potesila ked som nasla tento recept. Robila som ho 2x a 2x sa mi nepodarili Cry To som asi jedina tu big green mne sa zda, ze 220 stupnov je az moc , lebo su suche a tvrde. nevie niekto poradit? Isla som podla receptury, presne Neutral

dakujem

Majo napísané 16.09.2012 01:06

čaute všetci,

 

Mám ten istý problém. Tiež som ich robil dvakrát a dvakrát som z nich mal tenké tyčinky smile vôbec nekysnú, vyzerá to tak že by chceli nakysnúť pohromade ako celé cesto a potom rozdeliť, ináč si to neviem predstaviť. už som piekol všetko na svete a všetko mi vždy vykyslo na prvý krát okrem tychto rohlíkov.

 

Nejaká pomoc-rada by sa hodila, aj keď to vyzerá tak že sem už asi len tak skoro nikto neprikvitne smile

Ludka napísané 12.01.2013 22:59

Tak ja som z tohto receptu mala tiez tycinky, vobec mi to nekyslo. Chyba je v muke. Akurat som ich dopiekla z dvoch davok. Jednu davku som robila z polohrubej a druhu z hladkej. Tie z polohrubej su vynikajuce aj vyzeraju tak isto ako tie na obrazku, z hladkej muky mam tycinky. Zijem v zahranici, takze ked peciem slovensky recept musim vyskusat viackrat kym sa mi to podari, ale zasadne peciem vsetko z polohrubej muky a uspech je zaruceny.

simona lovickova napísané 30.09.2010 20:32

Váš komentár smile smile smile smile smile smile smile smile brutalne sa tesim ze som nasla tento recept len aby sa mi to podarilooooooooo Razz

Talinka napísané 26.08.2010 20:34

Tak rozky sa prave dopiekli a vrelo odporucame!!! Momentalne zijeme s priatelom v Norsku a asi pred tyzdnom dostal chut na nase slovenske rozteky, tak som pohladala recept a podarilo sa, takze mooc dakujeme za zverejnenie inak lahkeho receptu. A co sa tyka pecenia chleba odporucam stranku www.chleba.sk je tam velmi vela receptov, takze si tam isto kazdy najde podla svojej chute zwinker zwinker

Marika napísané 18.04.2010 16:24

Ahojte, mám jednu prosbu. Potrebujem zistiť koľko vážia spolu všetky upečené rožky. Ak niekto budete piecť tieto rožky podľa receptu, tak prosím dajte info. Bola by som vám vďačná. Ďakujem zwinker

Lubka S napísané 11.05.2008 17:58

Ja som nasla recept na rozky len nedavno a odvtedy ich peciem skoro kazdy den. Muku davam polohrubu a hladku T-650 v pomere 1:1. Niekedy dam trosku celozrnnej. ale v recepte je napisane, ze sa cesto nenechava kysnut. ja som spravila kvasok ako je uvedene a potom som dala maslo a zvysne mlieko a vymiesila. Dala som to do misky-kysky a nechala kysnut. Miska to je super vec. Je plastova a ma vrchnak, takze sa v nej drzi teplo a cesto rychlo vykysne. Rozky maju v nasej rodine uspech, prave teraz som ich vybrala upecene z rury. Dakujem za recept.

biba napísané 03.05.2008 12:09

Zdravim Anku, ktora poslala recept na slov. rozky.Som stara kucharka, nikdy by mi nenapadlo doma piect rozky i ked zhanam dobry recept na bagety a tak nejako som sa dostala sem.Hned som ich vyskusala, su vynikajuce a trosku som experimentovala.Z polovice cesta som vykrajovala kvetinky, potrela som ich perfektnym grilovacim korenim zmiesanym s troskou oleja a sup do rury. Mozem vam napisat, ze som objavila spicovy recept.Hodia sa ku gulasu, drzkovej polievke a obcas iba tak...Este do receptu som pridala 2 lyzice oleja.Pre tie gazdinky, ktore nevedeli co s maslom, no predsa ide do CESTA!!!!

Vrelo odporucam, nema sa co pokazit.

MARTINA napísané 28.09.2007 16:46

Najprv toto ak hladate cerstve kvasnice (drozdie) v USA pozrite sa do polskych alebo nemeckych deli ale uz som ho aj nasla v Publix potravinach. Inak ohladom tej bryndze. Najlepsia napodobenina je : zmixovat feta cheese, cream cheese a trochu kyslej smotany (sourcream), skuste dufam ze bude chutit. Do varenia!

zuzana napísané 20.06.2007 05:10

Ahojte dievcata,vidim,ze som nasla spravnu web site...ja zijem na Novom Zelande uz 8 rokov a stale improvizujem so slovenskymi receptami.Len rozky som este nepiekla,ale inac uz asi vsetko mozne...aj rascovy chleba taky chrumkavy,presne aky kupite v statnych potravinach na Slovaci....tak ak mate zaujem...Co sa tyka toho maku dievcata,ked je mak horky ,tak je horky ,zavisi to od staroby,nie od varenia...a pomliet ho musim i tak a potom ho povarim v mlieku,dam med,trochu rumu,lyzicu slivkoveho lekvaru,mozme aj hrozienka,orechy...a tiez som ho musela pomliet na mlynceku ,co mi doviezla svokra so slovenska,pretoze sa mi tym mastnym makom uplne upchal el.mlyncek na kavu...tak caute dievcata

MAGDA napísané 06.03.2007 19:09

CHCELA BY SOM SKUSIT TIE ROZKY,ALE AKA MUKA TAM IDE A CO STYM MASLOM ??????

MAGDA napísané 06.03.2007 19:08

CHCELA BY SOM SKUSIT TIE ROZKY,ALE AKA MUKA TAM IDE A CO STYM MASLOM ??????

MAGDA napísané 06.03.2007 19:08

CHCELA BY SOM SKUSIT TIE ROZKY,ALE AKA MUKA TAM IDE A CO STYM MASLOM ??????

Dada napísané 18.02.2007 01:25

Draha Anna, prave som dokoncila piect rozky, ale bohuzial skoncili v kosi.Strasne sme sa cela rodina na ne tesili a ja neviem kde som spravila chybu.Moje cesto bolo velmi tuhe a nevypieklo sa.Postupovala som presne podla tvojho postupu a aj tak sa mi nepodarili.Bola by som velmi rada keby si mi napisala podrobnejsi postup ako ich robit.Ja tiez zijem v zahranici (USA) a rozkom by sme sa naozaj velmi potesili.Vopred dakujem a dufam, ze sa coskoro ozves, lebo ako vidim nie som sama, ktorej sa to nepodarilo.Tak este raz diki.Dada.

ola napísané 07.02.2007 22:37

prave som ich dopiekla.. maslo spominane v ingredienciach a nie v recepte som rozpustila a dala po tych 15 minutach a zamiesila.. mozno tiez by som dala trosku viac soli, ale inac su ozaj vyborne a neuveritelne pripominaju domov :-)

emilia napísané 17.01.2007 18:16

ahojte ja som niekde citala myslim v slovenskom casopise ze mak treba 2sparit shorucou vodou a mliet ho netreba idem oskusat

emilia napísané 17.01.2007 18:16

ahojte ja som niekde citala myslim v slovenskom casopise ze mak treba 2sparit shorucou vodou a mliet ho netreba idem oskusat

sonkabarak napísané 23.07.2006 09:38

Vazne som happy ze som nasla konecne recept na nase rozteky...

momentalne mi kysne cesto a uz sa tesim na ranajky :o).

moooc dakujem!

Viera napísané 24.05.2006 23:16

Dakujem velmi pekne Anna za tento recept na rozky, hladala som takyto recept lebo tu v US neni take pecivo alebo zakusky ako na Slovensku. Vzdy ked idem na Slovensko sa najjem dobre rozkov. Hned ich budem skusat robyt : )

ahojte babule napísané 09.01.2006 16:54

ja teiz pracujem v zahranici a nase pecivo a vobec nase slovenske jedlo mi velmi chyba,ale je tu jeden polsky obchod, kde sa daju kupit podobne ingrediencie ako na slovensku, takze si tiez varime na slovensky sposob.Chlieb uz peciem uplne identicky so slovenskym, ale rozky som este neskusal. Teraz hned vstanem od compu a idem sa pokusit tie rozky upiect a potom sa ozvem ako som dopadol.

ola napísané 26.09.2005 03:46

dobry postreh..co s maslom??

Pierko napísané 14.08.2005 16:51

prave som dopiekla rozky a su celkom dobre, mozno trochu viac soli, ale nechapem kde som mala dat 60 g masla, takze som ho nikde nedala, iba som nim potrela ten plech... poradte...

monika o maku napísané 10.07.2005 13:03

uz predavaju aj pomlety mak a v mraznicke nezhorkne ani nacaty balicek ,teraz si ho musite dopasovat zo slovenska ,rakuska a tak /kupila som ho v billa

zuzi napísané 26.01.2005 17:59

Mila Ivana. Ani moje rozky nie su 'slovenske'. Nie su nafuknute, su take tuhe. Uz som ich piekla 2x. To maslo ma byt rozpustene? Keby niekto poradil, ako byt uspesna...

Ivana napísané 06.12.2004 19:42

Moze mi niekto pomoct? Byvam v USA a ked som vcera nasla tuto stranku tak som sa nemohla dockat rana aby som mohla piect. Teraz su moje rozky vsetky v kosi. Moze mi niekto povedat aku muku pouzivate na pecenie ? Musela som pouzit len suche drizdie z balicka , tu nemozem dostat cerstve.

Ake ma byt to cesto ? Moje rozky boli suche a vobec nenarastli . V akej teplote by ste to tu v USA piekli? POMOC!!!!!!!

Adela napísané 25.11.2004 21:13

Tie rozky su super. Ja by som chcela pridat recept na zemle, ktore moja rodina zboznuje. Takze tu je recept (velmi jednoduchy): 1/2 kg muky hladkej obycajnej (T 650), 1 PL soli,rasca (podla chuti), 40 g drozdia, 1 PL praskoveho cukru, 4 PL oleja, 1/4 l studenej vody. Najskor si vymiesame drozdie s praskovym cukrom, vznikne tekutina, ktoru zmiesame s ostatnymi ingredienciami elektrickym hnetacom najskor rychlostou 1, potom 2. Dame vykysnut do chladnicky. (ja si ich zarabam vecer a rano peciem) Potom vymiesime a vytvarujeme zemle (mensich 16, vacsich 12), dame na vymasteny plech, potrieme olejom a dame piect na 180 stupnov. Vkladame do studenej rury!!!!! (inak sa popraskaju.)Pecieme asi 20 min. Po upeceni znovu potrieme olejom.

eva napísané 16.11.2004 09:02

Dakujem pekne za recept Anna, uz sa tesim na pecenie, len si nenapisala, aku muku si pouzila.Ja tiez zijem v zahranici a nase rozky mi nenormalne chybaju. Vzdy, ked ideme domov, nevieme sa ich s manzelom dojest. Dakujem.

eva napísané 16.11.2004 09:01

Dakujem pekne za recept Anna, uz sa tesim na pecenie, len si nenapisala, aku muku si pouzila.Ja tiez zijem v zahranici a nase rozky mi nenormalne chybaju. Vzdy, ked ideme domov, nevieme sa ich s manzelom dojest. Dakujem.

Eva napísané 25.02.2004 09:54

Ten recept je super, vdaka zan Anka! Suhlasim s Janou, ze trosicku viac soli by sa zislo, aj napriek tomu, ze vela nesolievam... Takze odteraz uz budeme mavat v nasom nemeckom domove zase viac domoviny smile)

Anna S. napísané 06.02.2004 09:21

Moj muz zase tvrdi, ze ked sa mak zomelie privelmi najemno, co moze nastat, ked sa mixuje pridlho (ale ja to naozaj nemixujem dlhsie ako 7 sek. a zomelie sa rovnako ako na mlynceku), oxiduje sa, rovnako, ako jablko: ked ho zmixujes na krem, zoxiduje rychlejsie, ako ked ho nastruhas. To, co tvrdi Tvoj muz, Nikoleta, tiez je pravda. Pretoze pri mixovani sa tvori teplo a ked to trva dlho, tak sa moze aj pripalit. A ma pravdu, v tom pripade bude pripaleny.

NikoletaT napísané 06.02.2004 00:34

Adriana a Anna, moj muz tvrdi (ako hovorim, mne to nechuti nejak inac, ale on je citlivy na svoj macik!!!), ze v takych kavovych a inych mlyncekoch to velmi dlho trva a potom sa tym mak sa prilis zohreje ako tem mlyncek maka, a vlastne sa pripali. Preto je vraj horky.

Ale hovorim, mne to inac ani nechuti a ked sa jemu chce hodinu to mliet pomalicky opatrne na rucnom,...jeho vec!!! Aspon si potom pochvaluje makovnik!

Anna S. napísané 05.02.2004 20:57

Ja som zatial nespozorovala, zeby bol mak horky po zomleti na elektrickom strojceku. Nevidim v tom logiku, ale moze byt. Mletie netrva dlho, len ho netreba privelmi naplnit. Maximalne to meliem 7 sekund a je to.

Adriana napísané 05.02.2004 03:54

Baby, ked sa tu bavite o tom mleti maku na mixeri, co sa melie kava. Tak ja som to skusala, trvalo to strasne dlho, a nakoniec bol aj tak horky. Ako dlho sa ma vlastne mliet? Da sa na nom tak rozomliet ako na klasickom mlynceku?

NikoletaT napísané 05.02.2004 00:33

Mak,...no moj manzel je makovy maniak. Na kazde ranajky si dava rozky rozmocene v mlieku z namletym makov. Makovnik,...ak sa mu chces zavdacit, upec mu makovnik...

Nie je tu zakazane predavat mak, ale nesmies ho pestovat, iba v Tasmanii sa moze. Na mletie mame stary asi 50 rizny mlyncek zo slovenska a zakazdym ho nahovaram na nocy, ked ideme (napriek tomu, ze to je asi polovica povolenej batozinovej vahy, ale nechce. Vraj tento je uz taky zabehnuty, olejovany tym makovym olejom,...a jeho otyec melie v nejakom podobnom elektrickom ako spominate, ale moj muz vzdy frfle, ked u nich jeme mak, ze je to horke,...na mak je STRASNE citlivy, lebo mne to chuti presne tak isto,...

Anna S. pre Susannu napísané 04.02.2004 23:10

Nie je v tom ziaden rozdiel a melieme na tom aj orechy. Ak by si vsak nasla daky rozdiel, daj mi vediet, prosim.

Jana napísané 04.02.2004 18:10

Ahojte. vyskusali sme a boli fajn, akurat by som dala viac soli.

Susanna pre Annu napísané 04.02.2004 18:00

Anna, a dobre sa to zomelie? Vidis, to je dobry napad!

Anna S. napísané 04.02.2004 14:42

Susanna, u nas doma sa na mletie maku uz dlho pouziva mlyncek na mletie kavy, co vlastne nie je mlyncek, ale maly mixer, urcite viete, o ktorom hovorim. A aj jeho cistenie je jednoduchsie ako cistenie klasickeho mlynceka.

Susanna napísané 04.02.2004 08:41

Mak nie je zakazany vo Svedsku. Nosim si ho z domu, vzdy ked mozem, horsie je to, ze nemam mlyncek, vlastne jedna kamoska ma, tak sa poziciava dokola. Manzel ma velmi rad makove aj orechove kolace, deti to este chutovo " neobjavili",snad aj to pride.

Nikol, aj tu vo Svedsku je paprika kapia, par krat sa mi podarilo kupit na trhu- svedi to volaju biela paprika, je to tak nasska, ale presne,ma ko si pisala o tej talianke, nechuti to presne, ale je to to najblizsie. Inak vzdy ked idem domov, sa neviem nabazit cerstvych paradajik, otrhnutych v zahrade, kotre az stipu na jazyku a prave nasej sladkej, ale aj tuhej papriky. Este jedna vec, niekde som citala, ako si doma vyrobit bryndzu. Neviem kde. Mate nikto na to recept? Rohliky som nestihla, ale mapisem, ako to dopadlo, necham to uz asi na vikend.

Anna S. napísané 03.02.2004 14:15

Myslela som, ze iba mne chyba slovenska zelena paprika. Tu som ju este nevidela. A ako je to u Vas s makom? V Spanielsku je zakazany. Raz mi ho dopasovala kamaratka zo Slovenska, ale uz sa nam minul. Je vsade zakazany, iba na Slovensku nie?

NikoletaT napísané 03.02.2004 02:10

Susanna, u nas je 'normalna' paprika kapia. A ked nahodou na trhu maju taku tu klasicku slovensku papriku, tak to je zvlastnot. Ja hned naberam kilo,... predstav si leco z klasickej papriky s takymto slovenskym rozkom!!!!!

Susanna napísané 02.02.2004 22:47

Hned zajtra ich vyskusam. Synovia si na Slovensku oblubili rozky, dokonca sa pred parrokmi naucili aj jest surovu papriku. Predstavte si, certsvy rohlik, maslo, zelena paprika- taka slovenska a sol......

Dada napísané 02.02.2004 17:35

Vdaka za recept, skusim. Pekavam zemiakovy chlieb, ale deti stale pytaju slovenske rozky.

anna napísané 02.02.2004 17:03

Tie pekarne Vam zavidim. Tu, v Barcelone, predavaju len bagety a chleby s tvrdou korou. Je to na polamanie zubov. Ja uprednostnujem slovensky chlieb, lebo je zdravsi, ale tieto rozky su velmi dobre na jednohubky na nedelu a pre navstevy. Ked k nam pridu svokrovci, urcite ma za ne pochvalia :-)

NikoletaT napísané 02.02.2004 01:43

skusim!!!!! Hoci je pravda, ze aj tu su vseliake pekarne, nie je to ono. Ako jedna talianka povedala, ani z talianskej syrovej tovarne ta Mozarella nechuti tak, ako v taliansku. A to iste sa da povedat o slovenskych rozkoch! Ked sme na dovolenke, vzdy jeme len pecivo-satocky, rozky, chleby,... som hladna len si na to spomeniem!

Adriana (Kanada) napísané 01.02.2004 06:22

Vdaka Anna, urcite ich skusim, uz teraz sa tesim. Ale pravdupovediac, nechybaju mi tu "nase" rozky, lebo je tu dobry vyber peciva. Su tu rozne talianske, nemecke a polske pekarne, ale ........ ved skusim.

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Náš TIP
Komentáre k článku
Evja napísané 05.01.2013 08:44

Rok a pol zijem v zahranici a poctivo vyvaram a vypekam, vela receptov mam z internetu, ale musim povedat, ze ziaden ma tak neuspokojil, ako tento. Pred dvomi dnami sa mi snivalo o klasickych slovenskych rohlikoch, ktore si tu nikde nekupim, tak som hladala recept a tento ma zaujal pre svoju jednoduchost. Skusila som a tie rozky... hmmmm... dokonale! Vcera som z neho urobila zemlicky, naozaj skvele! Este ani raz som nemala potrebu vyjadrit sa v komentari k receptu, ale tentokrat som to nemohla vydrzat od sameho blaha smile Ja osobne som trosku improvizovala, do rozdrobenych kvasnic som dala za lyzicu medu a to som zaliala mliekom, kvasok tak naozaj rastie ako z vody, cukor som uz potom nedavala. A pouzila som chlebovu bielu muku. Rohlicky boli z toho uzasne vlacne a makkucke. Dakujem!

Adriana napísané 26.11.2012 01:58

Myslim, ze v recepte je preklep. Ja som ich po vytvarovani nechala kysnut 45 minut (nie 15) a piect stacilo 10 minut. Takto su vybornee.

Ada napísané 31.03.2011 22:11

ahojte. Velmi som sa potesila ked som nasla tento recept. Robila som ho 2x a 2x sa mi nepodarili Cry To som asi jedina tu big green mne sa zda, ze 220 stupnov je az moc , lebo su suche a tvrde. nevie niekto poradit? Isla som podla receptury, presne Neutral

dakujem

Majo napísané 16.09.2012 01:06

čaute všetci,

 

Mám ten istý problém. Tiež som ich robil dvakrát a dvakrát som z nich mal tenké tyčinky smile vôbec nekysnú, vyzerá to tak že by chceli nakysnúť pohromade ako celé cesto a potom rozdeliť, ináč si to neviem predstaviť. už som piekol všetko na svete a všetko mi vždy vykyslo na prvý krát okrem tychto rohlíkov.

 

Nejaká pomoc-rada by sa hodila, aj keď to vyzerá tak že sem už asi len tak skoro nikto neprikvitne smile

Ludka napísané 12.01.2013 22:59

Tak ja som z tohto receptu mala tiez tycinky, vobec mi to nekyslo. Chyba je v muke. Akurat som ich dopiekla z dvoch davok. Jednu davku som robila z polohrubej a druhu z hladkej. Tie z polohrubej su vynikajuce aj vyzeraju tak isto ako tie na obrazku, z hladkej muky mam tycinky. Zijem v zahranici, takze ked peciem slovensky recept musim vyskusat viackrat kym sa mi to podari, ale zasadne peciem vsetko z polohrubej muky a uspech je zaruceny.

simona lovickova napísané 30.09.2010 20:32

Váš komentár smile smile smile smile smile smile smile smile brutalne sa tesim ze som nasla tento recept len aby sa mi to podarilooooooooo Razz

Talinka napísané 26.08.2010 20:34

Tak rozky sa prave dopiekli a vrelo odporucame!!! Momentalne zijeme s priatelom v Norsku a asi pred tyzdnom dostal chut na nase slovenske rozteky, tak som pohladala recept a podarilo sa, takze mooc dakujeme za zverejnenie inak lahkeho receptu. A co sa tyka pecenia chleba odporucam stranku www.chleba.sk je tam velmi vela receptov, takze si tam isto kazdy najde podla svojej chute zwinker zwinker

Marika napísané 18.04.2010 16:24

Ahojte, mám jednu prosbu. Potrebujem zistiť koľko vážia spolu všetky upečené rožky. Ak niekto budete piecť tieto rožky podľa receptu, tak prosím dajte info. Bola by som vám vďačná. Ďakujem zwinker

Lubka S napísané 11.05.2008 17:58

Ja som nasla recept na rozky len nedavno a odvtedy ich peciem skoro kazdy den. Muku davam polohrubu a hladku T-650 v pomere 1:1. Niekedy dam trosku celozrnnej. ale v recepte je napisane, ze sa cesto nenechava kysnut. ja som spravila kvasok ako je uvedene a potom som dala maslo a zvysne mlieko a vymiesila. Dala som to do misky-kysky a nechala kysnut. Miska to je super vec. Je plastova a ma vrchnak, takze sa v nej drzi teplo a cesto rychlo vykysne. Rozky maju v nasej rodine uspech, prave teraz som ich vybrala upecene z rury. Dakujem za recept.

biba napísané 03.05.2008 12:09

Zdravim Anku, ktora poslala recept na slov. rozky.Som stara kucharka, nikdy by mi nenapadlo doma piect rozky i ked zhanam dobry recept na bagety a tak nejako som sa dostala sem.Hned som ich vyskusala, su vynikajuce a trosku som experimentovala.Z polovice cesta som vykrajovala kvetinky, potrela som ich perfektnym grilovacim korenim zmiesanym s troskou oleja a sup do rury. Mozem vam napisat, ze som objavila spicovy recept.Hodia sa ku gulasu, drzkovej polievke a obcas iba tak...Este do receptu som pridala 2 lyzice oleja.Pre tie gazdinky, ktore nevedeli co s maslom, no predsa ide do CESTA!!!!

Vrelo odporucam, nema sa co pokazit.

MARTINA napísané 28.09.2007 16:46

Najprv toto ak hladate cerstve kvasnice (drozdie) v USA pozrite sa do polskych alebo nemeckych deli ale uz som ho aj nasla v Publix potravinach. Inak ohladom tej bryndze. Najlepsia napodobenina je : zmixovat feta cheese, cream cheese a trochu kyslej smotany (sourcream), skuste dufam ze bude chutit. Do varenia!

zuzana napísané 20.06.2007 05:10

Ahojte dievcata,vidim,ze som nasla spravnu web site...ja zijem na Novom Zelande uz 8 rokov a stale improvizujem so slovenskymi receptami.Len rozky som este nepiekla,ale inac uz asi vsetko mozne...aj rascovy chleba taky chrumkavy,presne aky kupite v statnych potravinach na Slovaci....tak ak mate zaujem...Co sa tyka toho maku dievcata,ked je mak horky ,tak je horky ,zavisi to od staroby,nie od varenia...a pomliet ho musim i tak a potom ho povarim v mlieku,dam med,trochu rumu,lyzicu slivkoveho lekvaru,mozme aj hrozienka,orechy...a tiez som ho musela pomliet na mlynceku ,co mi doviezla svokra so slovenska,pretoze sa mi tym mastnym makom uplne upchal el.mlyncek na kavu...tak caute dievcata

MAGDA napísané 06.03.2007 19:09

CHCELA BY SOM SKUSIT TIE ROZKY,ALE AKA MUKA TAM IDE A CO STYM MASLOM ??????

MAGDA napísané 06.03.2007 19:08

CHCELA BY SOM SKUSIT TIE ROZKY,ALE AKA MUKA TAM IDE A CO STYM MASLOM ??????

MAGDA napísané 06.03.2007 19:08

CHCELA BY SOM SKUSIT TIE ROZKY,ALE AKA MUKA TAM IDE A CO STYM MASLOM ??????

Dada napísané 18.02.2007 01:25

Draha Anna, prave som dokoncila piect rozky, ale bohuzial skoncili v kosi.Strasne sme sa cela rodina na ne tesili a ja neviem kde som spravila chybu.Moje cesto bolo velmi tuhe a nevypieklo sa.Postupovala som presne podla tvojho postupu a aj tak sa mi nepodarili.Bola by som velmi rada keby si mi napisala podrobnejsi postup ako ich robit.Ja tiez zijem v zahranici (USA) a rozkom by sme sa naozaj velmi potesili.Vopred dakujem a dufam, ze sa coskoro ozves, lebo ako vidim nie som sama, ktorej sa to nepodarilo.Tak este raz diki.Dada.

ola napísané 07.02.2007 22:37

prave som ich dopiekla.. maslo spominane v ingredienciach a nie v recepte som rozpustila a dala po tych 15 minutach a zamiesila.. mozno tiez by som dala trosku viac soli, ale inac su ozaj vyborne a neuveritelne pripominaju domov :-)

emilia napísané 17.01.2007 18:16

ahojte ja som niekde citala myslim v slovenskom casopise ze mak treba 2sparit shorucou vodou a mliet ho netreba idem oskusat

emilia napísané 17.01.2007 18:16

ahojte ja som niekde citala myslim v slovenskom casopise ze mak treba 2sparit shorucou vodou a mliet ho netreba idem oskusat

sonkabarak napísané 23.07.2006 09:38

Vazne som happy ze som nasla konecne recept na nase rozteky...

momentalne mi kysne cesto a uz sa tesim na ranajky :o).

moooc dakujem!

Viera napísané 24.05.2006 23:16

Dakujem velmi pekne Anna za tento recept na rozky, hladala som takyto recept lebo tu v US neni take pecivo alebo zakusky ako na Slovensku. Vzdy ked idem na Slovensko sa najjem dobre rozkov. Hned ich budem skusat robyt : )

ahojte babule napísané 09.01.2006 16:54

ja teiz pracujem v zahranici a nase pecivo a vobec nase slovenske jedlo mi velmi chyba,ale je tu jeden polsky obchod, kde sa daju kupit podobne ingrediencie ako na slovensku, takze si tiez varime na slovensky sposob.Chlieb uz peciem uplne identicky so slovenskym, ale rozky som este neskusal. Teraz hned vstanem od compu a idem sa pokusit tie rozky upiect a potom sa ozvem ako som dopadol.

ola napísané 26.09.2005 03:46

dobry postreh..co s maslom??

Pierko napísané 14.08.2005 16:51

prave som dopiekla rozky a su celkom dobre, mozno trochu viac soli, ale nechapem kde som mala dat 60 g masla, takze som ho nikde nedala, iba som nim potrela ten plech... poradte...

monika o maku napísané 10.07.2005 13:03

uz predavaju aj pomlety mak a v mraznicke nezhorkne ani nacaty balicek ,teraz si ho musite dopasovat zo slovenska ,rakuska a tak /kupila som ho v billa

zuzi napísané 26.01.2005 17:59

Mila Ivana. Ani moje rozky nie su 'slovenske'. Nie su nafuknute, su take tuhe. Uz som ich piekla 2x. To maslo ma byt rozpustene? Keby niekto poradil, ako byt uspesna...

Ivana napísané 06.12.2004 19:42

Moze mi niekto pomoct? Byvam v USA a ked som vcera nasla tuto stranku tak som sa nemohla dockat rana aby som mohla piect. Teraz su moje rozky vsetky v kosi. Moze mi niekto povedat aku muku pouzivate na pecenie ? Musela som pouzit len suche drizdie z balicka , tu nemozem dostat cerstve.

Ake ma byt to cesto ? Moje rozky boli suche a vobec nenarastli . V akej teplote by ste to tu v USA piekli? POMOC!!!!!!!

Adela napísané 25.11.2004 21:13

Tie rozky su super. Ja by som chcela pridat recept na zemle, ktore moja rodina zboznuje. Takze tu je recept (velmi jednoduchy): 1/2 kg muky hladkej obycajnej (T 650), 1 PL soli,rasca (podla chuti), 40 g drozdia, 1 PL praskoveho cukru, 4 PL oleja, 1/4 l studenej vody. Najskor si vymiesame drozdie s praskovym cukrom, vznikne tekutina, ktoru zmiesame s ostatnymi ingredienciami elektrickym hnetacom najskor rychlostou 1, potom 2. Dame vykysnut do chladnicky. (ja si ich zarabam vecer a rano peciem) Potom vymiesime a vytvarujeme zemle (mensich 16, vacsich 12), dame na vymasteny plech, potrieme olejom a dame piect na 180 stupnov. Vkladame do studenej rury!!!!! (inak sa popraskaju.)Pecieme asi 20 min. Po upeceni znovu potrieme olejom.

eva napísané 16.11.2004 09:02

Dakujem pekne za recept Anna, uz sa tesim na pecenie, len si nenapisala, aku muku si pouzila.Ja tiez zijem v zahranici a nase rozky mi nenormalne chybaju. Vzdy, ked ideme domov, nevieme sa ich s manzelom dojest. Dakujem.

eva napísané 16.11.2004 09:01

Dakujem pekne za recept Anna, uz sa tesim na pecenie, len si nenapisala, aku muku si pouzila.Ja tiez zijem v zahranici a nase rozky mi nenormalne chybaju. Vzdy, ked ideme domov, nevieme sa ich s manzelom dojest. Dakujem.

Eva napísané 25.02.2004 09:54

Ten recept je super, vdaka zan Anka! Suhlasim s Janou, ze trosicku viac soli by sa zislo, aj napriek tomu, ze vela nesolievam... Takze odteraz uz budeme mavat v nasom nemeckom domove zase viac domoviny smile)

Anna S. napísané 06.02.2004 09:21

Moj muz zase tvrdi, ze ked sa mak zomelie privelmi najemno, co moze nastat, ked sa mixuje pridlho (ale ja to naozaj nemixujem dlhsie ako 7 sek. a zomelie sa rovnako ako na mlynceku), oxiduje sa, rovnako, ako jablko: ked ho zmixujes na krem, zoxiduje rychlejsie, ako ked ho nastruhas. To, co tvrdi Tvoj muz, Nikoleta, tiez je pravda. Pretoze pri mixovani sa tvori teplo a ked to trva dlho, tak sa moze aj pripalit. A ma pravdu, v tom pripade bude pripaleny.

NikoletaT napísané 06.02.2004 00:34

Adriana a Anna, moj muz tvrdi (ako hovorim, mne to nechuti nejak inac, ale on je citlivy na svoj macik!!!), ze v takych kavovych a inych mlyncekoch to velmi dlho trva a potom sa tym mak sa prilis zohreje ako tem mlyncek maka, a vlastne sa pripali. Preto je vraj horky.

Ale hovorim, mne to inac ani nechuti a ked sa jemu chce hodinu to mliet pomalicky opatrne na rucnom,...jeho vec!!! Aspon si potom pochvaluje makovnik!

Anna S. napísané 05.02.2004 20:57

Ja som zatial nespozorovala, zeby bol mak horky po zomleti na elektrickom strojceku. Nevidim v tom logiku, ale moze byt. Mletie netrva dlho, len ho netreba privelmi naplnit. Maximalne to meliem 7 sekund a je to.

Adriana napísané 05.02.2004 03:54

Baby, ked sa tu bavite o tom mleti maku na mixeri, co sa melie kava. Tak ja som to skusala, trvalo to strasne dlho, a nakoniec bol aj tak horky. Ako dlho sa ma vlastne mliet? Da sa na nom tak rozomliet ako na klasickom mlynceku?

NikoletaT napísané 05.02.2004 00:33

Mak,...no moj manzel je makovy maniak. Na kazde ranajky si dava rozky rozmocene v mlieku z namletym makov. Makovnik,...ak sa mu chces zavdacit, upec mu makovnik...

Nie je tu zakazane predavat mak, ale nesmies ho pestovat, iba v Tasmanii sa moze. Na mletie mame stary asi 50 rizny mlyncek zo slovenska a zakazdym ho nahovaram na nocy, ked ideme (napriek tomu, ze to je asi polovica povolenej batozinovej vahy, ale nechce. Vraj tento je uz taky zabehnuty, olejovany tym makovym olejom,...a jeho otyec melie v nejakom podobnom elektrickom ako spominate, ale moj muz vzdy frfle, ked u nich jeme mak, ze je to horke,...na mak je STRASNE citlivy, lebo mne to chuti presne tak isto,...

Anna S. pre Susannu napísané 04.02.2004 23:10

Nie je v tom ziaden rozdiel a melieme na tom aj orechy. Ak by si vsak nasla daky rozdiel, daj mi vediet, prosim.

Jana napísané 04.02.2004 18:10

Ahojte. vyskusali sme a boli fajn, akurat by som dala viac soli.

Susanna pre Annu napísané 04.02.2004 18:00

Anna, a dobre sa to zomelie? Vidis, to je dobry napad!

Anna S. napísané 04.02.2004 14:42

Susanna, u nas doma sa na mletie maku uz dlho pouziva mlyncek na mletie kavy, co vlastne nie je mlyncek, ale maly mixer, urcite viete, o ktorom hovorim. A aj jeho cistenie je jednoduchsie ako cistenie klasickeho mlynceka.

Susanna napísané 04.02.2004 08:41

Mak nie je zakazany vo Svedsku. Nosim si ho z domu, vzdy ked mozem, horsie je to, ze nemam mlyncek, vlastne jedna kamoska ma, tak sa poziciava dokola. Manzel ma velmi rad makove aj orechove kolace, deti to este chutovo " neobjavili",snad aj to pride.

Nikol, aj tu vo Svedsku je paprika kapia, par krat sa mi podarilo kupit na trhu- svedi to volaju biela paprika, je to tak nasska, ale presne,ma ko si pisala o tej talianke, nechuti to presne, ale je to to najblizsie. Inak vzdy ked idem domov, sa neviem nabazit cerstvych paradajik, otrhnutych v zahrade, kotre az stipu na jazyku a prave nasej sladkej, ale aj tuhej papriky. Este jedna vec, niekde som citala, ako si doma vyrobit bryndzu. Neviem kde. Mate nikto na to recept? Rohliky som nestihla, ale mapisem, ako to dopadlo, necham to uz asi na vikend.

Anna S. napísané 03.02.2004 14:15

Myslela som, ze iba mne chyba slovenska zelena paprika. Tu som ju este nevidela. A ako je to u Vas s makom? V Spanielsku je zakazany. Raz mi ho dopasovala kamaratka zo Slovenska, ale uz sa nam minul. Je vsade zakazany, iba na Slovensku nie?

NikoletaT napísané 03.02.2004 02:10

Susanna, u nas je 'normalna' paprika kapia. A ked nahodou na trhu maju taku tu klasicku slovensku papriku, tak to je zvlastnot. Ja hned naberam kilo,... predstav si leco z klasickej papriky s takymto slovenskym rozkom!!!!!

Susanna napísané 02.02.2004 22:47

Hned zajtra ich vyskusam. Synovia si na Slovensku oblubili rozky, dokonca sa pred parrokmi naucili aj jest surovu papriku. Predstavte si, certsvy rohlik, maslo, zelena paprika- taka slovenska a sol......

Dada napísané 02.02.2004 17:35

Vdaka za recept, skusim. Pekavam zemiakovy chlieb, ale deti stale pytaju slovenske rozky.

anna napísané 02.02.2004 17:03

Tie pekarne Vam zavidim. Tu, v Barcelone, predavaju len bagety a chleby s tvrdou korou. Je to na polamanie zubov. Ja uprednostnujem slovensky chlieb, lebo je zdravsi, ale tieto rozky su velmi dobre na jednohubky na nedelu a pre navstevy. Ked k nam pridu svokrovci, urcite ma za ne pochvalia :-)

NikoletaT napísané 02.02.2004 01:43

skusim!!!!! Hoci je pravda, ze aj tu su vseliake pekarne, nie je to ono. Ako jedna talianka povedala, ani z talianskej syrovej tovarne ta Mozarella nechuti tak, ako v taliansku. A to iste sa da povedat o slovenskych rozkoch! Ked sme na dovolenke, vzdy jeme len pecivo-satocky, rozky, chleby,... som hladna len si na to spomeniem!

Adriana (Kanada) napísané 01.02.2004 06:22

Vdaka Anna, urcite ich skusim, uz teraz sa tesim. Ale pravdupovediac, nechybaju mi tu "nase" rozky, lebo je tu dobry vyber peciva. Su tu rozne talianske, nemecke a polske pekarne, ale ........ ved skusim.

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised